• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miten tätä puolustelis?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trinity
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ihmiset ajelee miten ajelee, osa kuolee osa ei.
nixweiss.gif

Tätä kai joku kyynisyydeksi kutsuisi. Itse en olisi tätä mieltä, ellei juuri tämä ketju olisi sytyttänyt tuota vitutuslamppua päälle.

k***päitä liikkuu kaikilla vehkeillä, toivottavasti tappavat vaan itsensä. Onneksi darvinismi toimii pitkässä juoksussa.

Ei, ei ,ei todellakaan. Auto ajoi ihan tasaista vauhtia. Minä en suinkaan seissyt ajoradalla, vaan kuta kuinkin lähellä kadun reunassa olevan auton kadunpuoleista kylkeä siirtyäkseni sitten auton ovelle,
Vieläkin mua ihmetyttää tää...jos sä seisot kadunpuoleisella reunalla?
Niin miten motoristi voi koukata sun varpailles? Eihän se voi tulla sinne auton taakse, ettei se pamahtas pahki siihen autoon?
Rattihan on auton vasemmalla puolella takaapäin katsottuna?Siis kaistan puolella?
Vänkärin paikallehan, et voinut mennä, koska sinne olisit päässyt katukäytävältä.
Anteeks, että jänkään, mut pitäähän faktat saada oikein???

Ei, ei ,ei todellakaan. Auto ajoi ihan tasaista vauhtia. Minä en suinkaan seissyt ajoradalla, vaan kuta kuinkin lähellä kadun reunassa olevan auton kadunpuoleista kylkeä siirtyäkseni sitten auton ovelle,
Niin miten motoristi voi koukata sun varpailles? Eihän se voi tulla sinne auton taakse, ettei se pamahtas pahki siihen autoon?
Rattihan on auton vasemmalla puolella takaapäin katsottuna?Siis kaistan puolella?
Vänkärin paikallehan, et voinut mennä, koska sinne olisit päässyt katukäytävältä.
No kyllä tuo miusta aika selvästi tuossa on sanottu "lähellä kadun reunassa olevan auton kadunpuoleista kylkeä" eli juurikin kuskin puolella.

k***päitä liikkuu kaikilla vehkeillä, toivottavasti tappavat vaan itsensä. Onneksi darvinismi toimii pitkässä juoksussa.
jees, näitä ei kukaan jää kaipaamaan. Harmittaa vaan että voivat teloa toisia liikenteessä; vetäis vaan yksikseen kallioleikkaukseen.

Jos tekee mieli kommentoida niin ehkä syytä miettiä omaa ajotapaa.

No kyllä tuo miusta aika selvästi tuossa on sanottu "lähellä kadun reunassa olevan auton kadunpuoleista kylkeä" eli juurikin kuskin puolella.
harvoin parkkeerataan nokka vasten menosuuntaa...Kun kadulle parkkeeraat, on kuskin puoli automaattisesti kaistan puolella.
Jos taas kyseessä olis ollut yksisuuntanen katu ja auto olisis parkkeerattu perä kohti ajosuuntaa...olisi pyöräilijä ajanut vastoin yksisuuntaista...
Mutta juu...mä käsitän "kadunpuoleisen" jalkakäytävän puolella...ja se toinen puoli on sit ajokaistanpuoleinen.

Motoristi näki siis pysäköityjen autojen ja liikkuvien autojen välissä tilaa josta ajetteli ohittaa. Se oliskin ollut vapaana, ellei samalla autoonsa pyrkivä kirjoittaja olisi nähnyt saman tilan vapaana.

Kumpi oli oikeassa?

Ei kumpikaan. Molemmat otti riskin.

Mutta virheitä ja vääriä arvioita sattuu liikenteessä. Arvaan että tänkin ketjun murhanhimoiset on joskus tehneet virheen.

Olin tänään asioilla kaupungilla. Kadun varrella seisoessani ennen siirtymistä auton rattiin vältyin nippa nappa jäämästä sinisen kyykyn alle, koska arvoisa kuski ohitti edellään ajavan auton sen oikealta puolelta reippaaseen ylinopeuteen kiihdyttäen ja ajoi melkein varpaideni ylitse.
Tuossa tilanteessa on täysin hyväksyttävää vetää kuskia plexiin kauppakassilla tai tunkilla tai mitä nyt sattuu käsissä olemaan.

Jos ei itse noudata lakia niin ei pitäisi odottaa muidenkaan sitä noudattavan; lisäksi itse kokisin ko kuljettajan uhkaavan terveyttäni = itsepuolustus täysin hyväksyttävää.
Voi hyvänen aika!

Moottoripyöräilijä ohitti ruuhkassa jonon. Yksi pelästyi. Pitääkö mopoilija siis tappaa?

Ei helvetti mitä roskaa. Lakia ei oteta omiin käsiin. Miljoonat mopoilijat ohittaa jonon päivittäin, se on normaalia.
No miks se motoristi sitten sen sai ottaa  
withstupid.gif
?
Aivan. Miksi motoristi otti lain omiin käsiinsä ohittamalla oikealta ja ajamalla päin punaista?

Olin tänään asioilla kaupungilla. Kadun varrella seisoessani ennen siirtymistä auton rattiin vältyin nippa nappa jäämästä sinisen kyykyn alle, koska arvoisa kuski ohitti edellään ajavan auton sen oikealta puolelta reippaaseen ylinopeuteen kiihdyttäen ja ajoi melkein varpaideni ylitse.
Tuossa tilanteessa on täysin hyväksyttävää vetää kuskia plexiin kauppakassilla tai tunkilla tai mitä nyt sattuu käsissä olemaan.

Jos ei itse noudata lakia niin ei pitäisi odottaa muidenkaan sitä noudattavan; lisäksi itse kokisin ko kuljettajan uhkaavan terveyttäni = itsepuolustus täysin hyväksyttävää.
Voi hyvänen aika!

Moottoripyöräilijä ohitti ruuhkassa jonon. Yksi pelästyi. Pitääkö mopoilija siis tappaa?

Ei helvetti mitä roskaa. Lakia ei oteta omiin käsiin. Miljoonat mopoilijat ohittaa jonon päivittäin, se on normaalia.
withstupid.gif
?
Aivan. Miksi motoristi otti lain omiin käsiinsä ohittamalla oikealta ja ajamalla päin punaista?
Jos kysyt minulta (lainattu) niin mistäs minä voin tietää?

Mikä oli pointti?

Voi hyvänen aika!

withstupid.gif
?

Mikä oli pointti?
Pointti oli se, että miksi hyväksyt motoristin käyttäytymisen, jos lakia ei saa ottaa omiin käsiin?

Voi hyvänen aika!

withstupid.gif
?

Mikä oli pointti?
Pointti oli se, että miksi hyväksyt motoristin käyttäytymisen, jos lakia ei saa ottaa omiin käsiin?
Missä sanoin että hyväksyn tämän motoristin toiminnan? En ollut edes paikalla, en tiedä edes missä tapahtui. Jossain Pohjanmaalla vissiin, seutu jossa en ole koskaan edes käynyt. Enkä tiedä yhtään syytä miksi menisinkään.

Jos ajattelette, että punaisia päin tai ylinopeutta ajavaa voi hutkia turpaan, niin olette katselleet liikaa Hämähäkkimiestä ja Batmania. Ne ei ole totta.
tounge.gif

Onks lakeuksille pistettynnä oikke liikennevalojannii?  
eek.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Älä ny kuule..muinoin kun itsekkin vielä asuin pohojanmaalla, ni naapurikylässä käytiin välillä oikein ihmettelemässä tienoo ainoita liikennevaloja!!
-Tosin eihän ne ikinä toiminu, mut kiva se oli sitä vilkkuvaa keltastakin katsella..  
tounge.gif
Aikoinaan Het-järvellä oli yhet valot mutta naapurikylissä ei sitäkään vähää - samoihin aikoihin naapurikylästä kylläkin sai keskikaljaa kaupasta muttei Het-järvellä joten valoille oli selkeä tarve kun paikalliset ohjattiin naapurikyliin perjantai-ruuhkassa
tounge.gif

Asiaan, ei tuota oikein voi mitenkään puolustellakaan, punaisia päin ajoa varsinkaan...adrenaliinihöyryissä kun kiihtyy niin hienosti tai sitten kaveri oli oikeasti aineissa, ei tuommosta varmaan selvin päin kukaan täysjärkinen tee normaalissa mielentilassa

Viestiketjun perusteella faktat ovat:
Motoristi Y rikkoi useaa eri tieliikennelain pykälää ja asetusta.
Samalla hän saattoi muiden tienkäyttäjien terveyden uhatuksi omalla toiminnallaan.

Tosiasiat ovat tosiasioita, lopuista voidaan "väitellä" loppuikämme samalla kun kudomme villasukkia pakanapojille...

Moottoripyörä on moottoripyörä skootteri on...
cool.gif

Ei osunut eikä uponnut. Etkä parempaan pystynyt! Voi, voi, ei ole Einsteiniksi tulemista. Toivottavasti moisen "omaperäisen" ajatuksen tuottaminen ei kestänyt kauaa ja varsinkaan aiheuttanut luomisen tuskaa tähän viestiketjuun tuoneelle henkilölle. Meille muille tien päällä kulkijoille kun se lapsus on ollut halpa vitsi jo kauan aikaa, muistaakseni Alvari Tuohitorven suomeksi lanseeraamana. Kyllä näillä makseilla aika monen kevarin ja vähän isommankin prutkun jättää taakseen jos sikseen tulee. Näyttämisen tarvetta kuitenkaan harvemmin aikuisilla ihmisillä onkaan.

Back