• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä öljyä käytätte motossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja battery
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Cute: oletko koskaan kokeillut Amwayta? Jostain syystä kaikki ketä ei ole vieroksuu sitä ja ne jotka ovat niin tykkäävät hirveesti. Itse en ole, enkä tule kokeilemaan.
En ole koskaan kokeillut Amwayta, enkä sulje pois sitä, etteikö se vois olla ihan hieno öljy.
Täällä missä asun, on kovin rajalliset merkkivalikoimat.
Monia öljyjä kokeilleena, olen ollut tyytyväinen Delvaciin sen jälkeen, kun se minulle neuvottiin.

Muutamasta pyörästä olen sillä saanut vaihteet pelaamaan nikottelematta ja se on minusta iso asia.
Ei mikään ole niin pirullista kuin tulla vaiks tietyömaalle ja pysähtyä, lappaa siinä vaihteita läpi ja miettiä että mikähän siellä on nyt sitten pykälässä.

Harrastan enemmän vanhoja pyöriä ja Delvac on niissä toiminut moitteettomasti, siis miksi vaihtaisin, kun vielä hintakin on kelvollinen.

Tuo vaatimus koneiden räjähtämisestä tulee viime vuodelta.
Täällä kun oli muutama "ekspertti", jotka todisteli, ettei Delvac voi mitenkään toimia moottoripyörässä.Siis teoriassa.

No jollei se toimi, niin patahan siinä ensimmäsienä kärsii tai kytkin.
Ja kun niiden vaurioita ei kenelläkään ollut todistaa, niin....?
Päinvastoin, kysely jonka se keskustelu poiki, todisti että meistä monet on ajelleet kymmeniä/satojatuhansia kilometrejä ja ovat yhä tyytyväisiä öljyyn.

Montakos kertaa sillänyt olikaan maapallo kierretty, sillä yhteislaskelmalla?

Odottelen edelleenkin jonkun todistavan ihan noin konkreettisesti, että pyörä kärsi vaurion Delvacin käytön seurauksena?

Mutta kai huomaat pikkasen vedätystä tässä meidän uskontohommassa ;) niidenkiusaksi jotka tuohtuvat aivan kamalasti väittestä että Delvac on erinomainen öljy ;)

Ei ehkä Cuten kannata kokeilla Amwaytä, tollasella jenkkihypetyksella saattaa Kawan motti leikata kiinni...
wink.gif

Vielä tosta viskositeetistä, parhaaksi on omalla vähäisellä kokemuksella osoittautunut 15W-40, valistakoot minua viisammat lisää.

Delvaccia mihin se vaan käy eli pikkujapseihin mutta Guzzi vaatii 10W-60 -öljyn. Nyt on Motorex mutta Castrolin Sport Edgeä seuraaavaksi sen paremman saatavuuden ja edullisuutensa vuoksi. Ja Cagivassa olen aikonu ens talvena käyttää Mobilin 5W-50.

Joo, ajattelin vaan että hyvinse on kelvannut Delvacci 1500 kuutioisellekin.Mutta kai se o sitte niitä pikkujapseja?

Joo, ajattelin vaan että hyvinse on kelvannut Delvacci 1500 kuutioisellekin.Mutta kai se o sitte niitä pikkujapseja?
Saman kokoinen se Väinö mullakin on ja olen ajatellut Delvaccia kokeilla muitten kokemuksista rohkaistuneena.
Kymmenen vuotta sitten tuo olis vielä ollut iso pyörä, mutta ei ilmeisesti enää
nixweiss.gif

Öljyt kehittyy
idea3.gif

Kuinkas iso tuo Guzzi on kun ei Delvacci kelpaa?

eli siis laitan omaanikin devalin öljyt koska se on tässä tullut ainakin selväks että toimii sen mitä pitääkin ja vähän enemmänkin.Paljonko mahtaa mennä sit rahaa tohon öljyn vaihtoon onko siit kenelläkään tietoo??
buttrock.gif

Itellä pääsääntöisesti ollut ne öljyt mitä huollossa laitetaan. Jokusen kerran olen itse vaihtanut, eilen viimeksi, ja nyt laitoin teboilin mp-öljyä. Kerran jopa tyhmyyttäni laitoin ihan tavallista mobil ykköstä mutta ei sekään paikkoja rikkonut vaikkein moottoripyörään paras vaihtoehto olekkaan.

Aina on vaihteistot ja kytkimet toiminut ihan mukavasti. Olisiko suht. rauhallisella ajotyylillä osansa asiassa?

Mutta siis oman kokemuksen perusteella sanoisin että kun valkkaa öljyn jossa ei ole esim. kytkimelle haitallisia lisäaineita ja API ja JASO luokitukset osuu ohjekirjan kanssa kohdalleen niin on se aina parempi kun talven yli seisoneet kymppitonnin ajetut mustat metallihilepirtelöt. Että ei kannata turhaan aratella ja liikaa asialla päätään vaivata Jos kaikki tuntuu vaihdon jälkeen pelittävän niin ei muutakun ajoo vaan taas muutama tuhat kilometri.

Delvaccia mihin se vaan käy eli pikkujapseihin mutta Guzzi vaatii 10W-60 -öljyn. Nyt on Motorex mutta Castrolin Sport Edgeä seuraaavaksi sen paremman saatavuuden ja edullisuutensa vuoksi. Ja Cagivassa olen aikonu ens talvena käyttää Mobilin 5W-50.
Niin muuten miksi guzzi vaatii suomen oloissa tuon 10W60 öljyn? Se on sitten oma juttunsa jos seisoo Italiassa elokuun pahimmilla helteillä liikenneruuhkassa ilmajäähdytteisen koneen kanssa mutta että Suomessa?

omaani laitoin nyt motulin 5100 ja kyllä on hyvä öljy,loppu sivu äänet koneesta kertaheitolla ja kytkin toimii niin pehmeesti että en oo vielä yhdessäkään motossa kokenut noin pehmeää ja toimivaa kytkintä
inlove.gif

Mullekin huollossa laittoivat tota Hondan GN4. Ei oo mitään syytä ainakaan vielä ilmennyt ruveta kokeilemaan jotain muuta... Edes sitä isoa D:tä.
nixweiss.gif

Delvaccia! mx 15w-40,tuota jumalaista eliksiiriä jota saa pikkuhassulla ja on hyvvää  
biggrin.gif
Iso zetori ainaski tykkää tuosta.

Back