• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä pelkäät liikenteessä ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja White
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse pelkään poliiseja.En hurjastele, mutta silti nopeusmittarin ja ympäristön tarkkailu (poliisien osalta) vaatii turhan paljon huomiota, ja sehän taas on pois muun liikenteen huomioimiselta.

Hyvänä kakkosena ainakin pimeällä tulevat hirvet, peurat yms.

Ja ehkä lisään vielä autoilijat kolmioitten takaa sekä kaistanvaihtajat.

Ja btw. Hyviä loppukauden ajokelejä kaikille !
062802moto_prv.gif

Itse pelkään poliiseja.En hurjastele, mutta silti nopeusmittarin ja ympäristön tarkkailu (poliisien osalta) vaatii turhan paljon huomiota, ja sehän taas on pois muun liikenteen huomioimiselta.

062802moto_prv.gif
Voisin copypastettaa nuo samat omallekin kohdalle, hirvet näin syksyllä varmasti saa eniten huomiota

pelkään ajaessani eniten tielle tulevia eläimiä, minua uhkaavia ajoneuvoja, sekä irtohiekkamutkia. ne tuli tässä kohtaa mieleen. mutta en minä ajaessani silti vapise..
tounge.gif

pelkään ajaessani eniten tielle tulevia eläimiä, minua uhkaavia ajoneuvoja, sekä irtohiekkamutkia.  ne tuli tässä kohtaa mieleen.  mutta en minä ajaessani silti vapise..
tounge.gif
Sama täällä, polliisia en pelkää. Mitä niitä pelkäämään ei ne todennäköisesti multa henkeä vie, mutta noi eläimet ja muut kanssaliikkujat sekä tuo irtohiekka on sellaisia tekijöitä joihin itselläni vaikutusmahdollisuudet ovat rajalliset.

062802moto_prv.gif
Voisin copypastettaa nuo samat omallekin kohdalle, hirvet näin syksyllä varmasti saa eniten huomiota
kolmas äänenkannattaja...

Hyviä kaikki joo, mutta eniten pelkään henkiin jäämistä jos joku noista osuu kohdalle.
eek.gif

Humalaisia alaikäisiä tuuninkitonppia ja kamelikuskeja.

Hirvet nyt on sellaisia vastaantulijoita, joihin yritän kiinnittää erityisesti huomiota. En pelkää niitäkään, mutta yritän olla tarkkana varsinkin aamu- ja iltahämärän aikaan.

Poliisit liikenteessä taas päinvastoin ovat turvallisuutta parantava tekijä eikä niissä mitään pelättävää ole.

Mä pelkään kaikki. Hirveä paranoidi fiilis kun lähtee ajamaan.
Onko mutkan takana lapsia keskellä tietä (tapahtui ihan taannoin boxintiellä, 3 skidiä fillareilla poikittain tiellä, pimeän mutka/mäki-yhdistelmän takana, onneks nopeutta oli alle sallitun, muuten olisi voinut tulla tukalat paikat),
-al-qaida-kamikaze-ranteetauki-hirvi, joka suunnittelee syrjähyppyä motoristin kanssa, tai joku muu hiirtä suurempi eläin (mukaanlukien ihminen)
-hiekkaa mutkissa
- sadetta,
-moottorivikaa,
-rengasrikkoa,
-väärällä kaistalla vastakarvaan tulevia autoja/moottoripyöriä,
-idiootti autoilijoita, jotka tahallaan ajavat kohti,
-rattijuoppoja,
-kiviä/käpyjä/romua heittäviä skidejä,
- poliisia,
-kyläpoliisia (tavallista poliisia vaarallisempi, käyttävät "piikkimattoa" ja ulossuistumishiekkaa tai soraa, yleensä motoristien suosimissa mutkissa.
-bensan loppumista
-lintuja (tuppaavat pyrkimään silmille välillä)
-öljyä tai muita liukasteita kadulla (myös pikipaikkoja)
-lehtiä, varsinkin märkiä (puiden lehtiä eniten)
-kaivonkansia, tien pinnalle maalattuja merkkejä (monesti liukkaat)
-itseäni

Stressipojot osoittavat tappavia lukemia ennen joka ajokerta, sydän hakkaa miljoonia, ajatukset pyörii, lopputeksti näkyy...
Kuitenkin ryömin sen pärrän päälle, täräytän käyntiin, ja nautin joka hetkestä
smile_org.gif

Mä pelkään kaikki. Hirveä paranoidi fiilis kun lähtee ajamaan.
Onko mutkan takana lapsia keskellä tietä (tapahtui ihan taannoin boxintiellä, 3 skidiä fillareilla poikittain tiellä, pimeän mutka/mäki-yhdistelmän takana, onneks nopeutta oli alle sallitun, muuten olisi voinut tulla tukalat paikat),
-al-qaida-kamikaze-ranteetauki-hirvi, joka suunnittelee syrjähyppyä motoristin kanssa, tai joku muu hiirtä suurempi eläin (mukaanlukien ihminen)
-hiekkaa mutkissa
- sadetta,
-moottorivikaa,
-rengasrikkoa,
-väärällä kaistalla vastakarvaan tulevia autoja/moottoripyöriä,
-idiootti autoilijoita, jotka tahallaan ajavat kohti,
-rattijuoppoja,
-kiviä/käpyjä/romua heittäviä skidejä,
- poliisia,
-kyläpoliisia (tavallista poliisia vaarallisempi, käyttävät "piikkimattoa" ja ulossuistumishiekkaa tai soraa, yleensä motoristien suosimissa mutkissa.
-bensan loppumista
-lintuja (tuppaavat pyrkimään silmille välillä)
-öljyä tai muita liukasteita kadulla (myös pikipaikkoja)
-lehtiä, varsinkin märkiä (puiden lehtiä eniten)
-kaivonkansia, tien pinnalle maalattuja merkkejä (monesti liukkaat)
-itseäni

Stressipojot osoittavat tappavia lukemia ennen joka ajokerta, sydän hakkaa miljoonia, ajatukset pyörii, lopputeksti näkyy...
Kuitenkin ryömin sen pärrän päälle, täräytän käyntiin, ja nautin joka hetkestä  
smile_org.gif
Ugh....sun pitaa tosiaan pitaa tasta harrastuksesta
tounge.gif

Ma en oikein osaa pelata mitaan. Mita niita pelkaan, jos tulee hirvi ni se tulee ei se pelkaamalla sielta tulematta jata.

Musta on kaks eri asiaa pelata ja olla varuillaan. Ma olen varuilla mutten pelkaa. Miettikaas pelkaajat ny uusiks tota hommaa
smile_org.gif

Kalifi

Musta on kaks eri asiaa pelata ja olla varuillaan. Ma olen varuilla mutten pelkaa. Miettikaas pelkaajat ny uusiks tota hommaa
smile_org.gif

Kalifi
Juuri näin.
cool.gif
Asiallinen allekirjoitus sinulla (Iron Maiden)! Meitsin toinen motto Descartesin toteamuksen lisäksi on "The Prisonerin" alussa kuultava Dickinsonin lausahdus: "I am not a number, I am a free man!". Tilannehan täällä Suomessakin on huolestuttavasti menossa kohti poliisivaltiota.
tounge.gif

No hirviä tietty. Sitte muita kaistanvaihtajia moottoritiellä, nopeampia varsinkin, ilmestyvät niin äkkiä
wink.gif
. Polliiseja aina
tounge.gif
.

Samat sanat PAITSI että en pelkää poliiseja.

tiivistelmä:

-Hirveät ja peuraat
-kolmion takaa tulevat
-huolimattomat kaistanvaihtajat

Extrana lisäisin kaikki puolisokeat kanssaliikkujat
veryangry.gif

Ja sitten...
062802moto_prv.gif

Itse pelkään tekeväni virheen. Muita voi helposti syyttää vaaratilanteesta, mutta usein tulevasta on nähtävillä merkkejä tai ainakin pelivaran jättäminen antaa mahdollisuuden selvittää tilanne ajoissa. Monesti olen saanut syyttää omaa typeryyttäni tai ainakin huolimattomuuttani vaaratilanteissa.

Taivaalta syöksyvät meteorikuurot tai valaskalat ovat tulevat yleensä yllätyksenä, mutta hirvivaarastakin monesti varoitetaan pahimmissa paikoissa.

Poliiseihin tulee varauduttua, ne kun ei osaa käyttää maalaisjärkee varsinkin jos tahattomasti tulee tehtyä(=innostuttua) jokin virhe. Sivusta tulevat autoilijat ovat myös arvaamattomia, mutta eniten sapettaa ne autoilijat jotka eivät osaa vilkun käyttöä tai muuten luulevat olevansa niin hyvin huomiota herättäviä ettei heidän tarvitse muista välittää, joten ENNAKOINTI on se meidän motoristien paras turva (yleensä!)

Edit:typo

poliiseja lähinnä.
062802moto_prv.gif

hämärällä pelkää enemmän hirviä, silloin unohdan poliisit.

JT

Talvella pelkään moottoripyöräilyä yleensä, pyörän päällä se sitten unohtuu

En mitään, jos joku on alle tullakseen tai päälle sille ei voi mitään. Poliisia en pelkää ohi menen jos ajavat madellen ja useemmin niin tekevät, ikinä ei ole siitä rangaistu.
Poliisi onkin vitsaus liikenteessä kun tämä poliisia pelkäävä kansa pudottaa nopeutensa naurettavuuksiin poliisin nähdessään.

Eniten pelottaa nuo pusikoissa vaanivat metsäneläimet
omg.gif
Niistä pahimpia on tietysti hirvet, siniasuiset föönimiehet, peurat ja lapissa porot. Koskaan et voi tietää milloin ne hyppäävät eteesi ja liian moni menettää vuosittain henkensä tai ajokykynsä ainakin väliaikaisesti.
kynttila.gif

Back