• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä pehmeitä laukkuja suosittelet ja miksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rauman
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
...tarina jatkuu...

GLS Finland:n tietojen mukaan kyseistä pakettia ei ole Suomeen saapunutkaan. Kyseisestä paketista ei ole mitään tietoja Suomen päässä. Niin ja selvennyksi todettakoon, että tietoja haetaan sellaisen koodinumeron avulla, joka on saatu silloin kun paketti on Englannissa Post Officeen jätetty.

Soitin äsken myyjäliikkeeseen ja siellä asiaa selvitellään. Puolen tunnin päästä pitäisi jotain infoa emailiini tippua.

No onneksi saatiin kuitenkin tavarat mahdutettua kahteen kotona olevaan laukkuun. Ei jää reissu paketin katoamisen takia suorittamatta.
Positiivisesti ajatellen, nyt on vähemmän mopon ulkopuolista killutinta mukana
biggrin.gif

Kuljetus sisältää vakuutuksen, joten uutta tulee varmaan aikanaan tilalle.

Päivitystä...
Myyjäliike oli selvittänyt paketin kulkua. Jostain syystä paketti on lähtenyt Englannista 25.7.!! vaikka liike sen on postiin jättänyt 9.7.

Syyksi myyjä epäili lakkoa, joka on parcelilla kuulemma ollut. Mene ja tiedä. Nyt pitäisi laukkujen ensi viikon keskiviikkona olla kuulemma täällä päin.
Nähtäväksi jää.

Nyt olis tilaisuus sivaltaa, mutta rauhan miehenä tyydyn vain toteamaan, että:

Olen ensimmäisestä kyselystäni saakka tiedustellut asiaa juurikin koodin avulla.
Ja kyllä, koodin sain juurikin tavarantoimittajalta.

Pointti tässä tuohtuneessa kirjoituksessani oli juurikin se, että virkailijat eivät ennen tätä päivää (27.7) olleet osanneet katsoa järjestelmästään kuka pakettia Suomessa käsittelee/kuljettaa. Tänään samasta lafkasta asiansa osaava asiakaspalvelija sen tiedon minulle löysi koneestaan.
Sivalla ihmeessä, jos siltä tuntuu ;)

Yksi asia jäi kuitenkin ihmetyttämään vieläkin. Ohjasiko saamasi koodi sinut todella kyselemään pakettisi perään postista!? Outoa. Itse olen tilannut tavaraa ulkomailta useitakin kertoja, enkä ole vielä koskaan eksynyt postiin utelemaan pakettiani turhaan.

Postin tädithän eivät noiden koodien perään välttämättä tiedä. koodeja kun on yhtä monta maailmassa kuin kuriiripalvelujakin ja postitäti ei välttämättä ole perillä siitä mitä jakelijaa tavarantoimittajasi käyttää ja minkä suomalaisen firman kanssa ko. jakelijalla on soppari...joka joskus, mutta ilmeisen harvoin on muuten Posti/mikä lie nykyään onkaan. Toki nämäkin ovat varmasti tulleet tutuksi myös postivirkailijoille, iso kiitos siitä tiedostavan kuluttajan ;) Joku saattaa vaatia, että virkailija tunnistaa esimerkiksi suurimpien kuriiripalvelujen koodit (UPSit sun muut), jolloin paketin jäljitys on toki ns. piisofkeikki. Itse en tuollaista ihan suorinvartaloin kehtaisi vaatia.

Mutta jos koodi tosiaan ohjasi sinut postitoimipisteeseesi, niin sitten toki onkin syytä ihmetellä, ehkä jopa närkästyä.

sanoi:
Ja ei, en lähettänyt mitään purnauskirjeitä/sanomia minnekään muualle kuin tänne. Olisko pitänyt?

Noh, kuten jo ilmeisesti kävi ilmi, niin allekirjoittanut oudoksui purnaamista yhtään minnekään
smile_org.gif

sanoi:
Ja sillä välillä; ajellaan rauhallisesti ja moikataan, kun tavataan.
bowdown.gif

Jepulis, näin tehkäämme. Toivottavasti säkit löytävät perille!

Yksi asia jäi kuitenkin ihmetyttämään vieläkin. Ohjasiko saamasi koodi sinut todella kyselemään pakettisi perään postista!? Outoa. Itse olen tilannut tavaraa ulkomailta useitakin kertoja, enkä ole vielä koskaan eksynyt postiin utelemaan pakettiani turhaan.
Niin. Itsekin kohtalaisesti tavaraa netin kautta maailmalta tilanneenna (mm. mp Saksasta) jotenkin luonnollisesti tulin heti ensimmäiseksi kysyneeksi postista, missä laukut viipyvät. Asia saattaa johtua siitä, että olin tietoinen myyjän jättäneen paketin paikalliseen postiin.
Ensimmäisestä kyselystä tähän päivään saakka siis postista ei sanottu, etteivät he ole ensinkään tekemisessä kyseisen paketin kanssa.

Purnasin siis sitä, etteivät he olleet aiemmin tulleet huomanneeksi sitä, että paketti ei heille kuulu miltään osin. Samoilla tiedoilla paketin kulkua tänäänkin peräsin, kuin mitä olin tehnyt viime viikollakin.
Uutta tietoa en siis Postille tänään kertonut.

Mutta... Ei oteta tätä(kään) liian vakavasti, vaan nautitaan lomasta ja
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
.

Tiistaina kohti Rädyn inhoamaa Saksaa...Ruotsin-Tanskan (Isobeltin kautta) kautta. Takaisin ehkä baltian kautta. Tai sitten jotain muuta.

edit: kirivihreitä.

...Ainakin tuollainen puulaaki kaupittelee http://www.northwestimport.fi/.
Kiitti linkistä. Ei löytynyt sieltä sellaista mitä kaipailen. Itse asiassa Givi on tuonut markkinoille uudet pehmeät sivulaukut, joiden tilavuus on 22 -35 ltr:aa. Hinta on 140. Täytyypi mennä sellaisia sovittelemaan/kattelemaan.
Tuolla northwestimportin sivuilla on muuten aika onneton kuva noista laukuista.
Valmistajan sivuilta näkee jopa millaisista laukuista on kyse...

Pari kesää ajelin ortliebin laukkujen kanssa.
Aina kamat kuivina/pölyttöminä.
Eikä tarvinnut mitään ylimääräisiä kortsuja viritellä laukkujen päälle sateen sattuessa.
Pölyisissä/kuraisissa olosuhteissa vetoketjujen puute on hyvä asia...

...tarina jatkuu...

GLS Finland:n tietojen mukaan kyseistä pakettia ei ole Suomeen saapunutkaan. Kyseisestä paketista ei ole mitään tietoja Suomen päässä. Niin ja selvennyksi todettakoon, että tietoja haetaan sellaisen koodinumeron avulla, joka on saatu silloin kun paketti on Englannissa Post Officeen jätetty.

Soitin äsken myyjäliikkeeseen ja siellä asiaa selvitellään. Puolen tunnin päästä pitäisi jotain infoa emailiini tippua.

No onneksi saatiin kuitenkin tavarat mahdutettua kahteen kotona olevaan  laukkuun. Ei jää reissu paketin katoamisen takia suorittamatta.
Positiivisesti ajatellen, nyt on vähemmän mopon ulkopuolista killutinta mukana  
biggrin.gif

Kuljetus sisältää vakuutuksen, joten uutta tulee varmaan aikanaan tilalle.
Yritin juuri eilen tilata Harpersilta Oxfordin takalaukkua, tarve olisi kahden viikon päästä ja kaveri sanoi, että postilakon takia voi olla vähän naftia ehtiminen. Muulla kuriiripalvelulla tulisi vielä kalliimmaksi, ad 45 puntaa. Tilasin sitten MotoBriolta, halvempi kuljetuskin. Olisin ostanut Suomesta, mutta kun eivät saa mustana kuin kuukauden päästä. Suomesta ostaen olisi ehkä parikymppiä säästänytkin.

Ja tuo GLS (German Logistics System?) on vasta hieno firma, viime vuonna Pariisissa asuessani toimittivat tilaamani hiilikuituputket yläkerran naapurini oven pieleen. No, meidän sukunimethän toki alkavat samalla kirjaimella. Olivat siellä jonkun päivän ennenkuin löytyivät.

Niin, että onnea vaan..

...Ja tuo GLS (German Logistics System?) on vasta hieno firma, viime vuonna Pariisissa asuessani toimittivat tilaamani hiilikuituputket yläkerran naapurini oven pieleen. No, meidän sukunimethän toki alkavat samalla kirjaimella. Olivat siellä jonkun päivän ennenkuin löytyivät.

Niin, että onnea vaan..
Saas nähdä kuinka pitkäksi tää viestiketju venyy. Ilmoittelen, jos tulee uusia käänteitä. Viimeisin tieto on myyjän pahoittelut emailissa. Samassa yhteydessä hän toivoi laukkujen tulevan tiistaiksi, ennen lähtöämme. No siihen en enää itse usko. Nähtäväksi jää tulemmeko Saksan turneelta ennen laukkuja.

...tarina jatkuu...

Tänään soitti GLS Finland Oy:stä neitonen, joka kertoi selvittäneensä paketin kulkua. Olipa hän saanut selville, ettei kyseinen lähetys tule ensinkään heidän kuljettamana.
omg.gif

Hän ei tiennyt mikä firma kuljetuksen hoitaa, eikä häntä se luonnollisesti kiinnostakaan. Sanoipa hän senkin, että iso osa ParcelForce -nimisen yrityksen Suomen jakelusta he vastaavat, mutta ei juuri tästä. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.
Okei, päätin kuitenkin, että parkumaan en ala.

Eli nyt on Posti ja GSL pois jakelusta. Saas nähdä tuleeko niitä koskaan minkään firman kautta.

Tämä laukkutarinan voisi siirtää moden toimesta vaikka tilauksia ulkomailta -threadin alle. Sen verran on muuttunut tarina lähdöstä.

No nyt on reissulta kotiuduttu. Lähtöämme seuraavana päivänä Postiin oli saapunut laukkupaketti. Eli suomen Posti sen jakelun loppujen lopuksi kuitenkin suoritti.

Hyvä, että tuli perille.
062802jumpie_prv.gif

Asiasta oxfordiin, ostin itse laukkusetin Raision BikeWorldista.

Back