• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mobil Delvac, käyttäjien huonoja kokemuksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sammy76
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Noniin
smile_org.gif

kerätään yhteen topikkiin Vain huonoja kokemuksia mobil delvakista!

tämä ei siis ole tarkoitettu niille jotka eivät ole kyseista öljyä ikinä omassa pyörässä käyttäneet joten ystävällisesti pyytäisin kyseisiä henkilöitä olla kommentoimatta yhtään mitään (tosin voi olla kovin vaikeaa...
crazy.gif
)

sekä toisena "sääntönä" kommentointiin pyytäisin että myöskään hyviä kommentteja ei mainittaisi, niistä voi lukea lukuisista muista topikeista.

tossa kävin läpi delvac aiheita ja yhdellä käyttäjällä oli negatiiviista sanottavaa että kytkin takertelee pitkän käyttämättömyyden jälkeen, pyörämerkkiä ja mallia eikä aikaa käyttämättömyydelle tuu just ny mieleen. tästä kai hyvä aloittaa,,,

ps. en itse ole kyseisen öljyn käyttäjä

elikkä siis tarkoitus olisi kartoittaa pyörä mallit jotka eivät sovellu Mobil Delvac käyttäjiksi

eli aioastaan OmaKohtaisia kokemuksia, tämä EI voi OLLA liikaa VAADITTU
crazy.gif
kiitos..............

Eipä taida hirveästi tulla. Nk. huippuöljyt, joissa siis mopon kuva pytyn kyljessä, voivat aiheuttaa ongelmia merkki- ja mallikohtasesti. Uuden karhean bemarin omistaja kertoi huollon jälkeen(täällä ihan ylistetyssäkin firmassa) vaihteiden kloksahtaneen niin äännekäästi päälle, että autoilijoiden päät kääntyivät. Kun vaihtoi öljyt ennen käyttämääsnsä( synteettinen mopoöljy), niin loppui ääntely.
Että ehkä olisi hyvä aloittaa ketju," mikä öljy ei soveltunut pyörääni". Tuosta keskustelusta olisi enemmän hyötyä kaikille mopoilijoille.

Eipä taida hirveästi tulla. Nk. huippuöljyt, joissa siis mopon kuva pytyn kyljessä, voivat aiheuttaa ongelmia merkki- ja mallikohtasesti. Uuden karhean bemarin omistaja kertoi huollon jälkeen(täällä ihan ylistetyssäkin firmassa) vaihteiden kloksahtaneen niin äännekäästi päälle, että autoilijoiden päät kääntyivät. Kun vaihtoi öljyt ennen käyttämääsnsä( synteettinen mopoöljy), niin loppui ääntely.
Että ehkä olisi hyvä aloittaa ketju," mikä öljy ei soveltunut pyörääni". Tuosta keskustelusta olisi enemmän hyötyä kaikille mopoilijoille.
Olen samaa mieltä. Nimittäin juuri kytkin- ja vaihteisto saattaa vaatia jotain tiettyä lisäainetta öljyn seassa toimiakseen hyvin.

Olisiko siis ehkä fiksua vaihtaa aiheeksi esim. "Mikä öljy ei toiminut niin hyvin pyörässäni kuin joku toinen" ja molemmista voisi sitten mainita, mikä oli ongelma ja millä öljyllä sitä ei esiintynyt.

Turhaa ehkä kohdistaa sitä pelkästään juuri Delvaciin, koska se taas tuntuu useiden mielestä toimivan ok. Sen turhaa tuputusta en itsekään pidä järkevänä, mutta on kaikille hyödyllisempää tietoa, jos kerätään kokonaisvaltaisempaa infoa.

Osaan jo nyt monien shopissa käyneiden kommenttien perusteella kertoa että joissain pyörissä meidän myymistä öljyistä tietty merkki ja malli toimii varmimmin. Yleensä kyse on kytkimen toiminnasta, mutta myös muista asioista.

Eli, olisiko tuossa mielestäsi ideaa?

Itse kokeilin muutaman setin Delvacia tuossa ZR-7S ja eipä tuolla juuri kehumista ollut. Toimi toki, mutta vaihtoväli supistui todella lyhkäseksi kun jo öljyikkunasta näytti että koneessa pyörii tervaa eikä öljyä => vaihtoon
sad_orig.gif
Ekan setin kun valuttelin ulos, oli Delvac menettänyt viskositeettinsa täysin. Siis ihan pikimustaa vettä
crazy.gif
No toinen setti pysyikin jo paremmin "kasassa", mutta kolmaskin kun jouduttiin valuttelemaan pois normaalia huoltoväliä aikaisemmin, palasin mp-öljyihin. Noilla on nyt vedetty pari settiä ja huoltovälikin on taas ajokauden mittainen, no probs
smile_org.gif

Liekö sitten moottorini ollut toooodella likainen ja sen vuoksi Delvac on mustunut kuin dieselissä konsanaan ja nyt mp-öljy ei enää pese = pysyy öljyn värisenäkin pidempään
nixweiss.gif
Oma intressini ei kuitenkaan riitä läträilemään öljyjen kanssa muutaman tonnin välein, sillä minulle pyörä on tehty ajamista ei ropeltamista varten
sport05.gif

Omakohtaisia huonoja kokemuksia Delvacista on, aika raskas liikuteltava se 20L pönikkä. Vaikea kaataakin, jos ei ensin käytä jonkun pienemmän öljyastian tai -suppilon kautta. Ei lukenu purkin kyljessä, että lisälaitteita tarvitaan!

Pyörät kyllä tykkää, harmi kun en niitä saanut tähän kommentoimaan; talviteloilla kun ovat. Noh, mutta kommentit oliskin varmaan menny tuon toisen ketjun puolelle.

062802moto_prv.gif

Itse kokeilin muutaman setin Delvacia tuossa ZR-7S ja eipä tuolla juuri kehumista ollut. Toimi toki, mutta vaihtoväli supistui todella lyhkäseksi kun jo öljyikkunasta näytti että koneessa pyörii tervaa eikä öljyä => vaihtoon
sad_orig.gif
Ekan setin kun valuttelin ulos, oli Delvac menettänyt viskositeettinsa täysin. Siis ihan pikimustaa vettä
crazy.gif
No toinen setti pysyikin jo paremmin "kasassa", mutta kolmaskin kun jouduttiin valuttelemaan pois normaalia huoltoväliä aikaisemmin, palasin mp-öljyihin. Noilla on nyt vedetty pari settiä ja huoltovälikin on taas ajokauden mittainen, no probs
smile_org.gif

Liekö sitten moottorini ollut toooodella likainen ja sen vuoksi Delvac on mustunut kuin dieselissä konsanaan ja nyt mp-öljy ei enää pese = pysyy öljyn värisenäkin pidempään
nixweiss.gif
Oma intressini ei kuitenkaan riitä läträilemään öljyjen kanssa muutaman tonnin välein, sillä minulle pyörä on tehty ajamista ei ropeltamista varten
sport05.gif
Olen tehnyt saman havainnon Delvacin väristä ja viskositeetista (kuumana) vaihdettaessa. Vaihtoväli omassa käytössäni on korkeintaan 3000 km (pääasiassa kierrän kulkineella ympyrää).

Olen kuitenkin antanut itseni ymmärtää, että öljyn voitelukyvystä ei voi tehdä päätelmiä mainittujen visuaalisien havaintojen perusteella. Viisaammat korjatkoot tai vahvistakoot.

Delvakki on usein loppu esim.motonetin hyllystä jostain syystä. Ei oikein muuta huonoa sanottavaa tuu mieleen omalta kohdalta.

Olen tehnyt saman havainnon Delvacin väristä ja viskositeetista (kuumana) vaihdettaessa. Vaihtoväli omassa käytössäni on korkeintaan 3000 km (pääasiassa kierrän kulkineella ympyrää).

Olen kuitenkin antanut itseni ymmärtää, että öljyn voitelukyvystä ei voi tehdä päätelmiä mainittujen visuaalisien havaintojen perusteella. Viisaammat korjatkoot tai vahvistakoot.
Siis samanlaista lirua kaikki öljyt on, kun ne kuumana lasketaan koneesta. Menettänyt viskositeettinsä jne.. Laboratorioko teillä on käytössä?
Minä ajan vaceilla yhden kesän, tai 10 tkm, joka on bemun huoltoväli. Jos ympyrää tulisi ajettua paljon ja tosissaan, niin silloin vaihtaisin varmaan useammin. Nyt saa 1000 km huollossa laitetut Castrolit jäädä koneeseen, sillä kilometrejä tulee niin vähän ennen seisontaa..

Mulla meni JOUSI koneesta poikki (joku männänpalautinjousi tai vastaava) kun delvakkia koneeseen kaadoin. Eka polkaisu ja kampi jäi alas.

+1 niinsanotusti, pitää autolla hakea pönttö ja biltemasta piti erikseen hakea litran mitta... (ei ollu kahden tai kolmen litran). No ei toi koko mua haittaa oikeastaan.

Mamman Virago 535 American Chopperista liimautui kytkin ikävästi kiinni delvaksilla. MX 15W-40 kyseessä. Siis viikon tai yli seisonnan jälkeen ei kytkin irroittanut ensistartissa ilman rytkäytystä. Ajossa ei ongelmaa, eikä säännöllisessä käytössä. Muuten ja muissa vehkeissä kokemukset pelkästään hyviä.

Kawasaki VN -Vulcan 1500 pyörään ei sovi delvac vaan HLA venttiilit juuttuu ja ei voitele yläkertaa. Mistäkö tiedän..No mulla on Vulcan remontissa ja tiedän ainakin toisen mikä on delvacista vaurioitunut. Delvacista en tiedä mitään muuta hyvää kuin sen että se on halpaa ja suunniteltu dieselmoottoreihin. Suomalainen on niin pihi että pilaa sillä moottoripyörän koneetkin.

Laitoin omaan 9R:ään delvaccia ja ensin tuntui tahmealta vaihteiden vaihto. Seisoi 3 päivää ja nyt ei sitten toimi mitkään muut vaihteet kuin 1 ja 2. Jumalattoman tahmean oloinen laatikko ja saa noikin kaksi runnoa sisään ja jää vaihdepoljin "leijumaan"..

Pitää pikaisesti jotain muuta heittää sisään.  
sad_orig.gif

EDIT: Vika paikannettu ja ei ollut Delvacin syytä, pahoittelen kyseiselle brändille aiheuttamaani mustamaalausta.
tounge.gif

Laitoin omaan 9R:ään delvaccia ja ensin tuntui tahmealta vaihteiden vaihto. Seisoi 3 päivää ja nyt ei sitten toimi mitkään muut vaihteet kuin 1 ja 2. Jumalattoman tahmean oloinen laatikko ja saa noikin kaksi runnoa sisään ja jää vaihdepoljin "leijumaan"..
Eipä tuohon muuta järkevää selitystä ole kuin, että entisen öljyn jäljiltä karstaa on siellä sun täällä ja kun sisään lyödään pesevä öljy, niin karstat lähtevät liikeelle ja pesityvät juuri vaihteensiirtosysteemiin. Ekä vain hieman ajoa noilla päälle menevillä vaihteilla, delvacit ulos(jotka todennäköisesti ovat aika mustia) ja uusi delvac-satsi sisään. Kone vaan pitää saada puhtaaksi niistä karstoista, nyt kun ne ovat irronneet. Pitää vaan hevonen opettaa uusille tavoille
biggrin.gif

Mamman Virago 535 American Chopperista liimautui kytkin ikävästi kiinni delvaksilla. MX 15W-40 kyseessä. Siis viikon tai yli seisonnan jälkeen ei kytkin irroittanut ensistartissa ilman rytkäytystä. Ajossa ei ongelmaa, eikä säännöllisessä käytössä. Muuten ja muissa vehkeissä kokemukset pelkästään hyviä.
Aikoinaan 1100 Viragon kytkin teki saman, tosin ihan millä öljyillä vaan. Tuohon vikaan löytyy helppo ratkaisu; Kytkin pohjaan, ykkönen päälle ja mopo käyntiin..

Back