• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mistä näitä luupäitä oikein putkahtelee?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jorim
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
juhhyto sanoi:
Tuota noinniin promillehan on tuhannesosa eli 0,001 %. Jos tarkkoja ollaan. Eli juuri niin kuin tuossa ylhäällä on ...
"promillehan on tuhannesosa eli 0,001 %"
Hauskoja ohjeita täällä. Taitaa olla peruskoulun käynnistä jo aikaa.
Vai onko unohtunut mitä %-merkki tarkoittaa.

Pekka
:O:O:O

Viimeksi muokattu:
Kaikki promillerajat täytyy poistaa niin maantie- kuin vesiliikenteen osalta jolloin muutamassa vuodessa toteutuu ns. luonnollinen poistuma, tätähän harrastetaan laajalti jo työelämässä, kaikki iäkkäämmät tai jos muuten vähänkin paikat kremppaa, irtisanotaan ja työn puutteessa kuihtuu pois.

Näin saadaan myös työttömyystilastoja ja sosiaaliturvan riittävyyttä parannettua tehokkaasti, rattijuopumukset lienee yleisempiä vähävaraisten, työttömien ja ns. alempien sosiaaliluokkien kohdalla.

Tosin tässä on huonona puolena se että valtion verokertymä alenee tilapäisesti kun kukaan selvä ei uskalla ajaa edes työmatkojaan rattijuoppojen pelossa, mutta onneksi vain tilapäisesti.

jyk4 sanoi:
Olisko tuokin kannattanut päästää menemään niin kytät ei olisi takaa-ajollaan aiheuttanut loukkaantumista..

Aika erikoinen tapa ajatella asioista, poliisi ei tässä, eikä muissakaan, takaa-ajotilanteissa aiheuta kenenkään vammautumista tai kuolemaa. Kyllä ne vammat tai ruumispussiin pääyminen ovat täysin karkuunlähtijän itse aiheuttamia. Kukaan ei käske tai pakota lähtemään karkuun kyllä sen päätöksen tekee pikkukriminaali itse.
Tässäkin tapauksessa yhteiskunnan tarjoilema rangaistus olisi ollut paljon pienempi ja helpommin kärsittävissä kuin niiden päälle vielä tämä itseaiheutettu. Sympatiapisteitä ei ainakaan minulta ole tarjolla karkuun, oli syy mikä tahansa, lähteville pikkukriminaaleille ja jos sattuu tai henki lähtee niin entä sitten?

Patukka sanoi:
Aika erikoinen tapa ajatella asioista, poliisi ei tässä, eikä muissakaan, takaa-ajotilanteissa aiheuta kenenkään vammautumista tai kuolemaa. Kyllä ne vammat tai ruumispussiin pääyminen ovat täysin karkuunlähtijän itse aiheuttamia. Kukaan ei käske tai pakota lähtemään karkuun kyllä sen päätöksen tekee pikkukriminaali itse.
Tässäkin tapauksessa yhteiskunnan tarjoilema rangaistus olisi ollut paljon pienempi ja helpommin kärsittävissä kuin niiden päälle vielä tämä itseaiheutettu. Sympatiapisteitä ei ainakaan minulta ole tarjolla karkuun, oli syy mikä tahansa, lähteville pikkukriminaaleille ja jos sattuu tai henki lähtee niin entä sitten?
Näissä rattitapauksissa pitää paikkansa, mutta muissa tapauksissa poliisi voi katsoa parhaaksi lopettaa leikin kesken ettei sivullisten henki vaarannu. Hyvä kysymys on mistä tietää ettei ole juoppo kyseessä, tosin harva pystyy vetämään selvinpäin 200 km/h esim kaupungin sisään. Kohtuullisimmalla rangaistuspolitiikalla kaikki vetäis tien sivuun pyynnöstä, noh vanhoja juttuja ja loppuun asti keskusteltu.

Patukka sanoi:
Aika erikoinen tapa ajatella asioista, poliisi ei tässä, eikä muissakaan, takaa-ajotilanteissa aiheuta kenenkään vammautumista tai kuolemaa.

Eikö edes se poliisi joka ampui pakenevaa moottoripyöräilijää suoraan selkärankaan?

Eikö pysyvä halvaantuminen olekaan loukkaantuminen?

vetomies sanoi:
No mitä ehdotatte lääkkeeksi?

- Olisiko auttanut, jos ko kohdassa olisi ollut alempi nopeusrajoitus?
- Olisiko auttanut, jos moottoripyörä olisi ollut katsastettu?
- Olisiko auttanut, jos promilleraja olisi alempi?
- Olisiko auttanut, jos kuljettajalla olisi ollut turvaliivi?

Ehkä ei, mutta varmasti näitä kaikkia keinoja tullaan käyttämään tuonkaltaisten onnettomuuksien vähentämiseksi.

Äkkiä ajatellen alkolukko ja viikottainen katsastus riskiryhmiin kuuluville. Sekä tehorajoitus 1.5 kilowattiin :)

Pikkasen taas karannu raiteiltaan...:baahaahaa: nuot Keminmaalaiset ny vaan on vähä sisäsiittosta porukkaa :)- niin sinne sopii kaikenlaista...
Kävin ihan UTELIAISUUTTAANI tänään päivällä katsomassa ko paikan, ohan toi oikeesti ollu ihan pässi..selvästäkin päästä mitattuna, hitonmoinen suora jossa jok ikinen 1200cc kerkee kelata vauhtia ihan v*tusti, noh ehkä humala osan selittää..pässi mikä pässi ja mun mielestä ois joutanu muualle ku sairaalaan :rant:
Harmi kun ei voi mapsista linkittää ko paikkaa..ei ole kuvattu..

Muuten ei siinä oo urheilukenttää lähelläkään :D

adville sanoi:
nimi lehteen kuvan kanssa ja kortit riviin poliisiaseman ikkunalle kaikkien nähtäväksi...

häpeäpaalut toreille ois kans ihan kivat...:;):

Just näin, samalla raiskaajille ja pedofiileille tatska otsaan. oikeesti. mitä noita paapomaan, saastaa...

Vetomiehen avauskommentti oli jäätävä:

Näitä liikenneturhan täysin turhat virkamiehet tulevat esittämään.

Suomessa pahin ongelma on keskiarvoisuus. Kukaan ei voi olla toista parempi tai vastaavasti olla pohjasakkaa. Tosiasiallisesti kaikki alkossa ja huumeissa pelleilevät itsemurha- JA MURHA-kanditaatit ovat pohjasakkaa. Kyse ei ole lainkaan liikenneongelmasta.

Muilta kuin vetomiehiltä kortti pois niin maailma pelastuu!!!

Anatooli sanoi:
Vetomiehen avauskommentti oli jäätävä:

Näitä liikenneturhan täysin turhat virkamiehet tulevat esittämään.

Suomessa pahin ongelma on keskiarvoisuus. Kukaan ei voi olla toista parempi tai vastaavasti olla pohjasakkaa. Tosiasiallisesti kaikki alkossa ja huumeissa pelleilevät itsemurha- JA MURHA-kanditaatit ovat pohjasakkaa. Kyse ei ole lainkaan liikenneongelmasta.

Muilta kuin vetomiehiltä kortti pois niin maailma pelastuu!!!
Just noin:D

NN_542 sanoi:
Just näin, samalla raiskaajille ja pedofiileille tatska otsaan. oikeesti. mitä noita paapomaan, saastaa...

nykyäänhän se menee suunnilleen näin; "voivoi sentään Villegalle mitä sää taas menit tekemään ,enks mää oo sanonu et ei noin voi tehä...
mut hae ny sossusta rahaa et saat kaljaa niin nähään sit taas ens viikolla ja keskustellaan... "

:hanuria::hanuria::hanuria:

adville sanoi:
nykyäänhän se menee suunnilleen näin; "voivoi sentään Villegalle mitä sää taas menit tekemään ,enks mää oo sanonu et ei noin voi tehä...
mut hae ny sossusta rahaa et saat kaljaa niin nähään sit taas ens viikolla ja keskustellaan... "

:hanuria::hanuria::hanuria:

Oon ihan tyytyväinen tämmöseen sossukuvioon. Sosiaaliturva ny sentään vähän auttaa siihen, että näiden "Villegallen" tyyppisten kavereiden ei tarvi niin paljoa rötöstellä.

Ja tää on taas juurikin niitä tapauksia, mihin mitkään kiellot ei vaikuta yhtään mitään, kuten edellä oli mainittukin.

aksi sanoi:
tälle iso :thumbup:
Voin tällä kohtaa kyllä tuon :ohmy: laittaa päähänikin mutta mopo ja häppä eivät kyllä kuulu yhteen

Yhdyn edellisen kommenttiin, Ei sitten vitussa kuulu! Lähtee lapasesta ku Keijolla Tunturi Super Sport aamuhämärissä.

Jokseenkin huvittavaa lukea näitä MINUA koskevia kommentteja :)-
Täälläkin näköjään kirjoittelee ihmisiä jotka eivät tee elämässään virheitä :) welll minä teen.
Noh n.8000e + pari tonttua sairaalakuluja tuli huvi maksamaan rahassa ja noin muuten, yhden sääriamputaation, useamman murtuman ja vitusti kipua jonka olen ansainnutkin.
Ainiin ei ole tapana ajella humalassa meikäläisellä, oli ensimmäinen ja toivottavasti viiminen kerta.
Lisään vielä että en muista, enkä tiedä miksi oon lähteny ajamaan. "äärimmäisen hyvä" päähänpistos on ollut..

Fleba sanoi:
Jokseenkin huvittavaa lukea näitä MINUA koskevia kommentteja :)-
Täälläkin näköjään kirjoittelee ihmisiä jotka eivät tee elämässään virheitä :) welll minä teen.
Noh n.8000e + pari tonttua sairaalakuluja tuli huvi maksamaan rahassa ja noin muuten, yhden sääriamputaation, useamman murtuman ja vitusti kipua jonka olen ansainnutkin.
Ainiin ei ole tapana ajella humalassa meikäläisellä, oli ensimmäinen ja toivottavasti viiminen kerta.
Lisään vielä että en muista, enkä tiedä miksi oon lähteny ajamaan. "äärimmäisen hyvä" päähänpistos on ollut..

Propsit, kun uskallat tulla omalla nikillä esiin. Se heittäköön ensimmäisen kiven joka ei ole koskaan jurrissa tehnyt mitään tyhmää.

Tuosta IL artikkelista ei selvinnyt että olisi poliisi ajanut sinua takaa. Liittyykö tarinaan myös tämä ketjussa esille tullut asia?

Eihän se mitään muuta, mutta olen vain utelias.

wanico sanoi:
Propsit, kun uskallat tulla omalla nikillä esiin. Se heittäköön ensimmäisen kiven joka ei ole koskaan jurrissa tehnyt mitään tyhmää.

Tuosta IL artikkelista ei selvinnyt että olisi poliisi ajanut sinua takaa. Liittyykö tarinaan myös tämä ketjussa esille tullut asia?

Eihän se mitään muuta, mutta olen vain utelias.

ei todellakaan ole ajettu takaa. pääsin pyörällä onneksi vain 500m ja rysähti. onneksi ei kellekkään muulle sattunut mitään.

Viimeksi muokattu:
wanico sanoi:
Se heittäköön ensimmäisen kiven joka ei ole koskaan jurrissa tehnyt mitään tyhmää.
Täällä niitä kivenheittäjiä piisaa.
Toisaalta, Kännissä-ketju on yksi foorumin eniten kirjoiteltu.
Mutta enhän se minä koskaan...

Fleba sanoi:
...
Autokoulussa tai jossain kerrottiin, että harva lähtee selvinpäin kännissä ajamaan.

Akiva sanoi:
Autokoulussa tai jossain kerrottiin, että harva lähtee selvinpäin kännissä ajamaan.

Näin, yleensä parhaat ideat tulee juurikin tuossa humalatilassa missä ei tiedosta enään mitään.. Silloin pitää vaa toivoo että läheiset hieman estää hölmöilyä :(

Eräs läheinen veti nuoruudessa autonsa pöpelikköön kännissä. Isän pojalleen ostama auto meni täysin romuksi, mutta poika selvisi kännisen tuurilla lähes naarmuitta. Perheen ja kyseisen henkilön häpeä oli kova. Asiasta ei juuri puhuttu.

Pitäisikö tämmöinen känni-idiotismi sitten vaieta hiljaiseksi ja todeta, että: ”näitähän sattuu kännissä”. Mielestäni ei. Jos ja kun kaikki tuomitsevat kännissä ajamisen ja kännissä tehdyt vähempiarvoisetkin typeryydet, niin aivan varmasti tämä asenneilmapiiri vaikuttaa etenkin nuorisoon. Itse käytän alkoholia ja valitettavasti välillä on tullut vedettyä liikaakin. Onneksi vaimo on jaksanut asiasta naputtaa, minkä johdosta on alkoholin kertakulutusta tullut vähennettyä. Seitinohut humala on kiva, mutta tuskin kovin monella on oikeasti kivaa örvellysvaiheessa.

Back