• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä olet saanut päällesi edessä ajavalta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marron
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Täytyy myöntää, että monesti ratin takana ois tehnyt mieli vähän lasinpesintä käyttää, kun joku vetää mopolla melkein puskurissa kiinni. Tuohon en kuitenkaan ole koskaan alentunut. Useimmiten varmasti tahatonta tuo. Suurin osa motoristeista varmasti ajelee asiallisesti, mutta nämä agressiivisesti ja jatkuvaa ylinopeutta ajavat ja ohittelevat pistää ärsyttämään ja kun pieni prosentti pilaa loppujen maineen voi sitä lasolia herkästi saada muutkin niskaan.
Jos joku ajaa agressiivisesti, jatkuvaa ylinopeutta ja jatkuvasti ohitellen, miten hän voi roikkua kukkahatun puskurissa?

Täysimittainen kipsi tms. -levy. Leijaili edellä ajaneet pickupin lavalta n. 100km/h vauhdissa minun ohi takana tulleiden prätkien eteen. Ei onneksi osunut kehenkään
sport05.gif

Minulla on jotain tupakin tumppeja tainnu tulla yms. pientä.
Nuo on tullu välin ollessa pidempi, joten on voinu autoilija kattoo, että ei ne osu ku niin kaukana on...??

Tuttuni sen sijaan on saanut kuset ja paskat sekasin syliinsä jostain datsunista.
(eli öljyt ja nesteet, kun kone oli kilahtanu edellä ajavasta autosta)

Täysimittainen kipsi tms. -levy. Leijaili edellä ajaneet pickupin lavalta n. 100km/h vauhdissa minun ohi takana tulleiden prätkien eteen. Ei onneksi osunut kehenkään  
sport05.gif
Nuo on muuten pahoja.

Ne pitäis kuljettaa pressun, kuomun tms. alla kokonaan.

On ollut tapauksia kun kipsilevynippu on vedetty ihan liinoilla yli, mutta ne on ollut lavalla paljaana ja ilmavirta on päässyt edestä väliin ja levyt on menny poikki ennen liinaa, liinan juuresta ja palaset on lähteny leijailemaan.

Tai sitten avonaisena kuljetettaessa sitoa edestä siten ettei etureunat levyistä pääse nousemaan ilmavirran ansiosta ja palaset katkeamaan.

Noh,eipä siin muu auttanut kun pienempää pykälää ja kaasua tarpeeks ja ohimennen vetäisin vasemman peilin irti jalalla
033102bebe_1_prv.gif
thumbs-up.gif
thumbs-up.gif

Mulla olis tuossa suunnitteilla/melkein työn alla pehmeämpi vaihtoehto - takavalon pesuri. Sellanen painespruutta jolla voi tarvittaessa huolehtia takavalon puhtaudesta yhdellä napin painalluksella. Toimisi esim kissakusella tahi muulla ekologisella ja hyvän tuoksuisella liuoksella eikä ainakaan millään leidilasolilla.

Kesäkuun alussa juuri väistin hirveä, joka kolautti itsensä kuoliaaksi vastaantulevaan autoon. Jos sitä autoa ei olisi tullut, niin hirvi olisi ottanut mut maaliksi. Onneksi kukaan ei kuollut siinä kolarissa.

Siinä eilisessä hitaan letkassa veturoineena en ensin meinannut uskoa todeksi, että se karavaanari ihan tarkoituksella tyhjensi sen septitankin. Sitten kun se raikas urean tuoksu kiri nenään, niin eihän sitä nyt vahingoksi voinut enää luokitella. Ja sitä jatkui parin kilometrin verran. Jos olisi vielä jäänyt siihen eteen tukkeeksi, niin olisin käynyt kyllä keskustelemassa kuskin kanssa. Se tosin taisi säikähtää meidän porukan kokoa ja siksi kaasutteli niin pian horisonttiin
biggrin.gif

Kesäkuun alussa juuri väistin hirveä, joka kolautti itsensä kuoliaaksi vastaantulevaan autoon. Jos sitä autoa ei olisi tullut, niin hirvi olisi ottanut mut maaliksi. Onneksi kukaan ei kuollut siinä kolarissa.
Paitsi se hirvi.

Mulla ei mitään lasolia ja pientareelta nostetua pölyä kummempaa ole tullut, mutta yhdestä pyörästä kerran lensi äänenvaimennin Alastaron pääsuoralla suoraan kohti. Ei osunut.

Täytyy myöntää, että monesti ratin takana ois tehnyt mieli vähän lasinpesintä käyttää, kun joku vetää mopolla melkein puskurissa kiinni. Tuohon en kuitenkaan ole koskaan alentunut. Useimmiten varmasti tahatonta tuo. Suurin osa motoristeista varmasti ajelee asiallisesti, mutta nämä agressiivisesti ja jatkuvaa ylinopeutta ajavat ja ohittelevat pistää ärsyttämään ja kun pieni prosentti pilaa loppujen maineen voi sitä lasolia herkästi saada muutkin niskaan.
No voi elämä..
pftroest.gif

Anna mielummin tietä! Itse ainakin olen kiitollinen jos sulkuviivan kohdalla edellä oleva siirtyy sivuun ja laskee ohi.
idea3.gif

Topikkiin: perinteistä lasol:ia mullekin tullut, joskus jopa melko selvästi tahallisesti, mutta eipä tuo umpipotalla juurikaan haittaa. Vastaantulleista joku kivi tai mutteri lensi rekasta juuri kohdalla ja tuli vasempaan käteen suoraan sormille. Kyllä muuten ipotti kivasti!

Samaa täällä...tupakantumppeja yms muuta kivaa tuhkiksien syövereistä...Jäätelöpapereita ja -tikkuja sekä muuta roskaa..
Ja tietysti lasolit muutamaan otteeseen
sad_orig.gif

Kertaalleen sain erään rahtarin eväät päälle...ekaksi tuli ikkunasta arviolta ½ litraa maitoa, ja sitten tölkki (kevyt maitoa, made by Valio)...Jatkoksi syömättä jäänyt pätkä makkaraa sekä kahvinkeittimen suodatinpussi...Maidosta sain osumia avopottani sisälle
mad.gif

Erään maasturin takapenkillä keski-iän jo reilusti ylittänyt rouvashenkilö päätti vaihtaa reissussa mukana olevalle nelijalkaiselle tuoreet eväät...Ja vanhat tietysti kipataan vauhdissa takaikkunasta ulos. Veden ja koirannappuloiden määrästä päätellee autossa oli joko yksi ***tanan iso koira taikka sitten kenneli ;)

Kolmas erikoinen: Eräs isäntämies oli landella hakenut paikallisesta rautakaupasta kärrylastillisen eristevillapaaleja...Joko isäntään iski laiskuus tjms, hän ei ollut sitten viitsinyt sitoa kuormaansa mitenkään...kun ko. ajoneuvoyhditelmä tapasi ensimmäisen epätasaisuuden asfalttitien pinnassa, alkoivat eristevillapaalit pomppia pitkin ajorataa ;) Sekä takana ajavat että vastaantulevat autoilijat eivät tilanteen äkillisyydestä johtuen ehtineet reagoida vaan osuivat useaan paaliin jotka sinkoilivat kuin pingispallot konsanaan...Onneksi itsellä oli etäisyyttä tilanteeseen että ehdin pysäyttää tienlaitaan tupakille ja hohottamaan itsekseni
biggrin.gif

Tampereelta Turkuun päin tulleessa juutuin keskelle parinkymmenen ajoneuvon letkaa ja edellä ajava päätti pestä lasiaan varsin tarmokkaasti. Ei tuo pesuneste nyt niin haittaa mutta alko vaan hetken päästä nakertaa kun ei ottanut loppuakseen.

Tupakantumpit myös pariin kertaan, mutta en mäkään noita kumpaakaan ajattele kun autolla ajan että ei noista nyt voi niin suuttuakkaan. Se tumppikin on vinhan näkönen kun näkyy jo kaukaa silmäkulmassa ennen ku kohtaa visiirin.

Viime PK-ajelulla joku heitti letkaan mustikoita. Jotain punertavaa läsähti visiiriin, ittekseni aattelin että olipas verekäs ötökkä.

Myöhemmin sitten ehdin putsaamaan visiirin, analyysi ilman maistamista: ei ötökkä, vaan mustikkaa siemenineen, kuorineen päivineen  
biggrin.gif
.

Epäselvää on syökö, poimiiko ja heitteleekö letkan etupää hitaampia kumppaneitaan mustikoilla? Vai ruokkiiko joku tienvarren asukas nälkäisiä motoristeja mustikoilla?

biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Yksi mahdollisuus on että pusikossa on ollut nassikoita puhallusputkineen...

Miten tuhkakupin tyhjennys onnistuu liikkuvan auton auton ikkunasta? Entä kahvia puolillaan olevan kertakäyttömukin heittäminen liikkuvasta autosta?
Pitäämällä käden edessä/päällä ja tuhkiksen aukko suoraan menosuuntaan,käsi kun irtoo niin tavaraa tulee täyslaidallisenä,niin ne mun "terroristit" teki ja hyvin toimis.

Maitoa/kahvia en ole heittänyt mut kokismukin olen ja kyllä sekin menee kunhan pitää aukon menosuuntaan,tai sitten heität vauhdilla.
Mun takana ei ollut kukaan/mitään kun ite heitin/olen heittänyt,sen verran morkkista tulee muutamaks sekunniks et ite heitän ne pienet roskat mitä heitän kun tie on tyhjä,eli ei kukaan edestä eikä takaa  
tounge.gif

.... Se tosin taisi säikähtää meidän porukan kokoa ja siksi kaasutteli niin pian horisonttiin  
biggrin.gif
Mä oikeesti repesin ajatusta että joku karavaanari on paennut asuntoautolla motoristiletkaa, eikös ne nyt yleensä kuitenkin aja sen maksimissaan -10 rajoitukseen?
033102beer_1_prv.gif
Samaa hiukan jäin pohtimaan, että onpas ollut melkoista sunnuntaiajelua mopoilijoilla, kun karavaanari on karauttanut horisonttiin.
biggrin.gif

.... Se tosin taisi säikähtää meidän porukan kokoa ja siksi kaasutteli niin pian horisonttiin  
biggrin.gif
Mä oikeesti repesin ajatusta että joku karavaanari on paennut asuntoautolla motoristiletkaa, eikös ne nyt yleensä kuitenkin aja sen maksimissaan -10 rajoitukseen?
033102beer_1_prv.gif
Joo mutta toihan oli toi hämeen hitaat ryhmä,karavaanaritkin ajaa lujempaa.
Tossa tais kyseessä olla joku muu vetoauto kun volvo 240 kun katos aika nopeesti edestä.

Ei vaan kiva lepposa vauhti , kerkes kattoo maisemia ja saahan sitä radalla toteuttaa itteensä halutessaan.

Tänä keväänä sain jostain edessä mutkitelleesta teini-Corollasta bensaa päälle hyvinkin lahjakkaasti.

Sitä oli silmissä, suussa ja muuallakin kasvoilla.
Ajo puku sai myös omat arominsa vähäksi aikaa.

Kovaa myrkkyähän se bensiini on. Pyörästä etupleksiin suli sellaisia noin 3-5cm halkaisijaltaan olevia epämääräisen muotoisia laikkuja. Itselle ehti tulla 10km loppumatkan aikana erittäin voimakkaat myrkytysoireet ja viikon parin ajan silmät ja kasvojen iho olivat erittäin kuivat.

Ko. tilanne tuli niin yllättäen, että aiheuttanut auto ehti poistua paikalta ennen kuin ymmärsin edes mitä tapahtui.

Back