• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mistä laturi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeroXX
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt se tempun teki, lakkasi lataamasta ...kele.
Mistähän laturi edukkaasti, liittimet on käyty läpi
ja todettu eheiksi. Onko vaikea vaihtaa itse??

Oletko siis varma että vika on nimenoman laturissa?
Akku ottais mut kukaan ei anna...:)

Käsittääkseni on melko harvinaista että laturi hajoaisi, ainakaan näissä uudemissa mopoissa.
Toki se silti on mahdollista mutta eliminoi kaikki muut mahdollisuudet ensin. Säädin, liittimet, akku, sulakket jne.

Itse tilasin usa:sta rick motorsportista hinta oli jotain 120e,jos muistan oikein.Suosittelen tota paikkaa lue täältä viestiketju laturi ongelmat muistaakseni laturin tulo kesti n.kaksi viikkoa (norm.toimitus ei pika)

Tuolta hommasin jännitteen säätimen rsv:en (tosin turhaan, eli on myynnissä jos joku tarvitsee)
Palonko pidät hintaa jos tarvitsen säädintä? Jenkkifoorumilta
löytyi ohje laturin mittaamisesta, säätimen vieressä olevasta
liittimestä mittasimme pyörän ollessa käynnissä laturi
antoi 10,04 volttia, eikös virtaa pitäisi tulla jotain 13v ja
enemmänkin. Akku on viime syksynä uusittu Yasa
joka ottaa Ctekillä normaalisti virtaa vastaan.

Tuolta hommasin jännitteen säätimen rsv:en (tosin turhaan, eli on myynnissä jos joku tarvitsee)
Palonko pidät hintaa jos tarvitsen säädintä? Jenkkifoorumilta
löytyi ohje laturin mittaamisesta, säätimen vieressä olevasta
liittimestä mittasimme pyörän ollessa käynnissä laturi
antoi 10,04 volttia, eikös virtaa pitäisi tulla jotain 13v ja
enemmänkin. Akku on viime syksynä uusittu Yasa
joka ottaa Ctekillä normaalisti virtaa vastaan.
Myyn omakustanne hintaan, eli 89e plus pkulut.
Kuva.

Vian etsintään vinkkejä, eli laturihan on kolmivaihe generaatori, eli kun mopo on käynnissä niin 60VAC pitäisi löytyä laturilta tulevien keltaisten piuhojen välistä. Mittariston jännitemittari antaa kyllä suuntaa että lataako vai ei,eli siellä pitäis olla se 13.6-14.2VDC vähintään, muistaakseni meni jotenkin vielä niin että kun on 4000rpm niin pitäisi jännite olla tuolla haarukalla.

ps. korjatkaa jos olen väärässä, heittelin ulkomuistista noi.

Ostin pyörän 28.8.08, ajokilometrejä n.2000. Mikähän on myyjäliikeen vastuu? Onko näillä käytetyillä lain mukaan takuuta?

Ostin pyörän 28.8.08, ajokilometrejä n.2000. Mikähän on myyjäliikeen vastuu? Onko näillä käytetyillä lain mukaan takuuta?
Kannattanee ihan ensimmäiseksi tiedustella ýstävälliseen sävyyn myyjäliikkeen kantaa asiaan.
Mitään suoraa lakia tuohon ei ole, mutta uskoisin helpohkosti päästävän tilanteeseen, jossa myyjäliike maksaa puolet osasta ja vaihtotyöstä. Pienellä neuvottelulla sitten saat palikan myyjäliikkeen piikkiin kun teet vaihtotyön itse.

...näin lonkalta spekuloiden.

Kannattanee ihan ensimmäiseksi tiedustella ýstävälliseen sävyyn myyjäliikkeen kantaa asiaan.
Mitään suoraa lakia tuohon ei ole, mutta uskoisin helpohkosti päästävän tilanteeseen, jossa myyjäliike maksaa puolet osasta ja vaihtotyöstä. Pienellä neuvottelulla sitten saat palikan myyjäliikkeen piikkiin kun teet vaihtotyön itse.

Ystävällisyys tehosi, soitin myyjäliikkeeseen ja koko
remppa menee takuuseen. Ainoaksi omavastuuksi
menee matkakustannukset edestakaisin 400km.
Eikuin Mille peräkärryyn ja Kuopioon.
Siitä
bowdown.gif
Kuopion Pyörä ja Mopon pojille.

Ystävällisyys tehosi, soitin myyjäliikkeeseen ja koko
remppa menee takuuseen. Ainoaksi omavastuuksi
menee matkakustannukset edestakaisin 400km.
Eikuin Mille peräkärryyn ja Kuopioon.
Siitä  
bowdown.gif
Kuopion Pyörä ja Mopon pojille.
Eikä siinä vielä kaikki. Sain Suzuki K5 GSX-R 750
käyttöön rempan ajaksi, staattori tulee Italiasta ja
voi viikon pari viipyä. Reilu meininki.
smile_org.gif

Back