• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miten pidät ketjusi kunnossa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalliari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Miten pidät ketjusi kunnossa? - Millä mömmöillä voitelet ketjusi?

• Ketjuvaha

Ääniä: 0 0,0%
  • Spreivaseliini

Ääniä: 1 50,0%
  • Juokseva ööli

Ääniä: 1 50,0%
  • Edellisten yhdistelmä

• Automattivoitelu

• Mulla on keppi, ei tartte läträtä mömmöjen kanssa

• Hihnaveto, se on siisti

• Joku muu systeemi

• Ääniä yhteensä
    2
Würthin teollisuusmallin ketjujenvoiteluainetta olisi tällä kaudella tarkoitus käyttää.

Viimekaudella oli Castrollin ketjuvahaa, mutta veti muutaman lenkin aika äkkiä jäykäksi. Uitin DR:n ketjut nyt alkutalvesta kuumassa vaihteistoöljyssä ja notkenivat taas
smile_org.gif
Minulla on autotallissa irto-keittolevy näihin teknisiin juttuihin, niin ei tarvitse keittiössä friteerata..

Itse olen kokeilujen jälkeen päätynyt käyttämään Hondan omaa ketjusprayta. Aine imeytyy ketjuun ja muodostaa pinnalle likaa hylkivän pinnan. Ei sotke pehemmin vannetta ja on melkein näkymätöntä ja mikä parasta ei kerää hiekkaa

Castrol ketjuvahaa tulee käytettyä! Viel ois kaks purkkia jäljellä jos sen jälkeen laittais jotain muuta välillä.

Castrollin ketjuvahaa ennen, nyt BelRayn kamaa.

Edit: Tarkemmin katsottuna löytyy myös Motorexin ketjuvahaa.

Ketjurasvari on erittäin kätevä. Sinne on tullut laitettua lähinnä satsin mukana tullutta öljyä ja kun se loppuu, niin jotain halpaa vaihteistoöljyä. Eipä tarvitse rasvapurkkien kanssa tien päällä pelata ja sateella käännetään potikasta lisää rasvaa ketjuille. Viime kesänä tuli alkuperäisketjuille n. 10000 km lisää (nyt ajettu n. 29000) eikä kertaakaan tarvinnut kiristää ketjuja. Riitti, kun sääti kireyden renkaan vaihdon yhteydessä.

Rasvari on merkiltään CLS ja maksoi 200 mutta ainakaan vielä ei ole hankinta kaduttanut, eli rohkenen suositella.

Nuo Castrolin ketjuvahat on ihan per...tä!
033102ass_1_prv.gif

Joku hyvä synteettinen ketjuspray tarpeeks usein ja ylimääräisten kuivaus rätillä pois, niin voi ketjut kestää jopa 30 tkm.

Vahaa ja "oikeeta" öljyä. Kestäny jo 23000km ja ilman ongelmia. Menee varmasti vielä tämän tulevan kesänkin... Castrolin vaha on kyllä ihan hanurista!!!
crazy.gif
Bellray taas parempaa.
bowdown.gif

Castrolin ketjuöljy/vaha härpäkettä mä niihin työnnän ja välillä CRC:tä.

Eilen juuri tuli jynssättyä ketjut, kun oli päässyt liakaisiksi pääsemään ja sit vaan
062802moto_prv.gif

Procyclen valkoista ketjusprayta Louisilta. Viimeisimmässä Motorradissa pärjäsi testissä heikosti verrattuna muihin merkkeihin, Castrol taisi voittaa vertailun...
nixweiss.gif

Taidanpa seuraavan kerran ostaa jotain muuta, vaikka on toiminut mielestäni ihan ok. Eipä ole tosin muista kokemusta.

Castrolin ketjuvahaa pääsääntöisesti tulee roiskittua ketjuihin, välillä myös jotain teollisuuden röppöjä, esim. teflonpohjaisia voiteluaineita! Castroli pysyy kyllä ketjussa hyvin...
Voitelua yleensä n. 500km välein
Onkos mitään kommenttia antaa Shellin uudesta vaha-öljy röpöstä?Eli siinä on hiukan kumpaakin, idea ainakin kuulostaa ihan hyvältä...

Onko kellekään muulle tuttu: Profi Dry Lube ?
Hyvältä nimittäin vaikuttaa toistaiseksi, ei roisku yhtään, eikä myöskään kerää muuta potaskaa ketjujen pintaan, suosittelen kokeilemaan.

Back