• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä mp-aiheisia kirjoja olet lukenut?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja exhaust
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitä mp-aiheisia kirjoja olet lukenut?

Itse olen lukenut nämä:

"Let's ride, Sonny Barger's guide to motorcycling"

"Total Control, High performance street riding techniques", Lee Parks

"Backroad Bob's accident free riding - It's not by accident", Robert H. Miller

"Motorcycle, Heart, Theory, and Practise", Dave Preston

"Motorcycle 201", Dave Preston

Kaikki ihan kelpo kirjoja aloittelijalle ja amazonistahan niitä arvosteluja löytyy. Twist of the wristiä ei ole Kindleen saatavillla muuten olisin jo lukenut sen. :orgmp:

Twist of the Wrist (en muista mikä versio niistä)
The Honda Story: Road And Racing Motorcycles From 1948 To The Present Day

Varsinkin tuo Honda-opus on hyvä, jos kiinnostaa merkin pyörät. Tuossa on kattavasti juttua HRC:n kisapeleistä, joista ei liiemmin ole tietoa saatavilla.

exhaust sanoi:
Itse olen lukenut nämä:

"Let's ride, Sonny Barger's guide to motorcycling"

"Total Control, High performance street riding techniques", Lee Parks

"Backroad Bob's accident free riding - It's not by accident", Robert H. Miller

"Motorcycle, Heart, Theory, and Practise", Dave Preston

"Motorcycle 201", Dave Preston

Kaikki ihan kelpo kirjoja aloittelijalle ja amazonistahan niitä arvosteluja löytyy. Twist of the wristiä ei ole Kindleen saatavillla muuten olisin jo lukenut sen. :orgmp:

Mika Mannermaa: Matka
Martens, Paul Von:Pieni onni
Risto Lindstedt: Moottoripyörä ja miehen mieli - erilainen matkakirja
Antero Viitala: Tulikko Kawalla?
ja aika paljon muitakin kotimaisia ja ulkolaisia

Täällä keskustelua lähinnä moottoripyörällä matkailusta kertovista kirjoista.

Itse ei ole tullut luettua kuin jo mainittu HD-miehen seikkailut,
Moottoripyörällä maailman laidalle - Jari Hassinen ja Marko Hartikainen ja
Zen ja moottoripyörän kunnossapito - Robert M. Pirsig

Tuo toinen ketju on aika matkailupainotteinen tosiaan, jos tämän ketjun otsikkoon sais lisättyä sanat "ajotekniikka/turvallisuus", niin olis olemassaolon edellytys tällekin. ilmeisesti vain modet voi muokata otsikkoa.

---

Itse asiaan, otin kesälomalukemiseksi "Proficient Motorcycling: The Ultimate Guide To Riding Well":
http://www.amazon.com/Proficient-Motorcycling-Ultimate-Riding-ebook/dp/B004CLYCPM/ref=sr_1_1?s=digital-text&ie=UTF8&qid=1342075167&sr=1-1&keywords=proficient+motorcycling

Olen vasta puolessa välissä, mutta täytyy sanoa että on kyllä erinomaisen hyvä kirja. Käsitellään montaa asiaa mitä täällä foorumillakin on ihan viime päivinäkin keskusteltu.

Miten alentaa onnettomuusriskiä liikenteessä, mutta myös miten ajaa mutka-ajoa nopeasti, jne.

Pakkolukemista motoristille. 15$ Kindle Edition, halpoja nämä sähköiset versiot ja näppärää iPadilla lukea.

Samalta kirjoittajalta on myös jatko-osa "More Proficient Motorcycling", sekin on lukulistalla. :wanna:

Vähän samaan sarjaan menee mun kirjahyllyn mp-osasto:

Guy Martin: My Autobiography

Hutchy: Miracle Man, The autobiography

Mac McDiarmid: Joey Dunlop, His Authorised Biography

Stephen Davison: Road Racers

ja sitten luonnollisesti,

Arto Teronen: Ikuisesti nuori – Jarno Saarista etsimässä :thumbup:

Luonnollisesti olen HD-miehen seikkailun lukenut, mutta tuossa on nyt hyllyssä olevat kirjat

Seppo Tiittanen, motocros-mekaanikon käsikirja.
Helkkarin hyvä opus, joka auttaa tutustumaan kakstahtisen sielunelämään. Vanha kirja, 80-luvulta, mutta perusasiat samaa tavaraa, kuin nykyäänkin. Pv-type koneella varustettujen mopon virittämiseen apuna enemmän kuin hyvä.
Rupee ne peeveet kulkemaan oikeesti 120kmh, eikä niinkun ennen, sedän kaverin sierran mittariin, kuulopuheisiin perustuen.

Korjauskirjoja tullut lueskeltua ainakin DT125/DR600/GSF600.
Sitten vielä kirja jostain reissusta pohjoiseen jollain mopolla.
Sit "suuri moottoripyöräkirja".

Viitalan Anteron Kawaalu kirijat moon lukenu kaikki ja noli hyviä. Olihan niissä tuttuja juttuja nuaruurestani...

Autokoulun moottoripyöräkirja silmäilemällä läpi.
Ajo hanskassa

Lisäksi muutamia kuvakirjoja tullut katseltua.

-en lue kirjoja.

Prätkämies - kirjoittajaa en muista, mutta paksuhko ja kattava kirja merkkikohtasine pyöräkuvineen ja muine "hyvä tietää käytännössä"-tietoineen. Normi cruisailuun liittyvää fysiikkatietoo ja turva-asiaa mukana, extrana hieman merkkikohtasta historiaa mopojen kehityksistä ko. merkkien/mallien kohalla:thumbup:

Ai nii... sit oli se jonku mopopoliisin kirjottama pikkukirja pyörän käsittelyst ja turvaseikoist ja hyrrä -ym.voimist, ajolinjoist etc:jpstyle:

1226_pratkajapoika_201674165632.JPG

WhiteRabbit sanoi:
Prätkämies - kirjoittajaa en muista, mutta paksuhko ja kattava kirja merkkikohtasine pyöräkuvineen ja muine "hyvä tietää käytännössä"-tietoineen. Normi cruisailuun liittyvää fysiikkatietoo ja turva-asiaa mukana, extrana hieman merkkikohtasta historiaa mopojen kehityksistä ko. merkkien/mallien kohalla:thumbup:

Kirjoittaja on Joona Vuorenpää. Ja on kyllä helkkarin hyvä asiapitoinen kirja. Suosittelen

Kai ne kirjoja on ne Haynesin korjausmanuaalitkin :D
Niitä on luettu aikoinaan enemmänkin, sormet rasvassa.

Back