• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä pehmeitä laukkuja suosittelet ja miksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rauman
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiitoksia kaikille vastanneille. Vastauksenne johdosta on tullut tietoa eri vaihtoehdoista
bowdown.gif

Oxfordin Sport- laukut näyttävät laadukkailta ja ei kai niille elinikäistä takuuta annettaisi, jollei ne kestäviä olisi.
Kuka Suomessa myy Oxfordin tuotteita, vai pitääkö tilata ulkomailta? Onkohan laukkuihin sadesuojaa, vai onko siinä vain yksi storm-suojattu tasku (=sadesuojattu?).
Joo, siita paalta, lapan edesta taskusta (se storm cover pocket) tulee esiin pieni pussi (eli se storm cover), jolla saa suojattua. Ei ihan kaatosateelta suojaa (kannattaa aina pakata tavarat muovipusseihin, esim pakastinpusseihin), mutta jonkin verran ainakin. Ilmankin ovat olleet tihkusateen kestavia. Mukana on myos sellainen liina (blanket), jolla saa suojattua maalipinnat, ja myos 4 mustekalaa (bungees). Kaksi velcrohihnaa penkin alta, keskimmainen paalta, sitten kiinnitetaan tarpeen vaatiessa mustekaloilla ja/tai mukanatulleilla hihnoilla.

^ nuohan ovat helvetin kätevän / tyylikkään näköset. onko sulla jotain laukkujen alla suojaamassa katteita. kauan kestää irrottaminen ja takaisin kiinni laittaminen?

Pehmeät laukut myös suunnitelmissa. Muutamia malleja jo katellut, mutten ole vielä päässyt kokeileen miltä ne pyörään kiinnitettynä vaikuttavat.

Yhtenä potentiaalisena vaihtoehtona olen suunnitellut näitä Buffalon laukkuja: Linkki

Löytyisikö keltään kokemusta näistä kyseisistä laukuista?
Mulla olis Moto Detailin pehmeet sivulaukut tarpeettomana.

Noista sun mainitsemista mulla ei ole kokemusta.

paradox: Laukun "takapuoli" on jonkinalista keinonahkaa(?). Ei se sen enempää kuluta muovipintaa kun sisäreidet tankkia. Jos katsot kuvaa tarkasti niin näet että alhaalta menee remmi runkoon ja sama remmi menee myös laukun peräpäähän jossa se on kiinni vilkun juuressa. Eli remmien klipsut auki ja remmi pois. Tämän jälkeen kassit voi nostaa pois. Meneisiköhän aikaa 20-30s?

Noita kiinnitysremmejä tuli mukana 4 (josta mulla käytössä 2) ja kantoremmejä 2. Takapuolella on pieni vetskaritasku josta voi vetää suojan laukkujen päälle.  Mukana tuli myös "kovikkeet" jota voi ujuttaa kasseihin sisään jonnekkin jotta säilyttäisivät muotonsa (en ole vielä kokeillut)

Itsekin olen juuri hankkimassa tankkilaukkua, niin kumpaa pidätte parempana kiinnitys tapana, imukuppi vai magneetti?

Imukupit ei naarmuta, mutta niiden elinikä onkin sitten lyhyehkö, riippuen käytöstä.

Laukun "takapuoli" on jonkinalista keinonahkaa(?). Ei se sen enempää kuluta muovipintaa kun sisäreidet tankkia.
Pehmeät laukut katteita vasten kuluttaa/naarmii katteita aina, riippumatta mitä kamelin esinahkaa se on, jos ei ole suojaa välissä. Ongelmana noissa on se, että laukut on katteita vasten ja ne pääsee ajossa liikkumaan enemmän ja vähemmän. Väliin pääsee maantiepölyä ym. shaissea, joka hieroo maalipintaa jos ei mitään ole maalin suojana.
062802moto_prv.gif

PS. mulla olis muuten IXS:n manhattan laukut ylimääräisenä, kun tuli hankittua kovat laukut tuohon uuteen mopoon. Kuva laukuista taitaa näkyä esim. profiilista

PS. mulla olis muuten IXS:n manhattan laukut ylimääräisenä, kun tuli hankittua kovat laukut tuohon uuteen mopoon. Kuva laukuista taitaa näkyä esim. profiilista
Nyt kun aiheeseen päästiin/off-topic
biggrin.gif
niin miten sulla R@gdoll on tuo Louisin rulla kiinni takana? Onko se vain yhdellä hihnalla pelkääjän kahvan ympäri? Olen itse tuskaillut välillä rullan kiinnityksessä SV:ssä kun se tuntuu keinuvan siellä ja vähän elävän matkan edistyessä.

Laukun "takapuoli" on jonkinalista keinonahkaa(?). Ei se sen enempää kuluta muovipintaa kun sisäreidet tankkia.
Pehmeät laukut katteita vasten kuluttaa/naarmii katteita aina, riippumatta mitä kamelin esinahkaa se on, jos ei ole suojaa välissä. Ongelmana noissa on se, että laukut on katteita vasten ja ne pääsee ajossa liikkumaan enemmän ja vähemmän. Väliin pääsee maantiepölyä ym. shaissea, joka hieroo maalipintaa jos ei mitään ole maalin suojana.  
062802moto_prv.gif

Kävin pesemässä pyörän tänään ja huomasin että ihan minimalistista jälkeä oli jo ehtinyt tulla. Pitääti laittaa kirjojen päällystysmuovia tms katteeseen sille kohdalle.
sad_orig.gif

miten sulla R@gdoll on tuo Louisin rulla kiinni takana? Onko se vain yhdellä hihnalla pelkääjän kahvan ympäri? Olen itse tuskaillut välillä rullan kiinnityksessä SV:ssä kun se tuntuu keinuvan siellä ja vähän elävän matkan edistyessä.
Juu, kahdella hihnalla pelkääjän kahvaan. Tuon mallin fasussa on kunnon ankanpyrstö, joka toimii hyvin tuon rullan "tarakkana". Kuitenkin se rulla elää hieman matkan aikana, joten kiristyksiä piti muistaa tarkistella ja suojaillakin piti.

PS. Tuo kuva on otettu, kun ajeltiin Norjassa kuusi päivää kaksi päällä . Mopossa riitti hyvin tehot ja kamppeillekin riitti tilat.
tounge.gif

No nyt tuli tilattua Englannista Oxfordin Lifetime sport- pehmeät sivulaukut. Kyselin laukkuja Suomestakin, mutta myyjät myivät -ei oota.
Saas nähdä kuinka pitkään menee, kun tilaus on kotiutunut tänne koto-Suomeen. Reissuun on aikaa vielä noin kolme viikkoa, joten eiköhän ne siinä ajassa rantaudu.

Kiitokset keskusteluun osallistuneille ja Geckolle erikoiskiitos linkeistä. Päätin sitten tilata vermeet Harper´s:lta.

No nyt tuli tilattua Englannista Oxfordin Lifetime sport- pehmeät sivulaukut. Kyselin laukkuja Suomestakin, mutta myyjät myivät -ei oota.
Saas nähdä kuinka pitkään menee, kun tilaus on kotiutunut tänne koto-Suomeen. Reissuun on aikaa vielä noin kolme viikkoa, joten eiköhän ne siinä ajassa rantaudu.

Kiitokset keskusteluun osallistuneille ja Geckolle erikoiskiitos linkeistä. Päätin sitten tilata vermeet Harper´s:lta.
Itselläni samat ja on hyvä valinta!

No nyt on jännitettävänä, että tuleeko laukut ajoissa. Niin se aika vaan menee toisinaan liian nopsaan. Reissuun lähdemme maanantaina, eikä vielä (keskiviikko) ole postiin pakettia Englannista tullut.

No saas kattoo millä tavaroilla reissuun lähdetään?
Käytössä on ainakin tankkilaukku ja takalaukku.

Onkohan toimitus tulossa Finnairin koneella? Siellähän tunnetusti viime aikoina laukut ovat olleet myöhässä.

Eipä tullut laukkuja ajoissa, ei. Onneksi Siljalta onnistui vaihtamaan reissu viikon myöhäisemmäksi ja kesälomalla ei ole tiukkaa aikataulua.

Saas kattoo tuleeko laukku viikon sisällä?
Englannista ovat laittaneet laukut postiin 9.7.

Odotellessa
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

Mitä ihmettä??
Louisilta on kadonnut Moto-detailin pehmeet laukut kokonaan..
Mikä sitä firmaa vaivaa...valikoima kutistuu koko ajan..
Viimeksikin oli jo tilattava Pololta, kun ei Louisilla ole mitää fiksua...
Nyt meni laukutkin??

Mitä ihmettä??
Louisilta on kadonnut Moto-detailin pehmeet laukut kokonaan..
Mikä sitä firmaa vaivaa...valikoima kutistuu koko ajan..
Viimeksikin oli jo tilattava Pololta, kun ei Louisilla ole mitää fiksua...
Nyt meni laukutkin??
Juu näin on päässyt käymään. Vanuccin pehmeät laukut löytyy Louis:lta, mutta ei Moto-Detailin.

Edit:
Onhan siellä Moton(kin) laukkuja:

Moto-Detail

Löysit kuitenkin...mä en löytänyt kuin ihan pikkujuttuja,ihmettelin kovast, että joko noikin on poistettu...

Nyt menee vähän? off topiciksi, mutta kuitenkin...

Olen siis tilannut Harpersilta pehmeät laukut 4.7.07. Firmasta ovat paketin laittaneet osoitteellani tulemaan kohti Koti-Suomea 9.7.

Pakettia ei ole näkynyt, eikä kuulunut ja siitä syystä olen sitä penänyt postista nyt vajaat kaksi viikkoa. Olen ollut asian johdosta yhteydessä Postin asiakaspalvelunroon (valtakunnallinen) ja käynyt myös useina päivinä kysymässä pakettia paikallisesta postista.

Kysyessäni pakettia on vastaus aina ollut, ettei sitä ole vielä tullut Postin logistiikkakeskukseen.

TÄNÄÄN, eli 27.7. sain ensimmäistä kertaa kuulla, ettei kyseistä pakettia ensinkään jaeta postin toimesta.
ghostface.gif

Voi v***u mitä touhua. Ei sitten ollut tullut aiemmin postin virkailijoille mieleen tarkistaa kyseistä seikkaa.

Eli kun paketti on lähetetty Englannista priority tai economyna, niin kyseisen paketin jälleenvälityksen Suomessa hoitaa GLS Finland Oy -niminen yritys. No, kysyin firman puhelinnumeroa. V***u vastaus oli, ettei tiedä numeroa, kun kyseinen firma niinkuin kilpailee heidän (siis Postin tai mikä v****n Itella se nykyään onkin) kanssaan.

Okei, se myönnettäköön että parempi myöhään kuin ei milloinkaan mutta silti. Ei anna ihan hyvää ammattitaidon hallitsemiskuvaa moinen touhu. Se on niin kuin sama juttu, kuin mennä elokuvateatteriin ostamaan .ORG:n jäsenyyttä. Kysyessäsi moista asiaa myyjä vastaisi, ettei nyt näy juuri sellaista elokuvaa menossa olevan, mutta tule huomenna uudestaan.
ghostface.gif
ghostface.gif

No nyt kun sitten kyseisen paketin toimittaja selvisi? niin soitin GLS:ään, jossa nyt selvitellään paketin matkailua. Asiakaspalvelusta todettiin paketin pitäneen jo Suomessa olla. Saas nähdä kuinka käy. Ottivat numeroni ja soittavat kun jotain tietävät. Kyseisen firman logistiikkakeskus on Turussa, joten jos laukut siellä on, niin käyn ne vaikka itse sieltä hakemassa.

Varmuuden vuoksi parhaillaan pakataan kahden immeisen vkon tavaroita tankkilaukkuun ja Maxian perälaukkuun. Saattaa olla, että saan emännyksen tavarat kutistettua minimiin. Minähän en muuta tarvitse kuin reikäiset kalsarit
biggrin.gif
ja ne mahtuvat vaikka rintataskuun.

TÄNÄÄN, eli 27.7. sain ensimmäistä kertaa kuulla, ettei kyseistä pakettia ensinkään jaeta postin toimesta.  
ghostface.gif

Voi v***u mitä touhua. Ei sitten ollut tullut aiemmin postin virkailijoille mieleen tarkistaa kyseistä seikkaa.

Eli kun paketti on lähetetty Englannista priority tai economyna, niin kyseisen paketin jälleenvälityksen Suomessa hoitaa GLS Finland Oy -niminen yritys. No, kysyin firman puhelinnumeroa. V***u vastaus oli, ettei tiedä numeroa, kun kyseinen firma niinkuin kilpailee heidän (siis Postin tai mikä v****n Itella se nykyään onkin) kanssaan.
On todellakin melkoista touhua vaatia jotakin firmaa, jolla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, tarkistelemaan omia verkkotilauskoukeroitaan. Postivirkailijan olisi tietenkin heti pitänyt lukea kristallipallostaan mitä asiakasonainaoikeassa on taas mennyt intternettiyhteydellään tilailemaan! Kai jätit närkästyneen asiakaspalautteen suoraan johtoportaalle moisesta kuluttajaan kohdistuvasta heitteillejätöstä
wink.gif

Ikäväähän se on noita paketteja odotella, mutta pakettikoodi yleensä kertoo kaikenlaista jänskää. Pst, koodia ei saa postivirkailijalta vaan tavaran toimittajalta
smile_org.gif

On todellakin melkoista touhua vaatia jotakin firmaa, jolla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, tarkistelemaan omia verkkotilauskoukeroitaan. Postivirkailijan olisi tietenkin heti pitänyt lukea kristallipallostaan mitä asiakasonainaoikeassa on taas mennyt intternettiyhteydellään tilailemaan! Kai jätit närkästyneen asiakaspalautteen suoraan johtoportaalle moisesta kuluttajaan kohdistuvasta heitteillejätöstä
wink.gif

Ikäväähän se on noita paketteja odotella, mutta pakettikoodi yleensä kertoo kaikenlaista jänskää. Pst, koodia ei saa postivirkailijalta vaan tavaran toimittajalta
smile_org.gif
Nyt olis tilaisuus sivaltaa, mutta rauhan miehenä tyydyn vain toteamaan, että:

Olen ensimmäisestä kyselystäni saakka tiedustellut asiaa juurikin koodin avulla.
Ja kyllä, koodin sain juurikin tavarantoimittajalta.

Pointti tässä tuohtuneessa kirjoituksessani oli juurikin se, että virkailijat eivät ennen tätä päivää (27.7) olleet osanneet katsoa järjestelmästään kuka pakettia Suomessa käsittelee/kuljettaa. Tänään samasta lafkasta asiansa osaava asiakaspalvelija sen tiedon minulle löysi koneestaan.

Ja ei, en lähettänyt mitään purnauskirjeitä/sanomia minnekään muualle kuin tänne. Olisko pitänyt?

Ja sillä välillä; ajellaan rauhallisesti ja moikataan, kun tavataan.
bowdown.gif

Back