Resolvella on nyt tullut muutama vuosi editoitua, eikä varmaan vaihdu editori enää. Kun käyttöliittymään tottuu, niin se on näppärä ja jouheva käyttää. Peruseditointi menee nopeasti ja jos mielenkiintoa riittää, niin ammattitason ominaisuudet saa ilmaiseksi. Itse maksoin lisenssin, niin kaikki featuret toimii ilman ihmettelyä. Asennuspaketti näyttää olevan jotain 4.5GB, eli ei varmaan xp-winkkarikoneeseen kannata haaveilla

.
Resolven lisenssi sisältää 2 rinnakkaista asennusta ja aina uusin asennus blokkaa vanhemman. Itellä on pöytäkoneessa toinen ja toinen on läppärillä.
Läppäriksi piti päivittää 14" AMD 6900HS / Radeon 6800 32GB muistilla. Tällä pystyy resolvella editoimaan canonin 8k raw videota, mikä on raskaimmasta päästä mitä on. Peruseditointi menee omasta mielestä ok 14" näytöllä, mutta jos alkaa säätää efektejä tai muuten pitää alkaa selailemaan valikkoja, niin isolla näytöllä on helpompaa.
Resolvesta on hyviä (ja huonoja) opetusvideoita tuubi pullollaan, kun hakee vaan ongelmaa oikeilla hakusanoilla niin pitäis kyllä löytyä vinkkejä. Siinä on loputon määrä ominaisuuksia, jotka voi vähän arveluttaa aluksi mutta ei niitä ole pakko käyttää...
Ja se mistä itse siinä eniten tykkään on, että käyttöliittymän alla olevat tabit muodostaa perus flown, millä editointi tehdään.
Ekana on tabi, missä haetaan filet projektiin
tokana on pika-editointi, missä voi leikata raakavideoista pätkät timelinelle. Tässä itse teen melkolailla kaiken editoinnin.
kolmas on edit-tabi, jossa voi leikkailla lisää, käyttää efektejä ja lisätä otsikot ja jotain efektejä on käytettävissä. äänet voi periaatteessa editoida tässä.
neljäs on fusion efekti-tabi, missä voi tehdä raskaammat efektit, sen voi hypätä yli normieditoinnissa.
viides on värisäätötabi missä voi säätää väri ja sävyt, jotain efektejä käytössä. stabilointi ja träkkäys käytössä.
kuudes on audio-tabi, missä on monikanava audiosäädöt ja audio efektejä käytössä.
seitsemäntenä ulostus-tabi, missä säädetään renderöintiasetukset ja kirjoitetaan video ulos.