• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä teet kun auto on liian lähellä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rytkönen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mitä teet kun auto on liian lähellä? -

• Varovasti nostat nopeutta

Ääniä: 0 0,0%
  • katoat horisonttiin kuin nappi paidasta

Ääniä: 1 25,0%
  • Jarrutat

• Päästät auton ohi?

Ääniä: 1 25,0%
  • Pysäytät ja vedät autoilijaa turpaan

Ääniä: 2 50,0%
  • Jotain muuta, mitä?

• Ääniä yhteensä
    4
Kissanpissalla (tmv) toimiva erityinen rekisterikilven pesulaite on kätevä noiden perässähiihtäjien varalta. Sillä voi myös kuittailla 'huvikseen' tuulilasiaan peseville tontinvaraajakotiloille.

yleensä kun suora aukea hiljennän niin että mummukin uskaltaa lähteä ohi.

Tosin kerran 100 alueella laskin nopeuden 30 eikä vielä lähtenyt ohi vaikka oli kilometrin tyhjä suora, ei auttanut muu kuin mennä itse naapuri kaistalle ja viittoa kotilo ajamaan ohi.

kun kotilokuski moikkasi kiitokseksi oli pakko pysähtiä hekottamaan.

Jos ihan perseessä on kiinni niin voi vähän vilauttaa jarruvaloa takajarrulla, ettei vauhti tipahda yhtään ja sitten laittaa vilkun oikealle kun on sopiva ohituspaikka ja jos on oikein tosi urpo niin sitten saa luvan painaa hanaa
thumbs-up.gif
Ja eiköhän seuraavan mutkan takana odottele setä sininen tutka kourassa!

Tietenkin ehdotan vilkulla sopivassa paikassa ohitusta. Aina on joku, jolla on kiireempi kuin minulla.
biggrin.gif

yleensä kun suora aukea hiljennän niin että mummukin uskaltaa lähteä ohi.

Tosin kerran 100 alueella laskin nopeuden 30 eikä vielä lähtenyt ohi vaikka oli kilometrin tyhjä suora, ei auttanut muu kuin mennä itse naapuri kaistalle ja viittoa kotilo ajamaan ohi.

kun kotilokuski moikkasi kiitokseksi oli pakko pysähtiä hekottamaan.
jep oon kyllä nähnyt totakin
omg.gif
ei pysty ymmärtämään.
Varmaan luulee edellä ajavaa sokeain opaskoiraksi tms.
nixweiss.gif

Aika harvinainen tilanne ainakin taajaman ulkopuolella, mutta varmaankin laskisin selvästi nopeutta ja viittoisin kotiloa ohi. Mitä sitä turhia sakkoja ottamaan (varsinkaan siinä tilanteessa).

Siinä tilanteessa ekaksi tulee mieleen että ratin ja penkin välistä löytyy joku nuori yli-innokas siviilipollari joka vihaa moottoripyöriä yli kaiken, ja tahallaan koittaa provota mopoilijaa ajamaan ylinopeutta. Taikka sitten kyseessä on joku nuori just kortin saanut juippi, joka kossi porukalla härnää.. Jos ei oo kiire minnekään niin saatan muuttaa ajoreittiä, muussa tapauksessa kiekkamittarin neula punarajalle.. Mutta tällainen äärimmäisen harvinaista. Yleensä saa kyllä ajella aivan omissa oloissaan.

Sitten on vielä niitä assholeja jotka lähtee ajamaan kilpaa mopon kans
mad.gif

Tullut käytettyä erilaisia yhdistelmiä yllämainituista. Useimmiten himmaan ja sopivassa paikassa sitten tehdään maltillisesti väliä. Lisäksi hieman ripeämpi ohitus käyttäen yhdistelmärekkoja ja linja-autoja hyväksi on havaittu toimivaksi.

Vielä voisi kääntää kysymyksen (ehkä jopa oma topic), kuka tekee itse ollessaan autolla liikkeellä vastaavaa? Siis roikkuu pyörän persiissä? Pyöräkuskeista varmaan harvemmat, vai kuinka? Autolla kun on liikkeellä niin yleensä korostetusti tulee annettua tilaa kaksipyöräisille.

Oma subjektiivinen näkemys on että kyllä pyörissä vaan on jotain ihmeellistä, autolla kun on liikkeellä ja ainakin luulen ajavani samoja nopeuksia, niin on harvemmin ketään kilvessä kiinni.

Ja edelleen subjektiivinen näkemys, kun on riitävästi putkissa avaruutta, niin sitä tilaakin on takana enemmän. Vaikka ne äänet miten jakaa mielipiteitä, niin eron huomasi mennä kesänä aivan selvästi.

Back