Tiedä noista hyvistä ja huonoista puolista kun toisen hyä voi olla toisen huono.
No itse olen ajellut TDM:llä vuodesta -07 kun uutena ostin sellaisen. Sillä voi tehdä matkaa pitempäänkin(mm. saksan reissu heitetty), sillä voi ajaa työmatkoja, mutkatiellä voi ajaa vauhdikkaasti, heikkateillä sopivasti ym.... Jaksaa kaksipäälläkin mennä vaikka tehoa ei ole kuin 66kw.
Ajoasento on rento, yläkate suojaa kohtalaisesti. Pitkäpleksi ei sovi meikäläisen mitoille(183cm) vaan vakiopleksi on parempi.
Moottori toimii hyvin ja varsinkin kun tekee ilmansuodatin muutoksen että saa paremmin ilmaa kokoajan. Siinä on sellainen alipainekello joka ohjaa ilmaläppiä. Vaihteita on 6 ja kutonen on oikeesti enempi loikkari jolla voi huoletta ajaa tosta jostain satasesta ylöspäin, itse kylläkin välillä jopa kahdeksastakympistä. Bensaa kuluu vähänlaisesti normaaliakossa, keskikulutus on luokka 3,9 - 4,2. Jos vauhtia nostaa tonne 140km/h niin sitten päästään jo viiden litran lukemiin / 100km.
Huoltokohteet on kyllä aika hankalasti sijoiteltu pois lukien öljynsuodatin joka on helppo vaihtaa. Tulppia saa oikeesti kaivaa esiin.
Jarrut ovat hyvät ja laustaa saa sopivasti säädettyä ilman että täytyy olla insinööri.
Tässä englanninkielinen foorumi
Carpe-TDM
Tässä taasen omani myynnissä jos kiinnostaa:
Nettimoto
..ja omaani myyn oikestaan vaan sen takia että sormet syhyisivät alkaa rakentamaan jotain jytäriä tai ....
ja tilat/vaimo ei anna mahdollisuutta pitää montaa, nyt jo 3 prätkää.
Mieti mitä haluat prätkältä ja käy kokeilemassa erilaisia vaihtoehtoja sen pohjalta.