• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mistä tulee lyhenne F?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marza
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
biggrin.gif
france..........
nixweiss.gif
höhö...höh....

Ameriikan pojat ne on olleet aina varsin persoja noille kirjainyhdistemille kun ovat mopoilleen nimiä antaneet. Vai mitäs sanotte tästä: Harley-Davidson FLHTCUI Ultra Classic Electra Glide...
Eikä pelkästään mopojen nimissä; mä olin töissä MSGDH:ssa ja palkan maksoi USNMCEH, kunnes hommasin siirron HRDCH:iin ja palkanmaksu siirtyi USDCS:lle...

FL on eräässä yhteydessä Face Lift. Tosin ei käytetä tyyppimerkinnässä mutta epävirallisissa yhteyksissä erottamaan vanhemmasta mallista.

Kyllä se "F" on lyhenne sanasta Four ja alkujaan tuolta 70-luvun alusta jolloin Honda sen sen lanseerasi CB Fourina erotuksena aikaisemmista twini CB malleista. Aluksi käytettiin sanaa Four ja sittemmin vain lyhennelmää F.

Toisaalta joillakin muilla merkeillä sillä saattaa olla muita tarkoituksia, mutta silloin ne yleensä liittyvät johonkin kirjain yhdistelmään kuten esimerkiksi HD käyttää.

Kyllä se "F" on lyhenne sanasta Four ja alkujaan tuolta 70-luvun alusta jolloin Honda sen sen lanseerasi CB Fourina erotuksena aikaisemmista twini CB malleista. Aluksi käytettiin sanaa Four ja sittemmin vain lyhennelmää F.

Toisaalta joillakin muilla merkeillä sillä saattaa olla muita tarkoituksia, mutta silloin ne yleensä liittyvät johonkin kirjain yhdistelmään kuten esimerkiksi HD käyttää.
Olin samaa mieltä
smile_org.gif

Näin se on! mainitsin asiasta ketjun alussa.

Back