• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mittarivirheen korjaaminen halvalla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimmies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko mitään kotokonsteja mittarivirheen korjaamiseksi? Olen kuullut jostain speedohealer-tarvikkeesta, mutta mitä kummaa? Mitä maksaa ja paljonko asennus-
033102beer_1_prv.gif
kuluu hommassa?

Alkoi homma askarruttamaan kun ajelen 80-rajoitusaluella mittarin mukaan 90-95km/h niin molemmin puolin menee porukkaa ohi. Osittain kyllä pääkaupunkiseudun yleinen ilmiö, mutta ei autolla.

Kiitos vastauksista.
wink.gif

Onko mitään kotokonsteja mittarivirheen korjaamiseksi? Olen kuullut jostain speedohealer-tarvikkeesta, mutta mitä kummaa? Mitä maksaa ja paljonko asennus-
033102beer_1_prv.gif
kuluu hommassa?

Alkoi homma askarruttamaan kun ajelen 80-rajoitusaluella mittarin mukaan 90-95km/h niin molemmin puolin menee porukkaa ohi. Osittain kyllä pääkaupunkiseudun yleinen ilmiö, mutta ei autolla.

Kiitos vastauksista.
wink.gif
Stormilta Speedohealer + pyöräkohtainen johtosarja ~80 eur.

Ei oo vaikea asentaa, töpselit kiinni ja vehkeen kalibrointi GPS, tutkaa tms. vastaan ja menoksi.

Jos pyöräsi on merkkiä jolle ei saa valmista johtosarjaa niin sitten joudut kolvaamaan pari johtoa tai asentamaan rosvoliittimet. Ei mikään ylivoimainen homma tämäkään. Speedohealerin sivuilta löytyy ohjeet piuhojen väreistä ja sijainneista melkein pyörään kuin pyörään.

halvin on tarkistaa mittari ja ajella sen verran päälle kuin se virhe on.
tounge.gif
Nuo tienvarsinäytöt kun eivät reagoi mopoihin, pitää tuo tarkistus tehdä esim. GPS:llä.
Poliiseillakin on noita maksullisia tarkistuspisteitä, mutta ne eivät ole halpoja.
Edelleen olen Sigman kannalla. Siinä tulee mukana lisätrippejä, keskinopeusmittari,... malleista riippuen.

Mistäs tuo SIGMA kannattaisi ostaa/tilata ja mikä malli ??
Välitykset vaihtuu ja voisi olla tarvetta...

sanoi:
Nuo tienvarsinäytöt kun eivät reagoi mopoihin, pitää tuo tarkistus tehdä esim. GPS:llä.
Poliiseillakin on noita maksullisia tarkistuspisteitä, mutta ne eivät ole halpoja.
Edelleen olen Sigman kannalla. Siinä tulee mukana lisätrippejä, keskinopeusmittari,... malleista riippuen.
Kyllä reagoi ainakin Ylöjärveltä Vaasaan päin lähdettäessä oleva. Tosin oikeinnäyttämisestä en mene takuuseen, mulla pyörän mittari 90, sigma 84 ja taulu 80.

sanoi:
Kyllä reagoi ainakin Ylöjärveltä Vaasaan päin lähdettäessä oleva. Tosin oikeinnäyttämisestä en mene takuuseen, mulla pyörän mittari 90, sigma 84 ja taulu 80.
Ei siihen oikein voi luottaa. Se taulu sillä pätkällä on yksi niistä harvoista jotka reagoi edes jotenkin ja joihinkin mopoihin, mutta lukema on vähän sinnepäin, ei järin tarkka eikä luotettava. Siis jos et satu ajamaan ihan kotilon persauksessa kiinni samaa vauhtia. Eli ei noista nopeusmittarin speksaukseen saati kalibrointiin ole.

tommotteeseen satasen speed-o-healeriin ei tarvii laittaa ku pari sataa lisää niin saa gepsin
tounge.gif

Osti juuri Sigman uudemman pään mallin 1604, jossa on nyt myös tarvittaessa valaistus, jota on joskus kaivannut. Ynnä myös aikalaskuri niin eteen- kuin taaksepäinkin tarpeen mukaan erotuksena esim. malliin 1200.

Maksoi 39,90€ Kesportista.

Riippuu vähän moposta, mutta nämä huippunopeus, keskinopeus, bensankulutus jne. alkavat löytyä uudemmista jo ihan pyörän omistakin mittareista.

Sigma:
+halpa
+lisätoiminnot, jos moposta ei jo löydy
-ruma Tiimaridesign
-ylimääräisen lisäharpättimien asentelua näkösälle
-pöllittävissä helpohkosti

Speedohealer/Yellow box:
+ei ylimääräistä roinaa näkyville
+kun nopeuden kalibroi kohdalleen, niin yleensä kilometrejä kertyy sen 5-10% vähemmän matkamittariin
+voi ohittaa pyörän oman nopeuslimitterin lentokenttäajoja tms. varten kalibroimalla mittarin näyttämään vaikka nopeus/10
-kalliimpi kuin Sigma

Joku halpa ~100eur GPS sarveen Huuto.net/KePö, esim. Garmin ForeRunner
fore101_1.jpg
:
+varmasti aina tarkka
+Sigmaakin enemmän lisätoimintoja
+perussuunnistus
-toimineeko tunneleissa/katveessa?
-halpoihin joutuu virransyötön askartelemaan, kun tuppaavat olemaan patterivehkeitä
-joku sen pöllii, jos ei pulttaa jollain sykerövirityksellä kiinni
-kestää hetken bootata käynnistyksen jälkeen

Tuossa sigmassa olisi myös tuo kello, mitä olen omaan fillariin kaivannut jo pari kesää....pitää miettiä..

sanoi:
Ei siihen oikein voi luottaa. Se taulu sillä pätkällä on yksi niistä harvoista jotka reagoi edes jotenkin ja joihinkin mopoihin, mutta lukema on vähän sinnepäin, ei järin tarkka eikä luotettava. Siis jos et satu ajamaan ihan kotilon persauksessa kiinni samaa vauhtia. Eli ei noista nopeusmittarin speksaukseen saati kalibrointiin ole.
Siispä ei muuta kuin mopo peräkärryyn ja autolla kiskomaan nopeusnäyttöä kohti.
idea3.gif
idea3.gif

sanoi:
Tampereen ympärille noita mittareita on näköjään ilmestynyt useampikin. Ne pari tolppaa josta olen ohi ajanut, ovat hoksanneet moponi ongelmitta. Lukemat ovat olleet molemmissa samat ja suurinpiirtein uskottavat, fillari ~90km/h vs. tolppa ~86km/h. Tiedä sitten kuinka tarkkoja nuo ovat.

Sigmaa olen itsekin miettinyt, mutta sisäinen insinöörini haluaisi gepsin. Tuollainen forerunnerin tapainen peli vaikuttaa näppärältä.

Edittiä: Aha, forerunneri olikin hieman arvokkaampi kimpale. Samalla rahalla saisi kymmenen sigmaa.

+kun nopeuden kalibroi kohdalleen, niin yleensä kilometrejä kertyy sen 5-10% vähemmän matkamittariin
Prätkän vaihtoarvoa ajatellen tämä ominaisuus tekee Speedohealerista halvimman vaihtoehdon. Varsinkin, jos on niin viitseliäs ja viksu, että jaksaa opetella kahden kertotaulun.

Laittaa Speedohealerilla nopeuden tasan 50 % todellista, matkamittariinkin kertyy tasan 50 % todellista...
cool.gif

Back