• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä öljyjä käytät ja mistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Skipper
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Yamahaan menee Shell Advance 10w-40 ja HiFlo-suodatin(öljy Saksasta ja filtteri taitaa olla Stormilta, kun sieltä tilasin viimekesänä tavaraa). Autoon menee Castrol Magnateciä ja Fordin orkkisfiltteri.

Moottoripyörään Motulin synteettistä Motonetista ja autoon Castrolia Saksasta.

hondaan on mennyt merkkiliikkeen hondan litkua, mikä ei kuitenkaan lopulta ole hondan tekemään litkua.

toiseen sitten oon myrskykaupasta hakenut boxeriin sopivaa, boxeriin suunniteltua ja varman päälle snitserin suunnittelemaa ylihintaista litkua. halvemmalla saisi varmaa muualta, mutta ku on tottunut sen purkin aina hakemaan, eikä se kone sitä öljyä ainakaan syö. ja samalla voi tuttujen myyjien kans jutella mukavasti shaissea.. :grin:

Mulla on sellainen käsitys että märkäkytkin tarvii sellaista öljyä jossa on lyijyä ja varosa putkassa ei ollut kun valvolineä ja sitä ostin ,en tiedä sitten onko opit käyneet vahoiksi.

Motulin 7100 :sta Motonetistä. Hyvää öljyä on tuntunut olevan, ja ei käy vaihdot kalliiksi. Tosta ois astetta hipompi Motul 300V mutta en ole vielä kokenut tarvetta vaihtaa puolta kalliimpaan.

Castrolin öljyjä käytän sekä prätkässä että autoissa. Kätevästi saa töihin tilattua tukkurilta ja henkilökuntahintakin on ihan kohtuullinen.

cdi1 sanoi:
Mulla on sellainen käsitys että märkäkytkin tarvii sellaista öljyä jossa on lyijyä ja varosa putkassa ei ollut kun valvolineä ja sitä ostin ,en tiedä sitten onko opit käyneet vahoiksi.

Ehkä karvan päivittämisen tarpeessa on tiedot.

Karkov sanoi:
Motulin 7100 :sta Motonetistä. Hyvää öljyä on tuntunut olevan, ja ei käy vaihdot kalliiksi. Tosta ois astetta hipompi Motul 300V mutta en ole vielä kokenut tarvetta vaihtaa puolta kalliimpaan.
Eikös tuo 7100 maksa jonkun 59.90e ja 300V sitten 69.90e? Hintansa puolesta aika yhdentekevää kumpaa ostaa, mutta se onkin sit toinen juttu, että onko tosta 300V:stä mitään käytännön hyötyä, jos öljyt vaihtelee huoltokirjan mukaisesti ja ajelee normiajelua kadulla.
Mulla on B-kingissä öljynvaihtoväli 6tkm ja noilla kilometreillä tuskin on isoa merkitystä, ostaako sitten tuota 7100 motulia vai sitten 300V:tä.

DR600:ssa käytetään Repsolin Moto Rideriä. Kytkin ei oikein tykkää synteettisistä. Tuolla pelaa hyvin.
600 Bandiitissa käytin aikanaan Motulin 5100. Pelasi oikein hyvin.
Nyt sitten B-kingiin ostin Motulin 7100 ölpät, mutta jäävät myöhemmälle käytölle, kun menee liikkeeseen 24tkm huoltoon. Siellä laittavat Castrollia.

Gessuun aattelin ostaa tuota 5000 Motulia.

Nyt tuli ostettua 10w-40 Motorexiä kun oli 39e/4l Stormilla.

Miikam sanoi:
Tiesithän, että ohjekirjassa lukee Shell aivan muista kuin öljyn ominaisuuksiin liittyvistä syistä.
Joo niin varmaan mutta on toiminut ja en ole jaksanut asiaan enempää perehtyä.

Tombo Armageddon sanoi:
Motox 20w50 motonetissä 16-18e 5l! Lähti mukaan heti. Vanhaan hondaan hjyva!

Samaa tavaraa väliaikaisesti huollon yhteydessä. Red lineä tarkoitus vaihtaa tilalle mahdollisimman pian.

Ilmajäähy tykkää laadukkaammasta ja käy paremmin ..vai taikauskoa?
No muutama kymppi enemmän vuodessa ja itsellä turvallisempi olo...

Mäkine sanoi:
Eikös tuo 7100 maksa jonkun 59.90e ja 300V sitten 69.90e? Hintansa puolesta aika yhdentekevää kumpaa ostaa, mutta se onkin sit toinen juttu, että onko tosta 300V:stä mitään käytännön hyötyä, jos öljyt vaihtelee huoltokirjan mukaisesti ja ajelee normiajelua kadulla.
Mulla on B-kingissä öljynvaihtoväli 6tkm ja noilla kilometreillä tuskin on isoa merkitystä, ostaako sitten tuota 7100 motulia vai sitten 300V:tä.

Saksasta tilatessa molemmat motulit ovat siinä viidenkympin huhakoilla +/-.

Jos tulee tilanne, että lampsin Motonettiin öljyn puutteessa, niin sitten tarttuu mukaan 5100. Aika vitun loogista :D

Tai on se. Öljyn pitää maksaa about viiskybää, niin sit mä luotan :p

Nitrous sanoi:
Ehkä karvan päivittämisen tarpeessa on tiedot.

Jo`o ei se aivan optimia ollut.Kytkin haukkaa kiinni liiankin hanakasti.............ja se pahin miinus vaihteistosta hävisi vaihdonluistavuus...........seuraavaksi jotain muuta.

Mä käytän kymppiärrissä ja kuusärrässä Mobil Super 3000:tta. Toi on halvin täyssynteettinen mitä olen löytänyt, neljä litraa maksaa karvan vaille 28 egeä, joten olen päättänyt että ilman purkin kyljessä olevaa mopon kuvaa tulen toimeen. LC4:ssa olen käyttänyt ylihintaista Motorexiä, mutta nyt kun näyttäis että Motonetistä löytyy 50 kuumalla päällä olevaa öljyä joka ei ole "Fuel Conservingdiipadaapakytkimenluistattajaa", niin ajattelin siirtyä sen käyttäjäksi.

Ghostrider sanoi:
Mä käytän kymppiärrissä ja kuusärrässä Mobil Super 3000:tta. Toi on halvin täyssynteettinen mitä olen löytänyt, neljä litraa maksaa karvan vaille 28 egeä, joten olen päättänyt että ilman purkin kyljessä olevaa mopon kuvaa tulen toimeen. LC4:ssa olen käyttänyt ylihintaista Motorexiä, mutta nyt kun näyttäis että Motonetistä löytyy 50 kuumalla päällä olevaa öljyä joka ei ole "Fuel Conservingdiipadaapakytkimenluistattajaa", niin ajattelin siirtyä sen käyttäjäksi.
Onkohan se niin hirveän oleellista moottoripyörässä, että öljy on täyssynteettistä? Moottoripyörää ei kuitenkaan käynnistellä -20 pakkasilla...

poppeli sanoi:
Onkohan se niin hirveän oleellista moottoripyörässä, että öljy on täyssynteettistä? Moottoripyörää ei kuitenkaan käynnistellä -20 pakkasilla...

Ei, eikä aavekuski niin väittänytkään. Kertoi käyttävänsä sellaista.

poppeli sanoi:

Moni käynnistää ja ajaa myös. Itsellä Mobil PeakLife koneessa ja RedLinet perässä ja lootassa.
Motonetista.

Mä käynnistin ton kotarin kylmimmillään -18 asteessa talvella, joten vielä jäi pariinkymppiin vähän matkaa... Mutta eipä tuo kylmäkäynnistely tosiaan ole noiden Kawasakien kanssa syy käyttää täyssynteettistä, niitä nyt ei tulille tule laitettua muutamaa astetta kovemmilla pakkasilla kuitenkaan. Sen sijaan olen antanut itseni ymmärtää että täyssynteettinen öljy pitäisi viskositeettinsa mineraalia pidempään, sekä kuumemmassa, näiden syiden takia olen päätynyt täyssynteettiseen öljyyn. Vielä kun olen helvetin laiska vaihtamaan öljyjä, niin ei se haitaksi ole vaikka viskositeetti säilyy pidemmänkin vaihtovälin.

Hintakin kun on noissa autoöljyissä sopivahko, niin mikäpäs niitä täyssynteettisiä käyttäessä. Toiseen kymppiärrään menee tosin seuraavaksi Delvacit, koska mäntien sisäänajo.

Motul 5100 (muistaakseni) on tullut laitettu pääsääntöisesti. Yleensä Motonet, Halpa-Halli tms ollut ostopaikkana. On kyllä mennyt Agip, Eni, Shell, Valvoline öljyjäkin. Eipä ole ongelmia ollut millään öljyllä tai huomannut eroja kytkimen tai vaihteiston toiminnassa.

Back