• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä teette, kun kohtaatte road ragea?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hesekie1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
kusipää autokuskeille (lähinnä takarenkaassa kiinni ajelijoille) keskisormi pystyyn, jos ei auta ja ei oo kiire ni seuraa mihin menee ja käy jututtamassa, jos ei niin rekkari ylös ja soittaa "mä tiedän mis sä asut".

Vois varmaan vähän yrittää muuttaa omaa asennetta, mut onneks en provosoidu ihan pienestä.
...tota, niin mä teinkin eli otin rekkarin ylös, mutten kyllä käynyt jututtaa...sain selville että asuu vähän turhan lähellä, joten mieluiten en, ettei keksi mitään...  
sad_orig.gif
Jos kerta "naapurissa" asuu, ni ei muuta kun vähän pimeemmällä päästämässä ilmat renkaista.
Ton ku tekee muutaman kerran (useamman päivän välein), ni alkaa kusipää autoilijalla hirttää kii...  
tounge.gif
Ja hyödyttää mitä?

Kyllä mun mielestä jos joku vituttaa jossain toisessa ja sen tuntee / tietää niin silloin mennään sanomaan ja jos siihen ei pokka riitä niin silloin pidetään pää kiinni ja nöyristellään.
Niin, no kyllähän sitä teki mieli tehdä jos sun vaikka mitä...
mad.gif
...mutta kun yksinkertaisesti ei tiedä millainen hullu on vastassa. Mulla kun ei ole edes vahtikoiraa kotona...puhumattakaan että tekisi mun "Kaunottarelle" ilkivaltaa...
sad_orig.gif

Ilkivallaksi sanotaan jos laskee kumit tyhjiks. Mieluimmin vauhtia pois kyllä perässäroikkuja on yleensä, kokemukseni mukaan, raivoissaan sitten kaahannut taivaanrantaa kohti, kun vauhti on laskenut tarpeeksi. Tietysti jos taas tukkona, Tauko Paikalla. Ei kauaa viitsi vartoilla.

Käännyn seuraavasta mahdollisesta risteyksestä, jos siihen ei ole mahdollisuutta niin ripeällä kiihdytyksellä eroon.

no ilkivaltaahan se on, mut päähänlyöntikisasta voi tulla enempi tuomioita ku meet avautuun autoilijalle.
Ja pienempänä pahana mä pidän hidastaa autoilijan matkaa ku potkasta valoissa tms muissa sitä autoo kylkeen/peilin irti.

Lähdenkin tästä muuttamaan omaa asennettani, että jaksaisin hymyillä seuraavalle takarenkaassa roikkujalle tai tieltä suistajalle...

Ehkä tämä tähän liittynee, mutta tänään perniöntiellä edelläni ajanut ammattiautoilija (rekkakuski) paiskasi n.80-100 vauhdissa kokispullon ikkunasta pihalle
omg.gif
mad.gif
minä tietty rekan perässä ja tossa neljän aikoihin tuli vastaantulevaa liikennettäkin ihan kiitettävästi... voi tietty olla ettei se huomannut mopoilijaa takanaan ja teko saattoi olla puhdas vahinko/ajattelemattomuus mut kyllä kävi mielessä tämä "nakataas pullolla tota takana tulevaa mopoilijaa"... noh jokatapauksessa alkoi vähän jännittää otetaanko pullon kanssa yhteen vai ei. Tällä kertaa ei osunut, mutta eipä se kaukanakaan ollu...

Tehokas hiillostamistapa on lähettää mokailevalle kuskille lentosuukko, iloinen vilkutus tai kumarrus. Ovat ilmeet olleet yleensä aika hauskoja. Teen tätä myös autolla ajaessani. Yleensä se riisuu vastapuolen aseista ja matka jatkuu iloisesti
062802moto_prv.gif

Jep, lentosuukko todettu toimivaksi kotilosta toiseen lähetettynä. Vähän katto äijä ihmeissään ja alkoi selittämään vaimokkeelleen mitä tapahtui.
Kohta kaikki naurettiin ja moikattiin.
Harmi ettei aina käy noin hyvin.. spykopaatti taksikuski kävi kerran päälle ja uhkaili kovin... ammattiautoilija.

baaa.gif
itse asiassa, niin teinkin, eli laitoin sille urpolle tekstarin, mutta niin ettei mun oma nro näy.
Oho, minulla on tainnut jäädä jotain huomaamatta. Kuinka tuo anonyymin SMS:n lähetys tapahtuu?
Helposti
smile_org.gif
Fonecta Finderin sivuilta pystyy lähettämään ja jos et laita lähettäjän kenttään omaa numeroasi, niin ei se sit missään näykään. Eli etsin sieltä ensin nimellä sen urpon numeron ja sit vaan tekstaria perään
033102bebe_1_prv.gif
Äh, niinpä tietysti. Ulkopuolinen palveluntarjoaja.

Ihmettelin vain, koska SMS:lle ei CLIR (Calling Line Identity Restriction) palvelua ole olemassakaan.

Silloin kun toiset tiellä liikkujat hölmöilee ja elvistelee liikenteessä on todellakin parempi kun ottaa "aikalisän" itselle. Moottoripyörä on siitä mukava laite ettei sen "kulkua" tarvitse kenellekään todistella! Yleensä moottoripyörällä ajelu on niin suuri nautinto (en tarkoita mitään ruuhkassa käkkimistä), ettei sitä anna muiden pilata!
biggrin.gif

Viimeks tänään, vittuuntuani kiilaamiseen, ajoin kaistojen väliin, kotilon kylkeen, koputin (iskin) kotilon kuskin ikkunaa, sen auettua kysyin, mikä riivaa, aijotko ajaa yli. Meni kuski ihan harmaaks. "ei ei, jne muminaa" tais mennä paskat housuun. Jäi niihin valoihin. Joskus ratkee. BMW R1100RS, kuski 60 v.

Autolla olis menty korjaamolle.

Tosta persuuksissa hiillostamisesta, on tiedossa yksi kaveri jolla on asennettu auton tuulilasin pesimen suutin taaksepäin, ja pikkusäiliössä satulan alla glykoolia. Pikku suihkaus pitää kummasti kuulemma välimatkaa takana ajaviin.

Jos ohittaa niin yleensä laitan kaasua lisää ja perässä ajajia yritän jarrulla säikytellä. Jotku on käynyt ohittaa paskassa paikassa niin vilkkua vaan vasemmalle pari kertaa niin johan rauhottuvat...

Tosta persuuksissa hiillostamisesta, on tiedossa yksi kaveri jolla on asennettu auton tuulilasin pesimen suutin taaksepäin, ja pikkusäiliössä satulan alla glykoolia. Pikku suihkaus pitää kummasti kuulemma välimatkaa takana ajaviin.
Tai jos hemmetin hullu perässäajaja on niin se tulee vierelle tuon suihkautuksen jälkeen ja kiilaa kaverin ulos tieltä
omg.gif

Tää Juutuben video on varmaan pyörinyt täälläkin moneen otteeseen, mutta aina kun tän katsoo niin fiilis sellainen että haulikolle olisi töitä.

Tää Juutuben video on varmaan pyörinyt täälläkin moneen otteeseen, mutta aina kun tän katsoo niin fiilis sellainen että haulikolle olisi töitä.
Kyllä tuossa prätkäkuski saa syyttää ihan itseään. Ei käytä vilkkua, on kuolleessa kulmassa autolijaan ja roikkuu aivan perseessä kiinni. Autohan oli myös kyttäämässä ohituspaikkaa, joten oli ihan odotettavissa, että vaihtaa kaistaa. Tod.näk. autoilija ei vaan nähnyt prätkää. Jos autoilija kiilasi tahallaan, mitä en kyllä usko, niin silloin tuo sinätuubin otsikko on ihan kuvaava.

muutama viiko sitten sattui kaks tapausta samalla reissulla.ensin oli mersu takarenkaassa kiinni mutta herrasmies jätti kyllä väliä kun muutaman kerran väläytin jarruvaloja.kiitin nostamalla peukalon ylös.seuraavaks tuli rysleri neon kiinni kilpeen,samat välkyttelyt taas mutta reaktio eri.pari metriä väli pienemmäks! toistin tempun niin että etupää hiukan niias niin kotilo ei jarruttanutkaan ajoissa mutta onneksi olin keskellä tietä ja seurasin peileistä että päälle tulee ,väistää piti kun edessä oli auto.siinä sit oltiin vierekkäin!kusipää vaan viittoili että pois tieltä.ohitin edellä ajavan ja pösilö perässä.sit vaihtu tie kaks kaistaiseksi ja pösilön kiire loppui!
mad.gif
valoissa koputin sormella kypärää ohimolta ja poistuin
mad.gif

Mua ottaa aina pattiin jos roikutaan ihan kii takapyörässä.
Ei se  "peltipurkkikuski" tajua että, jos jarrutan kuivalla asfalttilla niin perään se saakeli täräyttää.
Ai,ai...muahan se sattuu eikä kottero kuskia.
crazy.gif

ajan päälle..

siis autolla, mopolla en ole koskaan törmännyt tuommoiseen. Joskus joku yrittänyt kiilata, mutta eipä se autokuski asialle mitään mahda, kun ei vain auto kulje tarpeeksi edes kiilaamiseen.

Olikohan tämä sitä roadragea:

Kerran palanut käämi totaalisesti
mad.gif

(Itse ajan nykyään sääntöjen mukaan, kun on leipä kiinni tosta ajoluvan säilymisestä, joskus aiemmin ne säännöt vähän "unohtui"
lookaround_orig.gif
)
Enivei: Kaksi kaistaa samaan suuntaan, kotilokuski nyhveröi edessä, jolloin tietenkin vaihdan kaistaa...eikun kotilo eteen...vaihdan kaistaa, ja ohi, jolloin kotilo hanuriin roikkumaan. Ja HUOM! täysin vapaa kaista vierellä, en tiedä mikä hyyppää v*tutti, pelleilyä jatkui jokunen kilometri. Yritin olla provosoitumatta; en ihan onnistunut
mad.gif
. Sitten tuli liikennevalot...punaisella
smile_org.gif
.
Ajoin kaverin rinnalle, sillä oli ikkuna rakosellaan
biggrin.gif
...
avauduin täysillä: epäilyistäni kaverin mielenterveydestä ja potenssista lähtien. No se jäi siihen valoihin punottamaan vielä vaikka vaihtuikin vihreät
mad.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

E: siis mulle tuli se road rage-kohtaus
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Pyydän anteeksi, neuvottelen, voivottelen ja lopuksi pyydän vielä kerran kaikilta anteeksi että olen olemassa. Onko nyt hyvä.

Back