• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitenkä nostaa suitsan keula tämmösellä pukilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja uiop
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Winland
Olen tätä tainnut aikasemminki kysellä, mutta menkööt nyt vielä kertauksena.

Kyseessä tämän tyyppinen nostin:
Motorcycle_Front_Stand_MS0611_2_Motorcycle_Head.jpg

edit: Ja pyörä josta on kyse: GSXR 1000 K2.

Tarve olis nostaa ihan vain, että saa vanteen pestyä ja thyyning raita asennettua ;-)

Yleensä olen pyörän nostanut tunkilla pohjasta ja sitten sitonut kattoon kiinni, mutta nyt vain ei enään kiinnostas purkaa katteita kun on jo muutenki kasassa.

Pikaisesti (taas) tuota käyttäen nostaa ja jotenki vain tuntuu niin epävarmalta nostaa ja en uskaltanut painaa nostinta maahan asti, kun pelkäsin että pyörä tulee syliin ja kaatuu vaimokkeen päälle. Kukas sitten vuokran maksaa?
biggrin.gif

Mielessä kävi myös, että pukkaisin paksun kierretangon läpi noista reijistä ja akselista joka just ja just mahtuu läpitte akselista, mutta kestääkö tanko?

Laitat sen siihen jarrusatulan "koloon" niin, ettei se ota jarrulevyyn kiinni. Sit alat painamaan sitä pukkia alas pitäen ohjaustangosta kiinni kunnes se nousee pystyyn. sit toisella kädellä laitat sen toisen puolen tassun niin ettei sekään ota kiinni levyyn ja sit vaan polkiset pyörän ylös. Näin oon ite saanu yksin pukeille ilman kavereita. Ja muutenkin olen nostanu koko pyörän ylös niin että ensinh etupukki ja sit takapukki. Ei oo viel pyörä ollu nurin pihassa
smile_org.gif

Laitat sen siihen jarrusatulan "koloon"  niin, ettei se ota jarrulevyyn kiinni. Sit alat painamaan sitä pukkia alas pitäen ohjaustangosta kiinni kunnes se nousee pystyyn. sit toisella kädellä laitat sen toisen puolen tassun niin ettei sekään ota kiinni levyyn ja sit vaan polkiset pyörän ylös. Näin oon ite saanu yksin pukeille ilman kavereita. Ja muutenkin olen nostanu koko pyörän ylös niin että ensinh etupukki ja sit takapukki. Ei oo viel pyörä ollu nurin pihassa
smile_org.gif
Jarrusatulan koloon??

Ite olen äheltäny tuota putkien päästä.

Eiköhän se tuon päällä pysy, jos keskijalka on maassa ja takarengas ei kovin pahasti ota painokuormaa vastaan.
Arvioiden omassa kikottimessa eturenkaalle kohdistuu 20 - 30 kilon kuorma = reilu kaljakori takaritsillä niin kikotin jää just vaateriin, jonka eturengas ottaa keskituella vastaan?

Tuo vipuvarren nostopisteen ja rullarenkaiden välinen mitta on ratkaiseva, mopokohtainen = renkaan tuumat. Olis varmaankin optimaalinen jos se olis muutaman sentin pitempi kuin eturenkaan säde, eli saman verran kun mopo on keskituella, ja mitta takanakista maahan.  
eek.gif

Korkeammalla mitalla kaatuu kovin helposti siinä puuhastellessa.

Oliko tarpeeksi sekava vastaus, että löytyykö poliittista ainesta?

Eiköhän se tuon päällä pysy, jos keskijalka on maassa ja takarengas ei kovin pahasti ota painokuormaa vastaan.
Arvioiden omassa kikottimessa eturenkaalle kohdistuu 20 - 30 kilon kuorma = reilu kaljakori takaritsillä niin kikotin jää just vaateriin, jonka eturengas ottaa keskituella vastaan?

Tuo vipuvarren nostopisteen ja rullarenkaiden välinen mitta on ratkaiseva, mopokohtainen = renkaan tuumat. Olis varmaankin optimaalinen jos se olis muutaman sentin pitempi kuin eturenkaan säde, eli saman verran kun mopo on keskituella, ja mitta takanakista maahan.  
eek.gif

Korkeammalla mitalla kaatuu kovin helposti siinä puuhastellessa.

Jos pyörässä on keskituki niin ei siinä mitään varikkovippoja tarvitse. Jos ei nyt sitten ole täysin uusavuton.

eek.gif
Ai saatana... Taas tuollainen insinööri vastaus.
Eiks se olis vaan helppoa laittaa pyörä keskiseisontatuelle ja painaa perse siitä alas. Painoa riittävästi...Kyllä pysyy.

sanoi:

Ammatin arvasin... Ja se EI ole politikko, se kun ei ota kantaa/vastuuta mistään.

sanoi:
Onko varma kanssa, että noin päin?
omg.gif

Kyllä mä nyt ensin sen takapukin laittaisin paikalleen. Joskus varikko-olosuhteissa pelkkä etupukki ollut hetken ja kyllä on todella huteran oloinen. Toki jokainen tavallaan....
Ite oon nostanu noin koska Bikeliftin takapukki on niin helve*in raskas nostaa yksin! Toki mielummin takapukki ensin(itse todennut et on helpompi nostaa etupää ja sit vast takapää), mut tässähän puhuttiin etupukille nostosta.. Eli vältetään niitä herneitä
biggrin.gif

sanoi:
Maalis. 11 2011,19:48]Jarrusatulan koloon??

Ite olen äheltäny tuota putkien päästä.
Ei kai tota putkien päästä kannata koittaa.. Aika huteraks menee. Mut ainakin omassa pyörässä on satuloiden alla sopiva tila johon toi sopii hienosti.

Radiaalijarrujen kanssa toi onnistuu helpommin kuin normijarrujen kanssa, mutta kyllä se niilläkin onnistuu samaan tapaan kuin Scuuban linkkaamassa kuvassa.

edit. Tässä on pari kuvaa moposta vanhan keulan kanssa. Toi on kyllä aika hutera viritys, mutta nykään radiaalijarrujen kanssa menee mukavasti.
IMG_3467.jpg

IMG_3465.jpg

eek.gif
Ai saatana... Taas tuollainen insinööri vastaus.
Eiks se olis vaan helppoa laittaa pyörä keskiseisontatuelle ja painaa perse siitä alas. Painoa riittävästi...Kyllä pysyy.

sanoi:

Ammatin arvasin... Ja se EI ole politikko, se kun ei ota kantaa/vastuuta mistään.
Juu sen verran päätelmiä että eihän keskituella ole molemmat renkat yhtä aikaa ilmassa? Oma kikotin on sen verran keulapainoinen että eturenkaalle kohdistuu 20-30 kilon paino. Ja näin se painojakauma akseleille taitaa olla 95% mopoista?

Että kai tuolla etupään nostimella minun järjen mukaan kai lähinnä haetaan juuri etupään huoltoa helpottavaa apua? En tiiä, mutta luulisin, kun enpä omista moista etupään nostinta.

Kaljakori takaritsillä ja kikotin keskituella olen etupään huollot hoitanu ja siiinä samalla rempatessa olen tuhonnut ääntä kohti sen korin.  
kaboom.gif

Radiaalijarrujen kanssa toi onnistuu helpommin kuin normijarrujen kanssa, mutta kyllä se niilläkin onnistuu samaan tapaan kuin Scuuban linkkaamassa kuvassa.

edit. Tässä on pari kuvaa moposta vanhan keulan kanssa. Toi on kyllä aika hutera viritys, mutta nykään radiaalijarrujen kanssa menee mukavasti.
Todellaki näyttää melko huteralta, enkä kyllä uskalla noin nostaa keulaa pieniinkään huoltohommiin.

Pitääpä suunnitella joku toinen tyyli.

Back