• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitäse "akka tai ukko" sannoo ku pärtsää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juhannus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tykkään olla isännän kyydissä, mutta kuitenkin haluaisin ajaa itsekin.

Alkuun äijjä oli mun mopokortin ajamista vastaan, mut nyt tajunnu vissiin et olen tosissani ja aion sen myös ajaa, olipa hän siitä mitä mieltä tahansa.  
nixweiss.gif

biggrin.gif

Ja mun puolesta äijä saa ajella niin paljon kun sielu sietää.  
062802moto_prv.gif

No onneksi tuo ajelee myös
inlove.gif
, mutta en minä kyllä emännältä harrastuksiin ole lupia kysellyt enkä kysele. Enkä kyllä odota että oma emäntä alkaisi lupia multa menoihinsa / harrastuksiinsa kyselemään.
Minusta se on perin outoa että toinen valitsisi harrastukset ja mielenkiinnon kohteet toiselle. Tätä saat tehdä ja tätä et
pftroest.gif

Meillä Emmi mopoilee ja Erkki veneilee. Viime kesänä meillä oli lomatreffit Visbyssä! Oltiin molemmat liikkeellä omilla kulkupeleillämme hyvän kaverimme kanssa ja mikäs sen mukavampaa kuin hyvässä seurassa istua iltaa veneen kannella Gotlannin lämpimässä suviehtoossa. Ensi kesän treffipaikkoja on jo katseltu vähän sillä silmällä.

Mukavaahan se olis ajaa yhdessä, mutta hyvä näinkin. Voidaan molemmat tehdä sitä mistä TOSI paljon tykätään. Tosin huomioon ottaen joukkueemme nuoriso-osaston perään katsomisesta aiheutuvat rajoitteet.

Minä otin ja löysin reilu vuosi sitten uuden eukon ja kesällä mentiin naimisiin, kun ensin oli ostettu jenkki pihaan, "miehen pitää saada mitä miehen pitää saada" kuulemma. Pärrästä totesi että ilman muuta ja viimme isäinpäivän tietämillä mopo tuli taloon ja olisi kuulemma saanut asettua vaikka makuuhuoneeseen, mutta jätin sen kuitenkin eteiseen. Tuntuu siltä että ei ainakaan pistä vastaan tätä pyöräily harrastusta, olen syntynyt onnellisten tähtien alla.

PS. Kyllä se vaihtamalla ainakin mulla parani
sport05.gif

Meillä vaimo ajelee myös.

Aikaisempina vuosina oli harrastejenkkejä pihassa, mutta siihen homman ei vaimo ikinä lämmennyt. Ei pystynyt ymmärtämään sitä tehon ja väännön tunnetta...

Itsellä se harrastus kariutui lähinnä siihen, että ei ollut paikkaa säilyttää/korjailla ja virittämisen kierteeseen ei tullut loppua. Kun ei ne kulkenut mihinkään... Viimeisimmästä autosta (C3 Corvette), vaimo aina valitti kuinka kallista sillä on ajaa kun bensaa menee 20l/100km ja vakuutukset ja takarenkaat ym.. Laskeskelin, että parilla tonnilla selvisi per kesä (n.1-2tkm ajot), jos ei isompia remontteja tarvittu.

Nyt meillä on muutama moottoripyörä, joilla ajetaan kesässä yhteensä ehkä 20tkm, eli halvempaa se vetten omistaminen oli.. Vaimokin myöntää, mutta samaan lauseeseen kertoo, että pyöräily on kivempaa kun maha kipeäksi kiihdyttely autolla..
tounge.gif

Ei siis huolta mopoiluharrastuksessa tällä hetkellä kun oppositiolla on myös pyörä..
062802moto_prv.gif

Alkuun äijjä oli mun mopokortin ajamista vastaan, mut nyt tajunnu vissiin et olen tosissani ja aion sen myös ajaa, olipa hän siitä mitä mieltä tahansa.  
nixweiss.gif

biggrin.gif
Asiaa!
062802jumpie_prv.gif

Meillä myös ukko koitti hidastella mun kortin hankkimista ja sen jälkeen sitten pyörän hankkimista, mutta kun mentiin sitä kultaa (siis pyörää) katsomaan, niin jo alkoi kiinnostus hälläkin heräämään.

Nyt on vain itsellä vähän vaikeaa koittaa laittaa hanttiin hänen joissain hankinnoissaan, kun on itse juuri paukauttanut jonkun tonnin pyörään...

Kai se ukkokultakin kortin ajaa vielä tänä keväänä..?

Meillä ei emo kyytiin tule. Ajatusta omasta pyörästä ei tyrmää, mutta koska ajatus on lähinnä yhdetekevä on hankintakin jäänyt.

Meillä ukko jotenkin kummasti aina äänteli ja koko kroppa tärisi kuin kauheassa krampissa, ja taisi jopa kuolaa pärskähdellä lähiympäristöön. Nämä oireet hävisivät heti, kun osti ittelleen oman pyörän
wink.gif
.

Minä, usean moottoripyörättömän vuoden jälkeen aloin rouvalle puhua moposkootterin (50cc) ostamisesta.

Rouva istui sohvalla ja katsoi kuin hullua. Hetken katsottuaan tokaisi; miksi et osta prätkää, mitä sä mopolla!!?!?!? Meikäpojalta, katukorkeakoulun kasvatilta loksahti leuka auki. Onko tää totta???
Toki herrasmiehenä? muistin tokaista: saanko ton videolle? V sanoi ettei tarvii, mut osta prätkä kun kerran noin polttelee. (tiesi toki minun aikaisemmista prätkäjutuista)

No, prätkä tuli
062802jumpie_prv.gif
. Ja nyt taas vaan odotellaan. Ajokautta. Ja sanoi se rouva, ettei kuulemma kyytiin nouse. Katsellaan sitten ajokauden alettua. Luulempa, että mieli se taas vaihtuu. Niinkuin naisilla yleensä
biggrin.gif
on tapana.

Aikoinaan mies iski minut moottoripyörän päältä liikennevaloissa, joten taisipa tietää mihin kätensä pistää... Kun on kaksi pyörää, niin vaihtelua saa vuorottelemalla ajopelejä, ajelemalla samaan suuntaan tai eri suuntiin. Ei ole aiheesta ikinä tullut vääntöä, korkeintaan joskus jotain pientä huomautusta vouhotuksesta
wink.gif

Joku sannoo ,että "kypäräpuhelimen ku asennat akalle niin .ajonautinto on mennyt"...minusta riippuu vähän akan..tai ..ukon luonteestakin ..jos mäläkättää niin mäläkättää!!!
biggrin.gif
Yhdyn kyl tähä. Ajonautinto täysin hanurissa siin vaihees ku tulee luurit päähän. Jos se takana istuva tajuaa pitää turpansa kii paitsi sit ku on oikeesti ajoreitin tms suhteen asiaa, niin sit kyl ne on kivoja. Mut jos takapenkin kuluttajalla laulaa monttu minkä ehtii ni siitä on nautinto kaukana. Ajaessa kuuluu kuunnella moottoria ja tuulta eikä mitää akkaa takapaksilla.

Oma muija tykkää olla kyydissä kovin mieluusti. Tykkään kyl paljon ajaa iha yksinkin. Jos ei muijalle sovi että ajan yksin ni lähtekööt lätkimään sit. Ei jää vaivaamaan.

Meillä muija ei ymmärtäny koko pyöräilyä, mut nyt on vähän pakko ymmärtää ja sulattaa, koska tällä viikolla ostin sen ekan oman pyörän
sport05.gif

Kun kerroin ostaneeni pyörän tokas: "mitä sä sillä"!
Alkuun sain kuulla perusteluja miksi me ei pyörää tarvita ja nyt rupeaa tulemaan jo vähän positiivisiakin kommentteja eli valoa näkyy tunnelin päästä! Nyt seuraavaksi pitää yrittää ylipuhua se ajamaan myös pyöräkortti....

Ei oo miestä
confused_orig.gif
. Mutta jos olis, sen pitäis ymmärtää motoristia tai mieluusti ajaa itse
smile_org.gif
, niin ei tulisi ihmettelyitä siitä missä se nainen luuhaa kaikki illat kulkineensa kanssa (kyytiinhän en ota!)
sport05.gif
. Jos ei ymmärrä, niin lapikasta tulisi tai mikään ei kyllä ehtis edes alkamaan
biggrin.gif
...

Meillä ei tuu muija kyytiin kun kypärästä tulee kuulemma ahtaanpaikan kammo. (epäilen että menee tukka sekasin).
Pääsääntöisesti sitten ajelen yksin.  
sport05.gif

Emäntä istuu mielellään kyydissä. Ei tahdo päästä edes yksin ajelemaan, jos ei satu karkaamaan. Noh, nyt on ilmoitettu kyytiläinenkin autokouluun omaa korttia ajamaan. Jospa ensi kesänä olisi sitten aikaa itsellekin.
biggrin.gif
Pyörää katsellessa. Varmaan piikkiin taipuu ensin, mutta olihan messuilla monenlaista vaihtoehtoja.

Meillä vaimo lähtee mielellään kyytiin.Se on hyvä kun puolisokin on innostunut mopottelusta(=voipi käyttää enempi rahaa mopoon ilman sivuääniä).  
baaa.gif

Meillä sano emmi hyvin ku ,työmaalta tuli pakkoloma uhkaus ,niin "perekele pyörää ei sun töitten takia myyä"
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
tounge.gif
062802moto_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
'

Oli pakko lähtä ulos höhöttään...

Muijaa ei kiinnosta pätkääkään ja yksin ajelin lähes 20000 viime ajokautena...sopii mulle ja paras sopia toisellekin...
cool.gif

Back