• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miten selvitä mällistä ja jatkaa elämää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja goddess
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Noin neljä viikkoa onnettomuudestani. Ei silminnäkijöitä, ainakaan ilmoittautunut.

>>Tulihan pitkä teksti. Tässä kuitenkin ajatuksia. Toivon, että joku tämän luettuaan miettisi vielä kerran pyöräilyn lopettamista. Vaikka kaikenlaisia ajatuksia varmasti pyörii, jos siitä on nauttinut ja jos se on oikeasti tuonut iloa elämään niin miksi se pitäisi lopettaa?

Ja miten pyörän kävi? Kone käy, oikea sivupeili ehjä, oikea sivulaukku ehjä. Muuta ehjää ei sitten ollutkaan, mutkallakin oli. Raju tälli, ei tuosta pitäisi hengissä selvitä.

Keep on riding!

edit: oli muuten kolarin jälkeen ensimmäinen kerta kun näillekin sivuille uskalsin, niin tiukilla oli ajojen jatkamisen miettiminen
Olihan koskettava teksti...

Itselleni on käynyt vain pieni mälli. Vaikka pyörä meni aika mutkalle, ei ajajalle pahasti käynyt. Siitä huolimatta - ja jo ennen onnettomuuttakin - olen paljon miettinyt tuota vastuuta läheisille. En ole täällä vain itseäni varten, erityisesti koska olen pienen lapsen äiti. Miten pitkälle tässä ajatuksessa pitäs mennä - miten paljon mun pitäis suojella itseäni mahdolliselta vammautumiselta ja kuolemalta just siksi koska olen äiti...?

Mutta sitten on tuo toinen puoli - koska mopoilu tekee mut onnelliseksi, se tuo hyvää myös pienelle lapselleni kiertoteitse.

Sen sijaan kolarin myötä kyllä hylkäsin ajatukset ipanan kanssa mopoilusta!

Tsemppiä sulle, Doctor Love, mopoiluun ja paranemiseen!  
smile_org.gif

-86 ryhmittäytymiskolari.
Olin ryhmittäytynyt keskiviivalle odottamaan vastaantulevien autojen jälkeen kääntyäkseni vasemmalle.
Takaa tuli paikallien humu kevarilla silminnäkijöitten mukaan todella lujaa , keskiviivalla autoja ohitellen ja kännissä, ei huomannut minua ryhmittäytyneenä siihen ja tulos oli selvä ku takaviistosta päälle ajetaan:

Lonkka rikki , polvi rikki , päänahka auki 7 cm, verenhukkaa , ruhjeita siellä täällä ja herätys luonnollisesti ambulanssissa ihmetellen mitä on tapahtunut.
Kypärä oli lähtenyt irti ja leukaremmi raapinut kaulaa hienosti ym. Mihin oli tarttunut.
Kuteet uutta nahkarotsia myöten selvänä.

Polvi leikattu jälkeenpäin 3 kertaa ja lonkka toimii vieläkin oivallisena säämittarina kun on kosteaa ja matalapainetta = särkee.
Polvella ei voi pelata mitään jossa joutuu ottaan jaloilla vastaan esi. sulkis, koris ym tai juoksu-hommat.
Pään arpi sellainen että näkyy kaivolta kotiin jos leikkaa tukan ihan lyhyeksi, arvessa ku ei hiukset kasva.
Silloin meinasin sairaalassa maatessa että ei ikinä mitään kaksrattaista enään mutta kuukauden päästä taas ajettiin.

No. -05 sitte seuraavat lipat ja 90 kurvissa eturatas alta ukkoskuurossa märällä asfaltilla ja ei suurempia ruumiillisia ( henkisiä runsaasti )vammoja kuin 2 viikkoo hartia ja polvi ym. kipee ja ajokamppeet ihottumalla ja pyörässä pääsi 350 € osilla ( naku ) Onneksi oli kamppeet vaikka oli hellepäivä.

Nämä on opettanut melko varovaiseksi ja varsinkin tämä viimeisin lippa on opettanut että asfaltti ei ole pitävä pinta. Taitaa olla ainoo paikka missä pitoon voi jotenki luottaa on radalla. Tiellä on aina hiekkaa, öljyä ym. niin on kanttaukset itellä muuttunut varovaiseksi. Ei enään vedetä polvi maassa että rattaista sivutekstit kuluu...
sport05.gif

Back