• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miten tankkaat pyöräsi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja woke
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
nato26 sanoi:
jlik sanoi:
Do niin sama viisastelu sitten jatkuu tässä topiikissa. Nato26:lle vain tiedoksi että mulla oli aikoinaan piikki ja nyt 30 vuoden jälkeen aloitettava rosvolla kaikki aivan alusta joten en haluais kipata mopoa nurin heti ekalla tankkauskerralla. Ihan vakavasta asiasta (tankkauksesta) on siis kyse. Onneksi ikää jo niin paljon että uskallan tehdä näitä tyhmiä kysymyksiä ettei toista samoja virheitä joita muut ovat jo tehneet.

Muistelet vaan tarkasti miten sen piikin tankkasit ja teet sen samalla tavalla tämän isomman prätkän kanssa.
Ei ne kuutiot sitä sen hankalammaksi tee.

Periaatteessa joo mutta kun on jo alzheimer iskenyt niin eihän sitä voi millään muistaa miten tein tankkauksen 30 vuotta sitten.

nato26 sanoi:
Mites se prätkän sammutus tehdään?
Entäs ajokenkien jalkaan laitto??? Silmät auki vai kiinni???
Hengitättekö kun väännätte kaasua vai pidätättekö
tiukimman kiihdytyksen ajaksi???

Oppia ikä kaikki :;):

Lappoletkulla pöntöstä, ratilla pöntöstä, tai sitten mittarista, enkä kyllä oo koskaan miettinyt kummalta puolen. Ehkä enempi vasemmalta?

ruupanen sanoi:
Lappoletkulla pöntöstä, ratilla pöntöstä, tai sitten mittarista, enkä kyllä oo koskaan miettinyt kummalta puolen. Ehkä enempi vasemmalta?

Nyt kun tarkemmin muistelen niin menovesi pääsi joskus piikistä loppumaan joten talutushommiksihan se meni (menovesi loppui juuri ennen kuin pääsin kotiin). Ei sitten muuta kuin kanisterilla lisää menovettä tankkiin. Jokuhan se tällä palstalla kehui vaihtavansa aina uuteen mopoon kun menoves on loppumassa. Ei ollut 30 vuotta sitten rahaa uuteen mopoon joka kerta kun menoves oli loppumassa.

sami1024 sanoi:
Sen enempää kukkahattuilematta ei voi kuin ihmetellä, että miksi nämä "lahjakorttilaiset" eivät omaa sen vertaa itsesuojeluvaistoa, että menisivät paikalliseen autokouluun ottamaan edes parin ajotunnin verran käsittelyharjoituksia osaavan opettajan johdolla.

Olenko "lahjakortttilainen" kun olen piikkikortin jatkeeksi ajanut ABC:n v.1975 ja harrastanut aktiivisesti prätkällä ajoa lähes siitä asti? Olishan se hyvä tietää mihin kategoriaan sitä oikein kuuluu.

XJ 900 sanoi:
Olenko "lahjakortttilainen" kun olen piikkikortin jatkeeksi ajanut ABC:n v.1975 ja harrastanut aktiivisesti prätkällä ajoa lähes siitä asti? Olishan se hyvä tietää mihin kategoriaan sitä oikein kuuluu.

Kyl kyl lahjakorttilainen naavaparta pallomaha :grin:
Ihan ko mäkin :peukutpystyyn:

XJ 900 sanoi:

Olet kuten myös minä... Sami1024 viittasi kirjoituksellaan edelliselle sivulle, missä kerroin -86 korttinsa saaneen naapurini ostaneen hiljattain ensimmäisen oikean moottoripyöränsä ja nyt on käsi paketissa. Parilla ajotunnilla tai edes minun hiukan aktiivisemmalla opastuksella tuolta olisi voinut välttyä tai sitten ei.

Edittiä... sori et olekaan kun olit sen piikkikortin ajanut. Alkaa olla tällä iällä luetun ymmärtäminen(kin) olla vaikeaa :;):

-perttu- sanoi:
Parilla ajotunnilla tai edes minun hiukan aktiivisemmalla opastuksella tuolta olisi voinut välttyä tai sitten ei.

Näin ehkä olisi voinut olla mutta onneksi naapurisi selvisi pienillä vammoilla. Toivottavasti hänen mopoilunsa kuitenkin jatkuu tän haaverin jälkeenkin.

Aivan varmasti jatkuu, tosin pikku käsittelyharjoitusten kautta. Näin ainakin on ollut puhetta.

-perttu- sanoi:
Aivan varmasti jatkuu, tosin pikku käsittelyharjoitusten kautta. Näin ainakin on ollut puhetta.

Joo, uskoisin että naapurisi on nyt kiinnostunut käsittelyharkoista. Mä jätin mun mopon vielä liikeeseen ja otan sen ulos vasta sitten kun olen ottanut muutaman tunnin. Harkkoja on kuitenkin tarkoitus jatkaa opettajan kanssa omalla pyörällä. Mä joudun aloittaman ihan alkeista niin kuin on keskusteltu vilkkaasti esim. tuosta tankkauksesta. Ei olisi mukava aloittaa mopoilua ajamalla heti ekasta mutkasta ulos.

lario sanoi:
Toiset pärjää itse ja toiset tarvitsee vierihoitoa ja kädestä ohjausta.

Toiset koheltaa ja oppii ja toiset ottaa opikseen muiden kohelluksista,

muoks. topikkiin liittyen... pyärä sivujalalle kierto takakautta ympäri ja pistooli takapyörän päällä olevasta tankkausaukosta sisään

Nysse sanoi:
Toiset koheltaa ja oppii ja toiset ottaa opikseen muiden kohelluksista,

muoks. topikkiin liittyen... pyärä sivujalalle kierto takakautta ympäri ja pistooli takapyörän päällä olevasta tankkausaukosta sisään

Joo mä yritän oppia muiden kohelluksista. Aika varmaa on että tulee kuitenkin kohellettua jossakin vaiheessa. Kunhan selviäis hengissä.

Näin "kesällä" en ymmärrä pointtia tankata mopon tankkia aivan täyteen.
Oli kaverin Buell lainassa ja päällä istuent täyteen tankkaus,jonka jälkeen mopo parkkiin ja kahville.
Takaisin tullessa iso lammikko bensaa alla,kun aurinko oli lämmittänyt tankkia ja bensa tulvi ilma letkusta pihalle.

Siis mitä onko olemassa erinlaisia ohjeita pyörän tankkaamiseen. Eikö se ole pyörä jalalle, tarkistaa että ei kaadu, sitten automaatilla, maksut suoritettu, niin korkki auki, pistooli käteen, tankkaa tankin täyteen, pistooli takasin, korkki kiinni ja kovaa ajoa....Niin ja tietysti se kuitti jos sitä tarvii. Täähän pitäisi olla yhtä helppoa tankata kuin autoa. No voihan sitä kokeilla vähän jotain muuta, sellainen formula tyylinen pitstop. Kaikki kamat päällä, istuu pyörän päällä koko ajan, onnistuu Nesteen noilla pika-asemilla missä on se maksupääte siinä pistoolin vieressä.

Tulee mieleen että jos tätä ei holdaa, niin kannattaa myös käydä joku kurssilla missä päivitetään moottoripyörällä ajoa, jos meinaa tankkaaminen ei tahdo onnistua.

PS, sori nyt oli aivan pakko...
Eikö tälläinen kanssa kuulu tuonne paskanjauhanta osioon

Husky510 sanoi:
Siis mitä onko olemassa erinlaisia ohjeita pyörän tankkaamiseen. Eikö se ole pyörä jalalle, tarkistaa että ei kaadu, sitten automaatilla, maksut suoritettu, niin korkki auki, pistooli käteen, tankkaa tankin täyteen, pistooli takasin, korkki kiinni ja kovaa ajoa....Niin ja tietysti se kuitti jos sitä tarvii. Täähän pitäisi olla yhtä helppoa tankata kuin autoa. No voihan sitä kokeilla vähän jotain muuta, sellainen formula tyylinen pitstop. Kaikki kamat päällä, istuu pyörän päällä koko ajan, onnistuu Nesteen noilla pika-asemilla missä on se maksupääte siinä pistoolin vieressä.

Tulee mieleen että jos tätä ei holdaa, niin kannattaa myös käydä joku kurssilla missä päivitetään moottoripyörällä ajoa, jos meinaa tankkaaminen ei tahdo onnistua.

PS, sori nyt oli aivan pakko...
Eikö tälläinen kanssa kuulu tuonne paskanjauhanta osioon

Joo ymmärrän että oli ihan pakko mutta kertaushan on opintojen äiti.

Joo ei siinä mitään....Mutta pisti vain ihmettelemään että voiko sinällään tämä olla mahdollista, mutta ei siinä mitään. Hyvää kertausta on tämäkin, että voi :orgmp2:

Back