• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä haittaa nopeudenrajoittimista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Puimurimies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hengitä syvään ja anna rauhan laskeutua ruumiiseesi. Ihmettelen vain, että miksi pienellä joukolla pitäisi olla erivapaudet tuolla yhteisessä liikenteessä.
Mulla on täydellinen rauha ja tylsää duunissa
smile_org.gif

Minä taas ihmettelen tuota sinun harrastamaa aivan älytöntä yleistämistä, tai sitten teet sitä vaan tahallaan provoamalla...

Hengitä syvään ja anna rauhan laskeutua ruumiiseesi. Ihmettelen vain, että miksi pienellä joukolla pitäisi olla erivapaudet tuolla yhteisessä liikenteessä.
Mulla on täydellinen rauha ja tylsää duunissa  
smile_org.gif

Minä taas ihmettelen tuota sinun harrastamaa aivan älytöntä yleistämistä, tai sitten teet sitä vaan tahallaan provoamalla...
Täytyyhän nämä erivapauksien kinuajat pitää liikkeessä. Oletko koskaan nähnyt kissaa, jolle pannaan hännänpäähän kiinni naurulla vaikkapa pieni lankakerä. Arvaa, ketkä täällä ovat niitä kissoja
smile_org.gif

Tylyttäjä vs. kukkahattutädit 72-0.

(Ihmettelin alkuun nopeuseroa, että vain 100kmh, noh korjaantuihan se jatkossa paremmaksi...)

Täytyyhän nämä erivapauksien kinuajat pitää liikkeessä. Oletko koskaan nähnyt kissaa, jolle pannaan hännänpäähän kiinni naurulla vaikkapa pieni lankakerä.  Arvaa, ketkä täällä ovat niitä kissoja
smile_org.gif
Aika vahvaa yleistystä on tuo "erivapauksien" kinuajatkin
smile_org.gif

Tuli noita kissoja lapsena tuollakin tavoin kiusattua, mutta näin vanhempana olen tykännyt niidenkin antaa kotona nukkua ihan rauhassa
smile_org.gif
Se kissakin kun osaa tarvittaessa raapaista aika ikävästi...

Omaan ajatus maailmaan aika lapsellista touhua tuollainen jatkuva provoaminen
smile_org.gif

Vinkkinä:
Käytä enemmän sitä 8", niin ei enää kotona 40" kiinnosta...
Täälläpäin riittää 7" viemään voiton 37"
tounge.gif

Tietenkin joskus joutuu jarruttelemaankin kun jotkut ei vaan osaa/halua antaa sitä tietä siinä motarilla kun joku on liittymässä siihen kiihdytyskaistalta.
Ööööööööö... mä oon aina luullu, että liikenteeseen liittyvällä on väistämisvelvollisuus ja liittyvän on haettava se kolo sieltä motarilta...
Meidän muiden luulo ei ole vetomiehen tiedon väärti... Kun ajaa miljoonaa maailmankaikkeuden napana, siinä muut ja muiden oikeudet tuppaa unohtumaan.
Minä ainakin annan lähes aina tilaa, jos näen, että rampilta on joku tulossa about mun kohdalle. Joskus kiihdytän, joskus jopa jarrutan (jos edessä on joku), usein vaihdan vasemmalle kaistalle hyvissä ajoin jo ennen ramppia, jos se vain on mahdollista. Joustavaa liikennöintiä nääs, ja kukkahattukin pääsee turvallisesti jopa alinopeudella tielle  
smile_org.gif

Nähtävästi kukkahatut ovat niin jäykkäniskoja liikenteessä, että eivät ko. toimintatapaa ymmärrä. Tämä kertonee kaiken kukkahatun asenteesta:

sanoi:
sanoi:
Ööööööööö... mä oon aina luullu, että liikenteeseen liittyvällä on väistämisvelvollisuus ja liittyvän on haettava se kolo sieltä motarilta...

Meidän muiden luulo ei ole vetomiehen tiedon väärti... Kun ajaa miljoonaa maailmankaikkeuden napana, siinä muut ja muiden oikeudet tuppaa unohtumaan.

Jos hänen EI TARVITSE väistää väistää rampista tulevaa, hän ei sitä myöskään sitten tee. **ttu mitä meininkiä.. Itse ainakin koitan ajaa niin, että liikenne sujuisi mahdollisimman helposti, esim. jotta myös ne tunarit pääsisivät helposti liittymään liikennevirtaan.

Kukkahatulle nähtävästi on tärkeintä NOUDATTAA SÄÄNTÖJÄ, paskat väliä siitä, miten liikenne sujuu tai ottaa muut huomioon.
Jos kukkis sitten väistääkin sinne vasemmalle kaistalle niin sitten on toinen vetomies metrin sisällä takaluukussa, kun kukkis ei huomannutkaan takaa 200km/h lähestyvää toista vetomiestä
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
*anteeksi*

Tietenkin joskus joutuu jarruttelemaankin kun jotkut ei vaan osaa/halua antaa sitä tietä siinä motarilla kun joku on liittymässä siihen kiihdytyskaistalta.
Minä ainakin annan lähes aina tilaa, jos näen, että rampilta on joku tulossa about mun kohdalle. Joskus kiihdytän, joskus jopa jarrutan (jos edessä on joku), usein vaihdan vasemmalle kaistalle hyvissä ajoin jo ennen ramppia, jos se vain on mahdollista. Joustavaa liikennöintiä nääs, ja kukkahattukin pääsee turvallisesti jopa alinopeudella tielle  
smile_org.gif

Nähtävästi kukkahatut ovat niin jäykkäniskoja liikenteessä, että eivät ko. toimintatapaa ymmärrä. Tämä kertonee kaiken kukkahatun asenteesta:

sanoi:
sanoi:

Jos hänen EI TARVITSE väistää väistää rampista tulevaa, hän ei sitä myöskään sitten tee. **ttu mitä meininkiä.. Itse ainakin koitan ajaa niin, että liikenne sujuisi mahdollisimman helposti, esim. jotta myös ne tunarit pääsisivät helposti liittymään liikennevirtaan.

Kukkahatulle nähtävästi on tärkeintä NOUDATTAA SÄÄNTÖJÄ, paskat väliä siitä, miten liikenne sujuu tai ottaa muut huomioon.
Sama homma täällä, jos näen rampilta jonkun lähestyvän motaria ja vasemmalla kaistalla on tilaa niin kyllä minä pyrin siten tekemään liikenteestä sujuvampaa antamalla tietä autolle/rekalle tai motoristille. Tietenkään tätä ei ole sääntöihin kirjattu ja ne kukkikset, jotka orjallisesti/sokeasti joka sääntöä noudattaa niin elkää sitten antako sitä tietä, ei se ole multa pois pääsen kyllä teistä ohi sopivan paikan tullen.

Ei ihme, että tuo liikenne on täällä mitä on kun kaikki pitää tehdä prikulleen siten kuten säännöissä sanotaan vaikka toimimalla toisin voisi saada liikenteestä sujuvampaa ottamalla muut huomioon.

Aikoinaan kun B-korttia ajoin opettaja antoi vinkin ramppien kohdilla näin toimimisesta. Eli tee liikenteestä sujuvampaa antamalla tilaa toiselle liittyä siihen motarille.

smile_org.gif

sanoi:
sanoi:

Sama homma täällä, jos näen rampilta jonkun lähestyvän motaria ja vasemmalla kaistalla on tilaa niin kyllä minä pyrin siten tekemään liikenteestä sujuvampaa antamalla tietä autolle/rekalle tai motoristille. Tietenkään tätä ei ole sääntöihin kirjattu ja ne kukkikset, jotka orjallisesti/sokeasti joka sääntöä noudattaa niin elkää sitten antako sitä tietä, ei se ole multa pois pääsen kyllä teistä ohi sopivan paikan tullen.

Ei ihme, että tuo liikenne on täällä mitä on kun kaikki pitää tehdä prikulleen siten kuten säännöissä sanotaan vaikka toimimalla toisin voisi saada liikenteestä sujuvampaa ottamalla muut huomioon.

Aikoinaan kun B-korttia ajoin opettaja antoi vinkin ramppien kohdilla näin toimimisesta. Eli tee liikenteestä sujuvampaa antamalla tilaa toiselle liittyä siihen motarille.
Tervetuloa vaan tänne ajamaan aamuruuhkaan. Meinaan VITUTTAA ihan kybällä ajaa motaria 120km/h lasissa, kun pari autoa lähestyy baanaa ramppia pitkin niin kaikki uuvelot vaihtaa vasemmalle kaistalle!!! Mitä siitä seuraa?

Oikea kaista tyhjenee ja ne kaksi liittyvää autoa ajavat 400-600m pitkässä tyhjässä raossa. Vasemmalle kaistalle tuupanneet kukkikset sitten pudottavat nopeuden alle 70km/h. Sekö on sitten sujuvuutta hä?
mad.gif

Ei siitä kasituumaisesta oikein kuulemma näe, ja sitäpaitsi se on tuossa työpydällä useimmiten.
Sitten eikun kaupasta silmälasien ostoon tai sijoituspaikan vaihto  
smile_org.gif

Mulla kun noita 7" on autossa, niin edessä kuin takanakin ja enemmän siellä viihdytään kuin 37" luona
tounge.gif
Kyllä ne lasit on hankittu. Muistuttaa vain ikävällä tavalla vuosien karttumisesta, mutta positiivisena puolena on se, että näyttää fiksummalta kuin mitä onkaan.
bawling.gif

Meistä joku muu saattaa tarvita niitä yli 120 km nopeuksia, esimerkiksi moottoritiellä jossa rajoitus on 120 km/h.
Sattuu niitä vaaratilanteita sielläkin, vaikkei periaatteessa pitäis.
Vaikka olenkin olenkin rajoittimia vastaan, pääasiassa muista syistä kuin, etteikö maantiellä käytettäviä järjettömiä nopeuksia pitäisi jotenkin suitsia, niin muutama esille tullut perustelu kuitenkin mietityttää: Monessa viestissä vaaratilanteen käsittelyyn tai siihen joutumisen estämiseksi ainoaksi vaihtoehdoksi esitetään nopeuden nostaminen, ei hidastaminen. Eikö kuitenkin ennakoiminen, tilan ympärillään pitäminen ja vauhdin hidastaminen kuitenkin olisi se turvallisempi ja järkevämpi vaihtoehto?
Totta, joskus on on joutunut kääntämään kahvaa reippaasti yli sallitun (jopa matkalahna liikkuu), kun tila on loppunut ympäriltä, kaikista ennakoinneista huolimatta. Mutta tämä tapahtuu äärettömän harvoin, ei edes joka vuosi.

Lisäksi, kun kiivaimmat vastustajat tuntuvat pystyvän ennustamaan tien pysyvän tyhjänä seuraavat 5 sek - 30 min, lienee helpompi hallita vaaratilanteet jarrulla kuin kaasulla. Useimmissa tapauksissa nopeuden hiljentäminen pienentää myöskin syntyviä vahinkoja, jos tilanne karkaa kaikesta huolimatta käsistä.
Minä en kait sanonutkaan, että AINA pitää kiihdyttää?
Sanoin vain, että pidän mielelläni pienen reservin, jos jotain älytöntä sattuu?
Ja en kyllä ole sitäkään mieltä, että se jarruttaminen olis aina turvallisin konsti...?
Mietippä ite.

Meistä joku muu saattaa tarvita niitä yli 120 km nopeuksia, esimerkiksi moottoritiellä jossa rajoitus on 120 km/h.
Sattuu niitä vaaratilanteita sielläkin, vaikkei periaatteessa pitäis.
Vaikka olenkin olenkin rajoittimia vastaan, pääasiassa muista syistä kuin, etteikö maantiellä käytettäviä järjettömiä nopeuksia pitäisi jotenkin suitsia, niin muutama esille tullut perustelu kuitenkin mietityttää: Monessa viestissä vaaratilanteen käsittelyyn tai siihen joutumisen estämiseksi ainoaksi vaihtoehdoksi esitetään nopeuden nostaminen, ei hidastaminen. Eikö kuitenkin ennakoiminen, tilan ympärillään pitäminen ja vauhdin hidastaminen kuitenkin olisi se turvallisempi ja järkevämpi vaihtoehto?
Totta, joskus on on joutunut kääntämään kahvaa reippaasti yli sallitun (jopa matkalahna liikkuu), kun tila on loppunut ympäriltä, kaikista ennakoinneista huolimatta. Mutta tämä tapahtuu äärettömän harvoin, ei edes joka vuosi.

Lisäksi, kun kiivaimmat vastustajat tuntuvat pystyvän ennustamaan tien pysyvän tyhjänä seuraavat 5 sek - 30 min, lienee helpompi hallita vaaratilanteet jarrulla kuin kaasulla. Useimmissa tapauksissa nopeuden hiljentäminen pienentää myöskin syntyviä vahinkoja, jos tilanne karkaa kaikesta huolimatta käsistä.
Minä en kait sanonutkaan, että AINA pitää kiihdyttää?
Sanoin vain, että pidän mielelläni pienen reservin, jos jotain älytöntä sattuu?
Ja en kyllä ole sitäkään mieltä, että se jarruttaminen olis aina turvallisin konsti...?
Mietippä ite.
Kuten en minäkään ole sitä mieltä, että aina jarru turvallisin. Kyllä silloin, kun joku yritteliäs lähtee ohittaessasi samaan kyytiin, ts. tulee takarenkaassa kiinni ja edessä jostain virhearviosta/tms. johtuen alkaa tila loppua, käännän kahhvaa, enkä ota sitä uiveloa tarakalle.

Jos kukkis sitten väistääkin sinne vasemmalle kaistalle niin sitten on toinen vetomies metrin sisällä takaluukussa, kun kukkis ei huomannutkaan takaa 200km/h lähestyvää toista vetomiestä  
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
*anteeksi*[/QUOTE]
Just noin. Onhan se ihan sujuvaa antaa tietä sieltä rampilta tulijalle, mutta sitten kun yhden tulijan takia alkaa puolenkymmentä tekemään kaistanvaihtoja ja NIIDEN takaa sitten tulee joku maailman napa tuppi nurin, on soppa valmis. Kallista ja epäterveellistä.

Eiköhän tuo kaistojenvaihtelu ole suurin syy siihen, että suoralla moottoritiellä kolisee kesäkelillä. No joo, voidaan sanoa, että jarruttelu on toinen syy. Sitäkin tehdään joskus tarpeettomasta tai yllättävästä syystä.

Mieluiten vaan niin, että rampilta tulija ottaa sitä kyytiä sopivasti ja hakee ihan itse sen kohtansa. Pääsääntöisesti. Ihan sama kuin että kolmion takaa tulija väistää, se on selkeämpää niin.

biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
*anteeksi*
Just noin. Onhan se ihan sujuvaa antaa tietä sieltä rampilta tulijalle, mutta  sitten kun yhden tulijan takia alkaa puolenkymmentä tekemään kaistanvaihtoja ja NIIDEN takaa sitten tulee joku maailman napa tuppi nurin, on soppa valmis. Kallista ja epäterveellistä.

Eiköhän tuo kaistojenvaihtelu ole suurin syy siihen, että suoralla moottoritiellä kolisee kesäkelillä. No joo, voidaan sanoa, että jarruttelu on toinen syy. Sitäkin tehdään joskus tarpeettomasta tai yllättävästä syystä.

Mieluiten vaan niin, että rampilta tulija ottaa sitä kyytiä sopivasti ja hakee ihan itse sen kohtansa. Pääsääntöisesti. Ihan sama kuin että kolmion takaa tulija väistää, se on selkeämpää niin.[/QUOTE]
Voi herranjestas. Jos nyt ihan KATSOO taakseen ja vasemmalle, että onko siellä tilaa _sujuvasti_ vaihtaa kaistaa. Näin ainakin minä teen. Jos ei ole sopivaa tilaa (niin että joku joutuisi jarruttamaan), niin en vaihda. Sitten joko kiihdytän jos mahdollista, tai voin hiukan hiljentääkin.

Onko tosiaan näinkin yksinkertainen asia kukkiksille liian monimutkainen?

Kukkikset eivät ilmeisesti ymmärrä, miten liikenteen sujuvuutta voi parantaa. Näiden juttujen perusteella he ovat juuri niitä, jotka eivät ota muita huomioon tuolla liikenteessä ollenkaan. Yksinkertainen asia saadaan kuulostamaan monimutkaiselta ja vaikealta. Tärkeintä näyttää olevan NOUDATTAA SÄÄNTÖJÄ, liikenteen sujuvuudella ei ole mitään väliä.

Siirtykää tosissaan julkisen liikenteen käyttäjiksi, niin saadaan teidät tuolta pois pyörimästä jaloissa ja häiritsemästä sujuvaa liikennöintiä.

biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
*anteeksi*
Just noin. Onhan se ihan sujuvaa antaa tietä sieltä rampilta tulijalle, mutta  sitten kun yhden tulijan takia alkaa puolenkymmentä tekemään kaistanvaihtoja ja NIIDEN takaa sitten tulee joku maailman napa tuppi nurin, on soppa valmis. Kallista ja epäterveellistä.

Mieluiten vaan niin, että rampilta tulija ottaa sitä kyytiä sopivasti ja hakee ihan itse sen kohtansa. Pääsääntöisesti. Ihan sama kuin että kolmion takaa tulija väistää, se on selkeämpää niin.
Voi herranjestas. Jos nyt ihan KATSOO taakseen ja vasemmalle, että onko siellä tilaa _sujuvasti_ vaihtaa kaistaa. Näin ainakin minä teen. Jos ei ole sopivaa tilaa (niin että joku joutuisi jarruttamaan), niin en vaihda. Sitten joko kiihdytän jos mahdollista, tai voin hiukan hiljentääkin.

Onko tosiaan näinkin yksinkertainen asia kukkiksille liian monimutkainen?

Kukkikset eivät ilmeisesti ymmärrä, miten liikenteen sujuvuutta voi parantaa. Näiden juttujen perusteella he ovat juuri niitä, jotka eivät ota muita huomioon tuolla liikenteessä ollenkaan. Yksinkertainen asia saadaan kuulostamaan monimutkaiselta ja vaikealta. Tärkeintä näyttää olevan NOUDATTAA SÄÄNTÖJÄ, liikenteen sujuvuudella ei ole mitään väliä.

Siirtykää tosissaan julkisen liikenteen käyttäjiksi, niin saadaan teidät tuolta pois pyörimästä jaloissa ja häiritsemästä sujuvaa liikennöintiä.[/QUOTE]
Jep. Ihanne tilanne olisi jos homma pelaisi kuvaamallasi tavalla, mutta... ku ei se vaan toimi noin. Siellä on aina joku turamooses porukassa
tounge.gif

Sulla taitaa tää juttu keittää niin totaalisesti pohjaan, että et osaa poimia olennaisia kohtia tästä paskanjauhannasta
wink.gif

Yllättävän hyvin se tuo liikenne sujuu, ottaen huomioon sen että tien päällä on tämänkin ketjun mukaan vain 1-5 sellaista henkilöä, jotka osaavat ajaa oikein ja riittävän lujaa. EOD.

Tervetuloa vaan tänne ajamaan aamuruuhkaan. Meinaan VITUTTAA ihan kybällä ajaa motaria 120km/h lasissa, kun pari autoa lähestyy baanaa ramppia pitkin niin kaikki uuvelot vaihtaa vasemmalle kaistalle!!! Mitä siitä seuraa?

Oikea kaista tyhjenee ja ne kaksi liittyvää autoa ajavat 400-600m pitkässä tyhjässä raossa. Vasemmalle kaistalle tuupanneet kukkikset sitten pudottavat nopeuden alle 70km/h. Sekö on sitten sujuvuutta hä?  
mad.gif
Kannattaa varmaan katsoa sinne vasemmalle ja peiliin ennenkuin sitä kaistaa vaihtaa?  Siis oikeastiko te vaihdatte kaistaa ihan silmät kiinni, ei ihme että kolisee.Itse en ainakaan tule eteen jos näen että joku tulee ohituskaistalla kovempaa kuin mitä oikea kaista etenee. Tällöin pysytään siinä omalla kaistalla ja pyritään pitämään sopiva turvaväli johon rampilta tuleva pääsee liittymään.

Kuten sanoin jo aikaisemmin, että jos ohituskaistalla on tilaa ja ei ole kukaan tulossa takaa niin tällöin voi siirtyä sinne ohituskaistalle ja antaa tilaa rampilta tulevalle/ille autolle. Yleensä myös nostan nopeutta sen verran, että ei tarvitse sieltä sen 120kmh ajavan jarrutella minun takia, jotkut ovat valitettavasti vasemman kaistan valloittajia ja ajavat siinäkin sen 100km/h rajoituksen alueella tasan 100 mittarin mukaan -> Näiden tulisi pysyä siellä oikeella kaistalla.

Nuo mainitsemasi kukkikset jotka ajavat 70km/h siinä vasemmalla kaistalla voisivat siirtyä julkiseen liikennöintiin, koska ovat tahallaan teiden tukkona ja vaarantavat näin törkeästi liikenneturvallisuutta.

Kuten tylyttäjäkin jo sanoi: Kukkiset ei ymmärrä miten sitä sujuvuutta voidaan parantaa vaan noudattavat liikennesääntöjä orjallisesti. Välillä tuntuu myös, että sääntöjen laatijat ovat joitain jumalija kyseisille henkilöille.
En ymmärrä miten jotkut voi ajaa noin itsekkäästi tuolla liikenteessä ottamatta muita huomioon, jos voisi vaikka hieman säännöstä poiketen liikennöintiä sujuvoittaa.

PS. Kattokaa sinne oikealle tai vasemmalle ja peileihin ennenkuin sitä kaistaa vaihdatte.

Edit:
Hidas57: Minkä takia kaikkien oikealla kaistalla ajavien tulisi sitä kaistaa vaihtaa, jos se edessä ajava niin tekee päästääkseen rampilta tulevan omalle paikalleen? Tuletko sinäkin perässä jos minä hyppään kaivoon? Eri asia tietenkin jos kiihdytyskaistalta lähestyy joku raskaampi ajoneuvo/asuntoauto, joka ajaa muutenkin hitaammin.

[Edit:
Hidas57: Minkä takia kaikkien oikealla kaistalla ajavien tulisi sitä kaistaa vaihtaa, jos se edessä ajava niin tekee päästääkseen rampilta tulevan omalle paikalleen? Tuletko sinäkin perässä jos minä hyppään kaivoon? Eri asia tietenkin jos kiihdytyskaistalta lähestyy joku raskaampi ajoneuvo/asuntoauto, joka ajaa muutenkin hitaammin.
No ei kaikkien tietenkään pidä vaihtaa kaistaa, mutta näin vaan tapahtuu
mad.gif
Se on ihan käsittämätön ilmiö täällä päin.

Homman kruunaa sitten ne "erikoistalousalueen" citymaasturit jotka runnoo jalka suorana rampista suoraan sinne vasemmalle kaistalle
crazy.gif
välittämättä siitä mitä siellä on. Isomman oikeus.

Yleensä valitsenkin rauhallisemman reitin, mutta joskus tulee eksyttyä tonne rähinäradalle

Tämän ketjun aloittajana ehdottaisin vaikka ylläpidolle, että tämä ketju katkaistaisiin kohtapuoliin. Nämä kannanotot eivät enää liippaa vähän vähää aloituksen aihetta.
Jos haluatte, voin tehdä moottoritieajosta ihan erillisen ja riittävän kukkishenkisen avauksen
033102bebe_1_prv.gif

[Edit:
No ei kaikkien tietenkään pidä vaihtaa kaistaa, mutta näin vaan tapahtuu  
mad.gif
Se on ihan käsittämätön ilmiö täällä päin.

Homman kruunaa sitten ne "erikoistalousalueen" citymaasturit jotka runnoo jalka suorana rampista suoraan sinne vasemmalle kaistalle  
crazy.gif
välittämättä siitä mitä siellä on. Isomman oikeus.

Yleensä valitsenkin rauhallisemman reitin, mutta joskus tulee eksyttyä tonne rähinäradalle
Näinhän se vaan valitettavasti menee. Toivoisinkin, että suomalaiset ottaisivat mallia saksalaisesta ajokulttuurista, jossa otetaan toiset huomioon ja pyritään ajamaan mahdollisimman sujuvasti. Kuukausi sitten saksassa oli nautinto ajaa kun tulit kiihdytyskaistalle ja laitoit vilkun niin kyllä siellä vaan oikealla ajavat väistivät vasemmalle kaistalle. Sama homma, jos takaa tuli kovempaa joku niin hänelle annettiin tietä toisin kuin täällä suomessa vasemman kaistan valtaajat tekevät.

No tätäpä on turha tänne toivoa kun niin moni tuntuu olevan näitä "säännöt ovat pyhä ja niitä tulee noudattaa vaikka jättäisin toiset huomioimatta ja näin estän liikenteen sujuvuuden"

Back