• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä mieltä olette kyyditettävistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raster
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kyytiläiset - Mitä mieltä olette kyyditettävistä?

• 1. En ota koskaan ketään kyytiin.

Ääniä: 0 0,0%
  • 2. Pilaa ajonautinnon, joten mukana vain lyhyillä siirtymillä.

• 3. Hankaloittaa ajoa, mutta välillä on pakko ajella kaksinkin.

Ääniä: 1 100,0%
  • 4. Kyytiläinen ei vaikuta ajoon millään lailla.

• 5. Kaksin aina kaunihimpi

• Ääniä yhteensä
    1
Oman pyörän myötä ei oo enää tehnyt mieli kyytiin. Ja itse en vielä halua ketään ottaa kyytiin.

Vähän oli vaikea vastata mut tohon kolmoseen laitoin. Minusta on ihan kiva käydä emännän kanssa kaksinkin ajelemassa eikä tuo niin paha haitta ole..
thumbs-up.gif
toki yksin on pyörää paljon ketterämpi mutkiin heitellä
buttrock.gif
mutta on toisaalta toiminu hyvänä itsesuojeluvaistona toi muija takana ku ei sillon tuu niin kovaa mentyä mutkiin ja riskejä otettua. yksin on aina meno vähän rämäpäisempää ja korttikin saattaa olla hellemmässä..
wink.gif
Ei viitti turhaan muiden henkeä vaarantaa..
shaun.gif

eipä kyyditettävä juurikaan siellä takana tunnu,mukava ajaa kaksinkin kun takanaistuja osaa arvata kuskin liikkeet
smile_org.gif

Ainakin vielä 600f kokoluokan pyörässä koko ajonautinto menee pilalle eli mieluiten vois kyytiläinen hommata oman pyörän..

Inhan se kyytiläinen joskus mukaan otettava, kotirauhan nimissä. Mieluummin kax kyydissä kun molemmat kotilossa.
Vaikka myönnetään että on se ajotuntuma hieman erilainen kaxin ajettaessa.

Kuitenkin laatu aikaa molemmille.
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Välillä on kiva kyyditellä, taajaman ulkopuolella menee hyvin itteään isommatkin kyyditettävät, paljon on siitä kiinni osataanko siellä takana käyttäytyä kunnolla.. Hyvä on pitää kyydityksen taitoa yllä ja mennä välillä jonkun kyytiin ettei unohdu se miten sitä vaihdetta vaihdetaan kun joku on selässä..
sport05.gif

ei tommosessa kolmipyörässä huomaa muuten kuin että välillä vaihtaessa ottaa kuskin käsivarsi kyytiläisen jalkaan
ja vähän rennommin tulee yksin ajettua kun ei tarvitse "kantaa huolta" kyytiläisestä

Parempi puolisko sai viime kesänä kortin, jonka jälkeen ei ole suuremmin tarvinnut ketään kyyditä. Seuraava pyörä on yksipaikkainen...

Skootterin kyydissa liikkuu Lontoossa muutama kaveri ja lomamatkoilla mutsi. Takaboksi kun on, niin hyvin pysyy mamma mukana, vaikka valilla lounasviinin jalkeen 40C helteessa nukahtaisikin...

Monsterin kyytiin en ole uskaltanut ottaa viela ketaan; kaikilla tutuilla on pyora, joten ei ole tarvinnutkaan, ja Lontoon liikenteessa silla ei kaksin edes kannattaisi liikkua.

Joskus kiva yksin, joskus kiva kaksin. Vaihtelu virkistää. Jaettu ilo vaimon kanssa (tai jonkun muun) on kaksinkertainen ilo, mutta joskus kiva päästellä yksin.
062802moto_prv.gif

Kerran oon tolla piikillä kyytsänny ja toivottavasti ei tarvi enää ketää kyytsätä.Muuttu nimittäin niin paljon ajo-ominaisuudet.

Suurin ongelma oli joskus se kun jarrutuksissa piti yrittää pysähtyä ja samalla pysyä itse pystyssä kun takana oleva tuli niin lujasti selkään jarrutuksissa, mutta ratkaisu löytyi! Täältähän minä sen bongasin, eli takana oleva alkoi pitämään käsiä reisillä/tankissa niin ei tullut enää selkään ja enää ei tuntenut onko siellä kovin paljon ketään
biggrin.gif
Itse olen täsmällisesti yrittänyt vaihtaa rengaspaineita kun olen jotain kyydinnyt eli ilmaa vähän enemmän taakse, en tiedä liekköhän sitten vaikutusta paljonkaan.

Kyllähän sitä välillä joutuu ajamaan 2 päällä, mutta näin vanhemmiten on tullut araksi, joten mieluiten 1 päällä
kaboom.gif

Välillä joutuu ajamaan emännän kanssa. Suorilla menee helposti, eikä oikein kyytiläistä huomaakkaan. Mutkissa taipuu ihan mainiosti, tosin onhan se selvä että enemmän saa tehdä töitä kun kyytiläinen on mukana. Tosin tulee ajettuakin melko lailla rauhallisemmin
tounge.gif

Onneksi emäntä kurottelee nykyisin samalle puolelle... ei tunnu niin älyttömän jännälle enää
biggrin.gif
biggrin.gif

Kunhan kyyditettävä osaa "käyttäytyä" takana, niin ei mitään ongelmaa. Ja jos siellä istuu erityisen hyvännäkönen mimmi niin taitaa kuskilla olla enemmän ongelmia käyttäytyä..  
tounge.gif

Back