• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä olet saanut päällesi edessä ajavalta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marron
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juhannusreissulla ajelin puolison takana pyörällä, hän meni autolla. Ilmeisesti ei kauheasti ollut ajatusta liikkeellä, kun päätti heittää pari kertaa Lasolit naamalle.  
tounge.gif

Muistaakseni en ollut tehnyt tai sanonut mitään ihmeellistä ennen lähtöä.  
tounge.gif
Mies on aina väärässä, sanonut jotain tai jättänyt sanomatta, tehnyt jotain tai jättänyt tekemättä !!!!
inlove.gif

Jos mies on keskellä autiomaata ja avaa suunsa, onko hän automaattisesti väärässä
confused_orig.gif
???
nixweiss.gif

Täytyy myöntää, että monesti ratin takana ois tehnyt mieli vähän lasinpesintä käyttää, kun joku vetää mopolla melkein puskurissa kiinni. Tuohon en kuitenkaan ole koskaan alentunut. Useimmiten varmasti tahatonta tuo. Suurin osa motoristeista varmasti ajelee asiallisesti, mutta nämä agressiivisesti ja jatkuvaa ylinopeutta ajavat ja ohittelevat pistää ärsyttämään ja kun pieni prosentti pilaa loppujen maineen voi sitä lasolia herkästi saada muutkin niskaan.
Jos joku ajaa agressiivisesti, jatkuvaa ylinopeutta ja jatkuvasti ohitellen, miten hän voi roikkua kukkahatun puskurissa?
sanoi:
No voi elämä..  
pftroest.gif

Anna mielummin tietä! Itse ainakin olen kiitollinen jos sulkuviivan kohdalla edellä oleva siirtyy sivuun ja laskee ohi.
idea3.gif
.

Se agressiivinen ja perässäroikkuja voi olla myös eri kuski.

Miksi pitäs rueta huonossa paikassa antamaan tietä tai jos on vähän pitempää jonoa(joka saattaa kulkea kyllä ihan reilua sallittua nopeutta).

Mitäs täällä vedetään heti hernettä nekkuun, eikös sitä olla täällä painotettu ennakoivan ajotavan puolesta. Kannattaa katsoa peiliin, jos tunnistaa itsensä näistä kaahareista tai perässäroikkujista. En minä mitään kukkahattuile ja koskaan mitenkään näihin kaahareihin ym. reagoinut. En itsekkään mikään tien tukko tuolla ole, enkä esimerkillinen kuski. En näe mitään syytä, että miksi pitäis rueta olemaan mieliksi näille teiden ritareille, jos itsekkin ajelee jo sitä reilua sallittua. Se ohituspaikan odottelu ei vaadi perässä roikkumista.

Laitin vaan ajatuksia mitä ne perässäroikkujat autoiliassa herättää ja niinhän joku jo tuossa tunnusti vähän lasolia perässäroikkujille syöttäneensä. Sitten vielä, että onhan niitä vinkkareita pakko välillä käyttää ja moni siinä välissä mieti, että tuleeko takana joku jota se vois haitata.

Viime PK-ajelulla joku heitti letkaan mustikoita. Jotain punertavaa läsähti visiiriin, ittekseni aattelin että olipas verekäs ötökkä.

Myöhemmin sitten ehdin putsaamaan visiirin, analyysi ilman maistamista: ei ötökkä, vaan mustikkaa siemenineen, kuorineen päivineen  
biggrin.gif
.

Epäselvää on syökö, poimiiko ja heitteleekö letkan etupää hitaampia kumppaneitaan mustikoilla? Vai ruokkiiko joku tienvarren asukas nälkäisiä motoristeja mustikoilla?

biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Minä taas sain visiiriin ja pyöränpleksiin, viel pleksin sisäpuolelle, jarru nesteet  
crazy.gif

Syylinenkin on tiedossa, rangaistus toimenpiteit oon harkinnu  
tounge.gif

Kiitokset sille joka potkaisi peilin irti Pohjassa 31.7 kun oli saanut vähän pesuvettä naamalle.. Äijämäinen teko sitten vielä täräyttää karkuun ja kilpi käännettynä..

Jäätelöpapereita, pattereita, paperinenäliinoja...
mikä hemmetin jätemangneetti mä olen?

Jätskipaprut tulivat vielä kaikenlisäksi oman kylän kullanvärisetä ministä. V***u kun vi***ti!

Mä ainakin tykkään jos tulee pikkasen Lasolia naamariin. Sehän virkistää vaan mukavasti.

Akkuporakone ja 1,5 m ilmanvaihtoputkea.
Lisää kilsoja vaan niin sull on kohta talo pystys,tai autotalli ainakin  
biggrin.gif
Jep, kuormasta pudonnut akkuporakone moottoritievauhdissa on vänkä seurattava. Se liukuu pitkän matkaa tietä pitkin ja lyö kipunaa mennessään. Kun ei tiedä, milloin se nappaa kiinni ja alkaa singahdella ynnä kieppua ilmassa, ei voi mennä lähelle eikä oikein ohikaan.

Ei edessä ajavalta, vaan lentävältä. Nimittäin lokki oli ahneuksissaan napannut hiukan liian painavan hopean värisen kalan eikä ehtinyt alta pois kuormansa kanssa. Siivekäs päästi eväkkäästä irti just mun kohdalla, välttääkseen törmäyksen ja minä sain saaliin visiiriin. Oli vähän aikaa huono näkyvyys... Vauhtia mulla oli noin 150km/h, joten hyvin pläjähti  
eek.gif

Teiniautosta hammparin jämät tarkoituksella kohti ja menin mokoma hermostumaan. Suoralla oli sitten sinivuokot, mutta vain puhuttelivat reippaasta ohituksesta, koskapa olivat puhalluttamassa ihmisiä ilman tutkaa.

Omituisin irronnut tavara on sohva, jonka "onneksi" edellä oleva auto noukki sen konepellille ja itse pysähdyin tuon CRV:n perään suht reippaalla jarrutuksella (olin juuri lähdössä ohittamaan kumpaakin). Sohva oli ollut täysin sitomatta peräkärryssä.

Rupesin miettimään asiaa ja totesin, että muistaakseni en mitään. Kilsoja pyörillä takana ehkä jotain +70tkm ja 8. kausi menossa.

Viikon sisällä kertaalleen olen nähnyt kun edessä ajava auto pesi tuulilasiaan, mutta eipä tulleet piskut mulle asti. Saattaa johtua siitä, että tapaan pitää etäisyyttä edellä ajavaan tai jos se ajaa hitaasti, niin ohitan.

Tukkirekan perässä ajellessa kaikkea roinaa, kuorta, oksan pätkää... plexin taakse kyykkyyn, kolmosta lootaan ja riuska ohitus ekassa mahollisessa paikassa.

Sitten tietysti tuulilasin pesunesteitä.

Pahimmin nää just kourasee meitä customilla ajavia avopottalaisia.

Jotkut ei laita plexiä customiin. Mie en taas luopuisi pienestä rahasta.

Viidenteen ajokauteen ehdin minäkin, mutta eilen tuli ne kuuluisat lasinpesunesteet visiirille
biggrin.gif
Ei liene tahallinen ollut, eipä tuo menoa haitannut...

Back