• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mittarivirheen korjaaminen halvalla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimmies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
sanoi:
Nuo tienvarsinäytöt kun eivät reagoi mopoihin, pitää tuo tarkistus tehdä esim. GPS:llä.
Poliiseillakin on noita maksullisia tarkistuspisteitä, mutta ne eivät ole halpoja.
Edelleen olen Sigman kannalla. Siinä tulee mukana lisätrippejä, keskinopeusmittari,... malleista riippuen.
Kyllä reagoi ainakin Ylöjärveltä Vaasaan päin lähdettäessä oleva. Tosin oikeinnäyttämisestä en mene takuuseen, mulla pyörän mittari 90, sigma 84 ja taulu 80.
Ei siihen oikein voi luottaa. Se taulu sillä pätkällä on yksi niistä harvoista jotka reagoi edes jotenkin ja joihinkin mopoihin, mutta lukema on vähän sinnepäin, ei järin tarkka eikä luotettava. Siis jos et satu ajamaan ihan kotilon persauksessa kiinni samaa vauhtia. Eli ei noista nopeusmittarin speksaukseen saati kalibrointiin ole.
Tampereen ympärille noita mittareita on näköjään ilmestynyt useampikin. Ne pari tolppaa josta olen ohi ajanut, ovat hoksanneet moponi ongelmitta. Lukemat ovat olleet molemmissa samat ja suurinpiirtein uskottavat, fillari ~90km/h vs. tolppa ~86km/h. Tiedä sitten kuinka tarkkoja nuo ovat.

Sigmaa olen itsekin miettinyt, mutta sisäinen insinöörini haluaisi gepsin. Tuollainen forerunnerin tapainen peli vaikuttaa näppärältä.

Edittiä: Aha, forerunneri olikin hieman arvokkaampi kimpale. Samalla rahalla saisi kymmenen sigmaa.
Juu toi ylöjärven taulu ja lahden tien taulu näytti samat heitot, eli oma mittari näytti 80 ja taulu 70. Mitäs semmonen jos ottaa mittariston irti, ja ottaa pihdeillä (pitkillä ja pienillä) mittarin tapista kiinni kun on ensin kääntänyt neulan esim. 40km/h kohdalle, ja sitten neula irti ja kiinni 30km/h kohdalle ?? Olisko järkee ??
blush.gif

Back