• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miten tuunata BMW F pitkään reissuun?

Oula sanoi:
Minä koeajoin kaikki minulle mahdolliset advepyörät ja moneen kertaan useana kesänä.
No Multistrada jäi kokeilematta jos nyt toden sanon .
Kyllä kannattaa olla tarkkana valinnassa jos aikoo pitkiä reissuja tehdä että on sitten leppoisa ajella.
Toiselle en ehdota kyllä mitään pyörää ,itse se on itselle sopiva haettava.
Monien lehtien koeajojenkin kannustamana uskoin sitten minäkin valintani olevan hyvä.
No onhan se melkein mutta ei kai sitä sellaista pyörää olekkaan jossa kaikki ominaisuudet olisivat viimeisenpäälle kohdallaan .

Korkeamman pleksin saa pyörteettömäksi kun vain näkee vaivaa .
Minä sain jo melkein mieluisan Givi Airflow:ista pienillä lisäyksillä .
Tuulitunnelikokeet jatkuvat juurikin tänään että saisi kaiken valmiiksi ennen Alpeille lähtöä.

http://www.madstad.com/s.nl/sc.7/category.9452/.f
Tuotahan väitetään parhaimmaksi pyörteiden poistajaksi .

Kiitos hyvistä ajatuksista ja vinkistä!

Ottaisin sen gps:n lisäksi vielä perinteisen kartan. Mukavampi siitä suunnitella seuraavaa päivää ku hipelöidä digitaalista kojetta.

Totta, reitin suunnitteluun paperikartta on ehdoton. Kohteesta riippuen minulla on ollut sellaisia missä on esim. koko Norja + Ruotsi yhdellä kartalla, tai esim. pohjoinen keski-eurooppa. Eteläiseen eurooppaan mennessä pitää olla jo useampi paperikartta. Saksalaisten firmojen tekemät kartat on hyviä, kun niihin on erikseen merkattu maisemallisesti mukavat tiet erillisellä väriviivalla.

Osaa ne ranskalaisetkin. Michelinin kartastojen vihreiden maisemareittien mukaan on monta euroopanreissua suunniteltu...

Liekö matka jo hoidettu...

Viime vuonna ajoin Bulgariaan ja takaisin. Menomatka meni kolmella yöpymisellä, paluumatkalla taisi tulla viisi. Pyöränä oli F800St, eli sama kone; Noilla teillä tuli hetkittäin GS:n jousitusta kyllä ikävä.

Varustelua:
- Asensin 2x usb-virran ulosoton
- ikkunallinen pikakiinnitteinen Tankkilaukku, johon sai puhelimen latautumaan ja ajon aikana kaivatut juomapullot yms.
- Puhelimeen esiladatut kartat sekä varapuhelin samaan käyttöön
- Kartan ostin muuten sitten matkalla. on se paperiversio vain aika näppärä.
- Irrotin takalaukun, hankin vedenpitävän Kappan putkilaukun taakse. Se takalaukku olisi ollut aika hyödyllinen kuitenkin...
- Koeajoin setin ja muutaman sadan kilometrin päivämatkan pohjille.
- Mukaan pakattuja telttaa ja makuupussia tuli käytettyä yksi yö. Nekin olisi voinut jättää kotiin siis.

-- Edit: Sitten tosiaan ennen matkaa hankin Vario-pleksin. Kokeilun jälkeen totesin, että se lipare on ihan turha, ja matka tuli hoidettua vakiota matalammalla tuulilasilla, kun se oli kokonaisuutena mukavin ja hiljaisin.
- Riittävä määrä korvatulppia, olisiko ollut 3 paria varmuuden vuoksi.

Eli ei mitään kovin ihmeellistä. Moottori oli toimintavarma +35 asteen helteillä, ei syö öljyä, teho riittää ainakin yksin ajaessa ihan hyvin, mutkateilläkin pärjäsi mainiosti. Alusvaatteita olisi kannattanut miettiä tarkemmin, koska menomatkalla hautoi ihon kipeäksi. Vauvantalkki pelasti ;).

Back