No perkele samoilla sävelillä mennään
Piti just ehdottaa jotain sopivaa vetoa joka kannustaa meidät molemmat itseämmekin suurempiin suorituksiin Motoparkissa. Tehdään niin, että korotetaan veto jopa kahteen kaatopulloon. Tulee edes vähän haastetta
Eli jos voitan sut pelkässä lähdössä olet velkaa 1 kaatopullon. Jos voitan aika-ajoissa + lähdössä + kisassa olet mulle velkaa 2 kaatopulloa. Jos voitat mut lähdössä olen sulle velkaa 1 pullon, mutta jos voitat mut lähdön lisäksi joko aika-ajoissa tai kisassa niin olen sulle 2 kaatopulloa velkaa. Onko reilua?
Annan sen verran tasoitusta vielä, että en ole jammulla ajanut vielä metriäkään (ensi tiistaina lyhyt treeni alastarossa) ja Motoparkissa olen ollut elämäni aikana kerran ajamassa kahden päivän setin. Tyhmä, hullu vai molemmat
? Kuullostaa ihan multa
Kättä päälle ja diili?
En lyö vetoja jotka tiedän häviäväni. Vaikka et Wehnän viime vuoden pyörällä olekaan ajanut metriäkään on se aivan eri maailmasta kuin omani ja kuskina olet minua nopeampi, joten yhdistelmä on sellainen jolle en pärjää ja yhtä mielenkiintoinen tuo on kuin lyödä Heikkisen kanssa vetoa siitä kumpi painaa enemmän viikonloppuna. Ehkä kalakaverini sen mopon huomenna, lauantaina tai sunnuntaina ruttaa ja sitten tilanne taas muuksi voi muuttua.
Mutta lähdössä annoit ymmärtää olevasi samalla tasolla, joten lyödään siitä vain veto. Tuomon kanssa vetoja lyötiin ja Tuomo ne hävisi ja ei ole kossua eikä kaljakoria vielä näkynyt.
Eli kaksi kilpailulähtöä. Kumpi ensimmäisen kierroksen jälkeen enemmän korjannut sijoitustaan (ei, ei ole pelkoa, että yrittäisin tarkoituksella kossupullon saadakseni anoa/taktikoida itseni B-lähtöön tai A-lähdön viimeiseksi). Jos sinulla on kamera kiinni pyörässä, käy myös se, että katsotaan tilanne ensimmäisellä kierroksella kakkosmutkassa, muutoin ratkaisu nähdään virallisen ajanoton listoista. Jos menee vanhan kaavan mukaan ja kuivalla ajetaan, niin tulen ohittamaan 5-15 kuskia lähdössä ja osa kuittaa paikkansa takaisin ensimmäisen kierroksen aikana.
Fantasioihin tuo ei perustu. Vajaa 30 kilpailulähtöä on takana ja 90 %:ssa olen vähintään yhden rivin verran petrannut sijoitustani. Ja Karin vanhalla pyörällä on helpompi lähteäkin, kun ei kimpoile niin herkästi kunnon takajousen ansiosta pystyyn kuin tuo oma vakiokuntoinen katupyöräni.
Noilla mennään. Jahka kyllästyn ajelemaan vakiopyörillä, niin sitten voidaan ottaa kisaa kilpuriksi rakennettu vs kilpuriksi rakennettu ihan oikeassa kisassa, siis vedonlyönnin kera. Nyt omat mahdollisuuteni ovat parhaimmillaankin sijoissa 10-15, ellei jotain poikkeuksellista taas käy, sinulla taas jossain välillä 3-8. Toki nytkin oman osaamiseni ja pyöräni ominaisuuksien rajoissa menen.
Jukka