• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miten tankkaat pyöräsi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja woke
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
jlik sanoi:
Kiitoksia, mutta kun oli enklantilainen PC niin siitä ei taida noita skandeja saada näkyviin (tai mä en vaan osaa niin kuin en osaa montaa muutakaan asiaa niin kuin esim. ajaa mopolla). Nyt taas oma läppäri.

Kyllä tuolla elektronisen tietojen käsittelyn puolella on mahdollista valita kreikkalaiset, kyrilliset tai arabi aakkoset ihan oman maun ja elämänkatsomuksen mukaan.

Mut kai tää on vähän sama ku custom vai muoviluoti,
ei vaan ole yhtä oikeaa vastausta.

wanico sanoi:
Kyllä tuolla elektronisen tietojen käsittelyn puolella on mahdollista valita kreikkalaiset, kyrilliset tai arabi aakkoset ihan oman maun ja elämänkatsomuksen mukaan.

Mut kai tää on vähän sama ku custom vai muoviluoti,
ei vaan ole yhtä oikeaa vastausta.

Joo, helpompi on kuitenkin kirjoitella ilman ääkkösiä kuin ruveta kaivelemaan niitä esiin. Se enklantilainen näppis on muuten ihan erilainen; kirjaimet taitaa olla suunnilleen samoilla paikoilla mutta erikoismerkit täysin muualla joten arvuuttelukshan se sitten menis.

Aika hyvin on taas saatu aasinsiltaa siitä alkuperäisestä tankkaustopiikista. Seuraavaks mä kyselin neuvoja tuohon hinurihommaan, jos sattuu käymään niin ohrasesti että sais tankattua kiisseliä mopon tankkiin (tai pensiiniä diisselikotiloon). Ei naurata tuo naton tapaus; mä oon välillä selainen söheltäjä että hyvinkin vois käydä niin.

jlik sanoi:
Seuraavaks mä kyselin neuvoja tuohon hinurihommaan, jos sattuu käymään niin ohrasesti että sais tankattua kiisseliä mopon tankkiin (tai pensiiniä diisselikotiloon). Ei naurata tuo naton tapaus; mä oon välillä selainen söheltäjä että hyvinkin vois käydä niin.

Kannattaa hankkia tipparellu, se on mun tietämyksen mukaan ainoa auto jonka tankin pohjasta löytyy hana josta voi laskea heti siinä huoltiksella väärin tankatun polttonesteen pihalle.

( joskus parikytvuotta sitten mun puoliso tankkas Saksassa dieseliä, koska se oli halvempaa kuin bensa.

Onnex huoltiksen pitäjä oli hereillä ja halus tulla ottamaan kuvan dieseltipparellusta, ku ei ollut ennen sellaista nähnyt...)

Saako hinurin tilattua tavallisella kännykällä, jossa ei ole ATK-yhteyttä?
Jos saa, niin mistä saa hinurin numeron?
Mistä tietää, mihin hinuri pitää tilata?

wanico sanoi:
Kannattaa hankkia tipparellu, se on mun tietämyksen mukaan ainoa auto jonka tankin pohjasta löytyy hana josta voi laskea heti siinä huoltiksella väärin tankatun polttonesteen pihalle.

( joskus parikytvuotta sitten mun puoliso tankkas Saksassa dieseliä, koska se oli halvempaa kuin bensa.

Onnex huoltiksen pitäjä oli hereillä ja halus tulla ottamaan kuvan dieseltipparellusta, ku ei ollut ennen sellaista nähnyt...)

Pidetään mielessä. Kotilon vaihto voi olla edessä ens syksynä.

lario sanoi:
Saako hinurin tilattua tavallisella kännykällä, jossa ei ole ATK-yhteyttä?
Jos saa, niin mistä saa hinurin numeron?
Mistä tietää, mihin hinuri pitää tilata?

Hyviä kysymyksiä, mäkin haluaisin tietää.

MUOKS: Pitäisköhän meidän siirtyä p-jauhannan puolelle vaikka hauskaahan täälläkin on ollut?:jippikaijee:

Hinauskeikkahan maksaa nykyään monta sataa vaikka siirrettävä matka ei olisi kuin max muutama kymmenen kilometriä. Näin ollen ainoa tarvittava numero on oman vakuutusyhtiön ympärivuorokautinen hätäpäivystys, kun eihän kukaan hullu tuota omilla rahoilla maksa. :grin:

sami1024 sanoi:
Hinauskeikkahan maksaa nykyään monta sataa vaikka siirrettävä matka ei olisi kuin max muutama kymmenen kilometriä. :grin:

Ja joskushan tuo "matka" ei ole kuin pari kymmentä senttiä.
Mutta jättää elinikäiset traumat.

sami1024 sanoi:
Hinauskeikkahan maksaa nykyään monta sataa vaikka siirrettävä matka ei olisi kuin max muutama kymmenen kilometriä. Näin ollen ainoa tarvittava numero on oman vakuutusyhtiön ympärivuorokautinen hätäpäivystys, kun eihän kukaan hullu tuota omilla rahoilla maksa. :grin:

Niinpä tietenkin, olishan se pitäny muistaa. :respect: Kotilosta hajos vuosi sitten (täällä enklannissa vesipumppu) ja ei muuta kuin soittamaan IF:n hätänumeroon. Sitä kautta vuokrakotilo alle (kun oli jo varattu viikonloppureissua varten majoitus).

Smurffis sanoi:
Zuhis83 sanoi:
Soittelen matkalta shellin säiliöautolle ja pyydän ajaan rinnalle ettei tarvii pysähtyä tankaamaan. Lennossa sitte siitä bensaa tankkiin.

:grin: Tämä olis makeeta nähdä :grin: Leffa meininkiä :;):

Samoin. Vähän niin kuin hävittäjäkonemeininkiä. Kai sulla on jo tankkauspuomi valmiina töröttämässä tankkausta varten?

Puristan pistoolin kahvasta, jotta letkusta tulee bensaa, ja tähtään mieluummin tankin reiästä sisään samaan aikaan.

Näin se yleensä toimii.

jlik sanoi:
MUOKS: Pitäisköhän meidän siirtyä p-jauhannan puolelle vaikka hauskaahan täälläkin on ollut?:jippikaijee:

Eiköhän tämäkin sinne päädy, sen skoda-kuskin lisäksi.. annetaan siellä sitten lopullinen päätös, kuinka asia hoidetaan.

garboraattori sanoi:
Näin "kesällä" en ymmärrä pointtia tankata mopon tankkia aivan täyteen.
Oli kaverin Buell lainassa ja päällä istuent täyteen tankkaus,jonka jälkeen mopo parkkiin ja kahville.
Takaisin tullessa iso lammikko bensaa alla,kun aurinko oli lämmittänyt tankkia ja bensa tulvi ilma letkusta pihalle.

Buelli taitaa olla yksi niistä harvoista jossa tuo huohotinputki on laitettu noin alas ja sivutuen puolelle.

Mulla on käynyt sama homma, eikä tarvitse edes aurinkoa. Siinä on vaan pieni kämmi suunnittelussa.

Ducatiakaan en tankkaa aivan piripintaan, koska se korkki on tankin takaosassa ja veikkaan että täynnä oleva tankki päästää kiihdytyksissä osan nesteestä huohottimen kautta harakoille.

wanico sanoi:
Buelli taitaa olla yksi niistä harvoista jossa tuo huohotinputki on laitettu noin alas ja sivutuen puolelle.

Mulla on käynyt sama homma, eikä tarvitse edes aurinkoa. Siinä on vaan pieni kämmi suunnittelussa.

Ducatiakaan en tankkaa aivan piripintaan, koska se korkki on tankin takaosassa ja veikkaan että täynnä oleva tankki päästää kiihdytyksissä osan nesteestä huohottimen kautta harakoille.

Tässä mielessä varmaankin on parempi vain parkkeerata mopo sivutuen varaan (joko pumpun oikealle tai vasemmalle puolelle) jolloin mopo vähän kallellaan. Ei varmaankaan saa sitten tankkia aivan piripintaan jolloin jää tuo huohotusvara.

Automaatilla asioidessa kaikkihan aukaisevat pensakorkin valmiiksi ennen maksua. Varsinkin kotilolla talviaikaan.
Ja korkki pidetään tankkauksen ajan kädessä eikä laiteta mihinkään mittarin päälle tai auton katolle.

Nimim. Kokemusta on.

Tisha sanoi:
Automaatilla asioidessa kaikkihan aukaisevat pensakorkin valmiiksi ennen maksua. Varsinkin kotilolla talviaikaan.
Ja korkki pidetään tankkauksen ajan kädessä eikä laiteta mihinkään mittarin päälle tai auton katolle.

Nimim. Kokemusta on.

Minulla on mennyt korkissa avain mutkalle kun laitoin sen penkin päälle "nurin", enkä mielestäni edes millään painanut sitä enkä varmasti istunut päälle. Kun se ei edes mene korkkiin kokonaan niin piti rukoilla ja oikoa ennenkuin pyörän sai taas käyntiin.

Pyörässä on mittarissa monta trippiä mutta ainoa jota oikeastaan käytän on eka, joka nollataan aina tankkauksen yhteydessä. Sitten kun mittarissa on 300 niin tankille. Jos on pitkällä matkalla niin 370-400 kohdalla saattaa nykiä niin varatankki päälle (omassa kytkin on niin että kun kytkimen lyhyempi kahva on ylhäällä niin normitankki ja pidempi ylhäällä on varatankki) ja sitten ekalle bensikselle. Täyteen tankkaan oikeastaan kirjanpidon helppouden takia, tietää suunnilleen paljonko edellisestä meni monelleko kilometrille.

Jossain kohti 20:nen jemmattuna että saa hätäbensaa, jos muistaisi missä..

psi- sanoi:
varatankki päälle (omassa kytkin on niin että kun kytkimen lyhyempi kahva on ylhäällä niin normitankki ja pidempi ylhäällä on varatankki) ja sitten ekalle bensikselle.

On myös hyvä muistaa kääntää se hana takaisin normitankin puolelle tankkauksen jälkeen...:thumbup:

Back