• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miten pidät ketjusi kunnossa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalliari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Miten pidät ketjusi kunnossa? - Millä mömmöillä voitelet ketjusi?

• Ketjuvaha

Ääniä: 0 0,0%
  • Spreivaseliini

Ääniä: 1 50,0%
  • Juokseva ööli

Ääniä: 1 50,0%
  • Edellisten yhdistelmä

• Automattivoitelu

• Mulla on keppi, ei tartte läträtä mömmöjen kanssa

• Hihnaveto, se on siisti

• Joku muu systeemi

• Ääniä yhteensä
    2
Kaikennäköistä tulee suihkittua ketjuille.
Bel-Rayn sprayta,Castrol-vaha,Shell-drylube,mikäliespray...

Myös kohtuu kuivina tuntuvat välillä pyörivän  
eek.gif

Alkuun käytin Castrolin vahaa kun kauppias minulle sitä möi  
tounge.gif
, mutta kun en oikein osannut luottaa siihen niin ostin sitten Liqui Moly -ketjusprayta (saanut kai kehujakin jossain saksalaisessa lehdessä, mene tiedä sitten...). Hyvin on voidellut ja pysynyt ketjuissa, ainakin kun 300km välein olen laitellut...  
062802moto_prv.gif

Vahaa ja öljyä, vahaa kun ei tunnu saavan joka huoltsikalta... Ehkä muuten käyttäisin pelkkää vahaa.

Eikös alituinen vahaus ja rasvailu ole työlästä eli miten paljon rasvaa kuluu esim/1000 km. Keppipyörät puutteessa.

Ketjuvahaa (Pennzoil, Shell, BelRay) tuli käytettyä muutama vuosi ja ihan hyvää tavaraahan ne ovat. Keräävät vain moskaa järkyttävästi ketjuihin. Muutama viikko sitten pesin ketjut ja siirryin käyttämään vaihteistoöljyä. Nyt on ketjut kuin uudet....seurataan miten tällä menetelmällä pysyy kunnossa.

Niin ja ketjut rasvataan noin 400-500km välein sekä tarvittaessa sadekelin jälkeen

Castrolin ketjuvahaa !
Just laitettiin: vaimo juoksee pylly pystyssä pyörän takana ja spreijaa niinku katkastu haulikko vahat vanteisiin, ketjunsuojiin ja vähän ketjuihinkin ja meikä tietty liikuttaa pyörää eteenpäin ja sit vaha-shown jälkeen pyyhkii ne paikat jotka ei tarvis tota ketjuvahaa
cool.gif

Niin ja pyrin laittaan vahat aina joka toisen tankillisen yhteydessä.

Olen aina vieroksunut ketjuvetoa ja remmien tultua kuminauhoja. Ketjulla kuitenkin ajan nykyisin.
Kertokaatten kokeneimmat ketjujen venyttäjät miten kauan teillä ketjut ja rattaat kestävät ja millä hoidolla.

Olen käyttänyt Motorexin ketjuvahaa alusta saakka n.500km välein. Ketjut on kestäneet jo 24000km ilman ongelmia.  
062802jumpie_prv.gif

Puhdistan ketjut VD-40:llä n. 1000km välein ennen vahausta. Ei voi valittaa.
sport05.gif

MoS-rasva muovituubista lastalla levitettynä. Lämmetessään notkistuu ja pysyy paikat rasvassa.

Niin, ei likaa takavannetta. Koteloidut ketjut, joo.
tounge.gif

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Melekosen usein puhdistan ketjut valopetroolilla ja hammasharjalla. Vieläkin useammin sitten vuorotellen Valvolinen ketjusprayta ja tavallista vaihteistoöljyä. Takavanne on kyllä paskanen...

Just tuli hommattua Scottoiler joten automaattisesti ensi kesästä lähtien. Tähän asti vahalla.

Back