• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mistä halvin vakuutus jos haluaa ajaa myös radalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ron Jeremy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vittu mä oon aivan finaalissa näiden vakuutushommeleiden kanssa? Pohjola on tehnyt halvimmat tarjouksen mutta ei taida rata-ajoja kattaa mitä käsitin. Jotkut yhtiöt haluavat jonkun mp-kouluttaja ry jäsenen radalle, onko sellaisia ajoissa mukana.Bonuksia ei ole kun oon näitä leasinki miehiä ollut autoissa vuodesta 96. Pohjola antaisi liikennev 20% ja isokaskoon 60%, ihan jees. Mistä mun pärrälle vakuutus
bawling.gif

Minulla on sellainen kuva, että Pohjantähti on ainoa vakuutusyhtiö, joka korvaa ratalipat ilman omavastuun korotuksia - korjatkaa toki, jos olen väärässä.

Halvimman vakuutustarjouksen sain Lähivakuutuksesta (ei korvaa ratalipoja ollenkaan!) ja toiseksi halvimman tarjouksen sain Pohjantähdestä - ei tarvi paljon miettiä kumpaan päätyy.  
062802moto_prv.gif

Turvassa on kans halpoja vakuutuksia, siellä on kohtuu ehdot radalle: 3x omavastuu/15% vahingosta.

Keskustelua on käyty myös täällä: http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=25520

Veritaksella 250 korotus omavastuuseen ratalipassa ei muita kuluja, jos kouluttaja tilanteessa antamassa koulutusta ja lippaat niin normaali omavastuu..

Veritaksella 250 korotus omavastuuseen ratalipassa ei muita kuluja, jos kouluttaja tilanteessa antamassa koulutusta ja lippaat niin normaali omavastuu..
Veritaksen vakuutusmyyjä sanoi että muutoksia tulossa:

Tässä vähän tietoa
tulevista ehdoista.

24.7.11. Muutos: Vakuutuksesta ei korvata vahinkoa joka on aiheutunut ajettaessa moottoriradalla tai yleiseltä liikenteeltä suljetulla aluella tai tieosuudella. Tämä ei kuitenkaan koske liikenneopettajan antamaa ajokortin saamiseen edellyttämää ajokoulutusta.

Mä kuulin, että If korvaa korotetulla omavastuulla ratalipat...
Mekin ollaan radalle menossa ja vakuutukset on Pohjolassa. Ajellaan siis taitojen mukaan...
smile_org.gif

Kyllä se lähivakuutus ainakin viime vuonna korvas. Onkos se sit jo muuttunut?
omg.gif
Kyyllä. Kun pyysimme sieltä vakuutusta ja kysyimme nimenomaan ratakorvaavuudesta, niin tyyppi olikin ovela - laittoi postissa tarjouksen ja mukana oli viime vuoden ehdot, jossa rata lipat korvataan. Uusissa 2005 vakuutusehdoissa ratalipoja EI korvata.
crazy.gif
Onko toi nyt OIKEETA FAKTAA?
confused_orig.gif
?? Jos on ni lähti kyllä mun vakuutukset käpyttelemään
mad.gif

omg.gif
Kyyllä. Kun pyysimme sieltä vakuutusta ja kysyimme nimenomaan ratakorvaavuudesta, niin tyyppi olikin ovela - laittoi postissa tarjouksen ja mukana oli viime vuoden ehdot, jossa rata lipat korvataan. Uusissa 2005 vakuutusehdoissa ratalipoja EI korvata.  
crazy.gif
Onko toi nyt OIKEETA FAKTAA?
confused_orig.gif
?? Jos on ni lähti kyllä mun vakuutukset käpyttelemään
mad.gif
Yep onse, kävin viikko sitten lähivakuutuksen puljussa muilla asioilla ja satuin kysymään asiasta ja ehtoja on tarkennettu ja EI korvaa ratalippoja.

omg.gif
crazy.gif
Mulle teki muuten Tapiola ihan saman tempun....erikseen vielä oli oikein alleviivattu korvaavuus ja kaikki. Päivämäärät vaan vähän kusi. Bisnes on bisnestä.

Enpä oikein usko, että noiden kanssa kannattaa enää tänävuonna. Ajelee rauhassa kadulla, tai sijoittaa katupyörään kuitukatteet jne, tai ostaa ratapelin erikseen.

....kukaan koskaan väittänyt että tämä persaukisten leikkiä on.

Mikäs olisi muuten halvin yhtiö jos ei aja radalla ja vakuutus olisi pelkät pakolliset?
Sinällään niin omituiselta kuin se kuulostaakin, niin myös pakollisen liikennevakuuksen hinta on vakuutusyhtiö kohtainen. Se millä mp:llä ajaa ja missä asuu, vaikuttaa vakuutuksen hintaan merkittävästi. Eli halvin yhtiö selviää itsekullekkin kun tekee soittokierroksen eri yhtiöiin.

Minulla on sellainen kuva, että Pohjantähti on ainoa vakuutusyhtiö, joka korvaa ratalipat ilman omavastuun korotuksia - korjatkaa toki, jos olen väärässä.

Halvimman vakuutustarjouksen sain Lähivakuutuksesta (ei korvaa ratalipoja ollenkaan!) ja toiseksi halvimman tarjouksen sain Pohjantähdestä - ei tarvi paljon miettiä kumpaan päätyy.
062802moto_prv.gif

Turvassa on kans halpoja vakuutuksia, siellä on kohtuu ehdot radalle: 3x omavastuu/15% vahingosta.

Keskustelua on käyty myös täällä: http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=25520
Noniin! Kävin pikku rundilla tänään. Pohjantähti EI KORVAA ratalippoja tulevana kesänä, ei millään muotoa. Uudet ehdot astuvat voimaan 1.5, ja koskevat myös sitä ennen solmittuja sopimuksia. Eli taidettu sielläkin tehdä tarjouksia vanhoin ehdoin.

Turva korvaa, 4x omavastuu (4x150). Ja väittivät ettei ole tuota 15% vahingon määrästä sääntöä..... Hmm Tiedä sitten, mutta korvaa nyt kuitenkin!

062802moto_prv.gif

Noniin! Kävin pikku rundilla tänään. Pohjantähti EI KORVAA ratalippoja tulevana kesänä, ei millään muotoa. Uudet ehdot astuvat voimaan 1.5, ja koskevat myös sitä ennen solmittuja sopimuksia. Eli taidettu sielläkin tehdä tarjouksia vanhoin ehdoin.

Turva korvaa, 4x omavastuu (4x150). Ja väittivät ettei ole tuota 15% vahingon määrästä sääntöä..... Hmm Tiedä sitten, mutta korvaa nyt kuitenkin!
Jaaah... Täytyypä kysyä asiaa Pohjantähdestä. Itse en olisi ihan 100-varma siitä, että jos ennen 1.5 ottaa vakuutuksen, niin siinäkin muuttuu ehdot. Vakuutusehtojenhan pitäisi olla käsittääkseni voimassa koko vakuutuskauden niillä ehdoilla, kuin ehdot ovat vakuutusta tehdessä. Anyway, nyt lähtee saman tien maili Pohjantähteen ja varalta puhelu ens viikolla perään - tai minä itse.

Jep, mulla oli väärä muistikuva Turvan omavastuusta, sori; Turvalla on 4x omavastuu/15% vahingon määrästä:
"Alueilla, joilla harjoitetaan nopeus-, ajoharjoittelua tai muuta siihen rinnastettavaa toimintaa, on vahingon sattuessa omavastuu nelinkertainen, kuitenkin vähintään 15 % vahingon määrästä." Lähde: http://www.turva.fi/turva....004.pdf (sivu 6)

Huom! Turva korvaa myös nopeusharjoittelun. Tuolla korotetulla omavastuulla, mutta kuitenkin...

Näköjään kaikki vakuutusyhtiöt on sitten samalla kannalla ajoharjoittelun suhteen tulevaisuudessa.  
crazy.gif
Nooh, tästä asiasta vois taas aloittaa uuden topicin...

Joo tänään tuli pohjantähdeltä vakuutus myös minulle ja on halvin kaikista tähän mennessä. Pitää vielä kysyä toi ratahommeliini. Eikö noi lentokenttäkiihdytysajot ole sama kuin rata-ajo vakuutusyhtiöille? Mun mielestä se pitäis olla sama kuin ajaisi liikenteessä. Onhan siellä poliisi mittaamassa nopeutta, niin silloinhan kaikki on turvallista
buttrock.gif

Kyllä on likaista peliä tollasten vanhojen ehtojen antaminen... Täytynee soitellessa kysyä että saanko nauhottaa puhelun, niin ehkä sieltä tulee oikeata tietoa.
033102ass_1_prv.gif

Eikö noi lentokenttäkiihdytysajot ole sama kuin rata-ajo vakuutusyhtiöille? Mun mielestä se pitäis olla sama kuin ajaisi liikenteessä. Onhan siellä poliisi mittaamassa nopeutta, niin silloinhan kaikki on turvallista  
buttrock.gif
Nopeusharjoittelu ja ajoharjoittelu radalla on eri asia vakuutuspykälissä.
Nopeusharjoittelussa tapahtuneita lippoja ei korvaa mikään pulju! tosin miksi siellä pitäis kaatua jos ei "suljetussa" liikenteessäkään kaadu kokoaikaa vaik ajais vähä yli 120
biggrin.gif

(tiedän ettei toi 10r mene paljoa yli 120
wink.gif
)

Veritaksella muuttuu ehdot 1.4 alkaen eivätkä korvaa Ajoharjoitteluhommia millään ehdoilla..
vanhoissa vakuutuksissa uudet ehdot tulevat voimaan seuraavan vakuutuskauden alkaessa eli periaatteessa ens vuonna..
Näin ainakin meikäläisen kohdalla
062802moto_prv.gif

Eli jos ottaa nyt vakuutuksen niin ratakorvaukset on voimassa tämän kesän
idea3.gif

Back