• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mistä voi tarkastaa sopivan polttoaineen

Mistä voi tarkastaa pyörään sopivan polttoaineen
withstupid.gif

Ostin syksyllä esimmäiseksi pyöräksi Yamaha Thuder Cat:in 600 cc. Pyörän vuosimalli -97. Tekniset tiedot suosittelevat 95 okt. Miten on uuden 95 E10 laita?

Kaveri kertoi että pyörä voi käydä paremmin kylmänä 98 okt polttoaineella. Niin paljoa en ehtinyt ajamaan, että olisin huomannut eroa kylmäkäynnissä. Tankkasin kuitenkin talvisäilytyksen ajaksi 98 okt.

Mitä tankata jatkossa
omg.gif

Tuolla on se "virallinen lista". Aika ympäripyöreästi tosin on laitettu Yamahan tiedot.

Itse en laittaisi 95:sta enää mihinkään kulkuneuvoon. Jo pelkästään siitä syystä, että ainakin oman kotilon kohdalla totesin jättimäisen kulutuseron 95:n ja 98:n välillä. Ja sen lisäksi kaikki puhutut tiiviste- ym. ongelmat...

98:lla mennään autoilla ja prätkillä,muut toimikoot koekaniineina.Eipähän tarvii miettii kumpaa tankkaa.

biggrin.gif
valtiokin on jo tilannut "tutkimuksen"
biggrin.gif

http://www.tuulilasi.fi/artikke....lutusta

jos ei kerran mene paska kaupaksi, niin pitäähän sen myyntiä edistää valtion oman tutkimuskeskuksen kautta, että saadaan luvatut päästötavoitteet saavutettua...
thumbs-up.gif

tarkista tankilla että pistoolissa lukee 98E5...
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Yamahan virallinen kanta:
sanoi:
E10-polttoaineen käyttäminen on mahdollista vuonna 1990 ja sen jälkeen valmistetuissa Yamaha-moottoripyörissä ja -mopoissa.
Mä en ymmärrä miksi kansa ei ymmärrä että 95E10 bensalla voi ja kannattaa jo hinnankin vuoksi ajaa. No jos on rahaa niin suosittelen tota pienkonebensaa, eiks siinä saa ylimääräisiä rahoja tuhlatua ihan huolella....3,60 litra.

sanoi:
E10-polttoaineen käyttäminen on mahdollista vuonna 1990 ja sen jälkeen valmistetuissa Yamaha-moottoripyörissä ja -mopoissa.
Mä en ymmärrä miksi kansa ei ymmärrä että 95E10 bensalla voi ja kannattaa jo hinnankin vuoksi ajaa. No jos on rahaa niin suosittelen tota pienkonebensaa, eiks siinä saa ylimääräisiä rahoja tuhlatua ihan huolella....3,60 litra.
Ai hinnan vuoksi kannattaa ajaa? Auton ajotietokoneen mukaan keskikulutus on tippunut n. 0,5 litraa sadalla kun vaihtoi 95E5:sta 98E5:seen. E10 ei ole edes kokeiltu. Todennäköisesti muutos olis vielä isompi. E10:llä ja 98:lla hinnassa eroa 3 senttiä tuossa toiseksi lähimmällä asemalla...

sanoi:
Asiahan ei ihan noin ole käsittääkseni, sillä pirtulla jatkettua ainetta palaa palio hupasammin ku e5 bensaa ja onhan se tosi että etanoli kuivattaa ja syö esim stefat yms... minä kun en bensaa tankkaa ku prätkään ja ruohonleikkuriin niin vaikka se 100€ kesässä tekis enemmän että laittaa vain e5 niin tehköön. Sama asia kun olet perjantaina kpo:lla olut hyllyn edessä niin luulen että moni valitsee sen karhu, olvi, yms... olutpatterin sen muutaman euron halvemman euroshopper packin sijaan paljonko se tekee vuodessa, eikä se euroshopper olut maksaasi tuhoa sen nopeampaa ku merkkibisse, mutta etanolilitkulla on negatiivinen vaikutus rakkaan moposi/autosi/ruohonleikkurisi herkkiin sisuskaluihin
062802moto_prv.gif

Asiahan ei ihan noin ole käsittääkseni, VTT:n tutkimuksen mukaan ei pala yhtään enempää. Minä uskon ennemmin VTT:tä kuin Esson baarin juttuja....

Salaliittoteoriat <3 Ja joka viikko uusi E10-thread!

Tosiaan näille etanolivastustajille pienkonebensaa "ihan sama mitä maksaa kunhan ei VIINANLITKUJA tankata!"
3.4e litra, ei tunnu missään

Vastaus kysymykseen: Yamahan mukaan E10 käy joten sitä tankkiin ja kovaa ajoa. Tietysti voit matka-ajossa kokeilla kulutuserot 5% etanolibensaan. Veikkaan että jos huomaat eroa niin se ei ole niin suuri että kannattaisi rahansäästön takia kalliimmalla bensalla ajaa.

Kiitoksia vastauksista
062802jumpie_prv.gif

Vähintään 98 E5. Onko foorumin lukijoilla kokemusta Shellin V Powerista? Hinnaltaan hieman kalliimpaa kenties, mutta mitä eroa käytännössä, vai onko?

Kiitoksia vastauksista  
062802jumpie_prv.gif

Vähintään 98 E5. Onko foorumin lukijoilla kokemusta Shellin V Powerista? Hinnaltaan hieman kalliimpaa kenties, mutta mitä eroa käytännössä, vai onko?
Vpower on parasta, koska se on kalleinta. Ei kun sori pienkonebensa onkin muuten parasta
biggrin.gif

Yllättävää on se, kun kaiken kalleudesta perinteisesti ikikatkerat motoristit tankkailevat hädässä 98:a, kun eivät essonbaarijuttuja kyselemättä niellen muuta uskalla.

Mahtaa öljy-yhtiöiden paronit nauraa teille partaansa. Heille se kalliimman tankkaaminen "varmuuden vuoksi" passaa epäilemättä oikein hyvin.

Kiitoksia vastauksista  
062802jumpie_prv.gif

Vpower on parasta, koska se on kalleinta. Ei kun sori pienkonebensa onkin muuten parasta  
biggrin.gif

Yllättävää on se, kun kaiken kalleudesta perinteisesti ikikatkerat motoristit tankkailevat hädässä 98:a, kun eivät essonbaarijuttuja kyselemättä niellen muuta uskalla.

Mahtaa öljy-yhtiöiden paronit nauraa teille partaansa. Heille se kalliimman tankkaaminen "varmuuden vuoksi" passaa epäilemättä oikein hyvin.
mielelläni lahjoitan sen kympin tai kaksi kesässä öljyparoneille lisää että ei tarvitse ajellessa miettiä että olikohan ne essonbaarin jutut vakavasti otettavia. ja itsehän olen sitä mieltä että yleensäkin bensalla pestään vain pensselit, eli autot kulkee naftalla!

Kiitoksia vastauksista  
062802jumpie_prv.gif

biggrin.gif

mielelläni lahjoitan sen kympin tai kaksi kesässä öljyparoneille lisää että ei tarvitse ajellessa miettiä että olikohan ne essonbaarin jutut vakavasti otettavia. ja itsehän olen sitä mieltä että yleensäkin bensalla pestään vain pensselit, eli autot kulkee naftalla!
Juu itelläkin auto kulkee naftalla.

Syön myös luomuruokaa kohtalaisen paljon. Siellä ne farmarit naureskelee partaansa ja kylpee mun rahoissa. Vaikka ei-luomukin soveltuisi elimistölle ihan yhtä hyvin, kuulemma.

Ja toki tankkaan 98:a. Ruohonleikkuriin V-Poweria.
tounge.gif

Pääasia että jokainen löytää oman "menovetensä"
062802moto_prv.gif

Minulle ei ole eroa sillä käytänkö 10 - 20 € kesässä enemmän polttoaineeseen. Jos lähden baariin, sinne 150 € ja seuraukset päälle. Kiitoksia vastauksista!

Huomenna pyörän hakuun.
062802moto_prv.gif
Nautinnollisia ajokilometrejä kaikille
033102beer_1_prv.gif

Back