• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mistä halvin vakuutus jos haluaa ajaa myös radalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ron Jeremy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eikö noi lentokenttäkiihdytysajot ole sama kuin rata-ajo vakuutusyhtiöille? Mun mielestä se pitäis olla sama kuin ajaisi liikenteessä. Onhan siellä poliisi mittaamassa nopeutta, niin silloinhan kaikki on turvallista  
buttrock.gif
Nopeusharjoittelu ja ajoharjoittelu radalla on eri asia vakuutuspykälissä.
Nopeusharjoittelussa tapahtuneita lippoja ei korvaa mikään pulju! tosin miksi siellä pitäis kaatua jos ei "suljetussa" liikenteessäkään kaadu kokoaikaa vaik ajais vähä yli 120
biggrin.gif

(tiedän ettei toi 10r mene paljoa yli 120  
wink.gif
)

Veritaksella muuttuu ehdot 1.4 alkaen eivätkä korvaa Ajoharjoitteluhommia millään ehdoilla..
vanhoissa vakuutuksissa uudet ehdot tulevat voimaan seuraavan vakuutuskauden alkaessa eli periaatteessa ens vuonna..
Näin ainakin meikäläisen kohdalla
062802moto_prv.gif

Eli jos ottaa nyt vakuutuksen niin ratakorvaukset on voimassa tämän kesän
idea3.gif
Turvan vakuutusehdoissa lukee näin:
"Alueilla, joilla harjoitetaan nopeus-, ajoharjoittelua tai muuta siihen rinnastettavaa toimintaa, on vahingon sattuessa omavastuu nelinkertainen, kuitenkin vähintään 15 % vahingon määrästä." Lähde: http://www.turva.fi/turva....004.pdf (sivu 6)

Turva on näköjään poikkeus.

Tämähän johtaa siihen, että jengi harjoittaa noita nopeuskokeiluja ja kikkailuja yleisellä tiellä, eikä turvallisella radalla
omg.gif
. Jos kerran ratalippoja ei korvata, mutta mutkatiellä lipattuasi saat täyden korvauksen.
033102ass_1_prv.gif
:stä, sanon minä! Tietää ainakin kiertää radat kaukaa
033102ass_1_prv.gif
omg.gif
..

Onko siis yhteenveto vakuutuksista että rata-ajohommat lepo tavalliselta "Ron Jeremyltä" jonka ainoa ilo on laulu, viina ja naiset (viimeaikoina ennemmänkin laulu). Eli omalla riskillä radalle (nimimerkillä ekaa kertaa jokkiksen ratissa niin viidennellä kierroksella jo käytiin kahdella pyörällä).

Tämähän johtaa siihen, että jengi harjoittaa noita nopeuskokeiluja ja kikkailuja yleisellä tiellä, eikä turvallisella radalla
omg.gif
. Jos kerran ratalippoja ei korvata, mutta mutkatiellä lipattuasi saat täyden korvauksen.
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
omg.gif
..
Eli jos lippaa radalla ja pääsee ilman piipaa-kyytiä pois, niin ei muuta kuin raato ja palaset autoon ja levittelee romut sitten johonkin sopivan yleisen tien pientareelle?

Tai ei levittele mitään yhtään mihinkään, vaan täyttää vahinkoilmoituksen sopivilla saduilla ja pudottaa pyörän vahinkotarkastajalle?

omg.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
omg.gif
..
Eli jos lippaa radalla ja pääsee ilman piipaa-kyytiä pois, niin ei muuta kuin raato ja palaset autoon ja levittelee romut sitten johonkin sopivan yleisen tien pientareelle?

Tai ei levittele mitään yhtään mihinkään, vaan täyttää vahinkoilmoituksen sopivilla saduilla ja pudottaa pyörän vahinkotarkastajalle?
Ja kun jäät kiinni niin sörkkä kutsuu vakuutuspetoksesta
033102ass_1_prv.gif

Minulla on sellainen kuva, että Pohjantähti on ainoa vakuutusyhtiö, joka korvaa ratalipat ilman omavastuun korotuksia - korjatkaa toki, jos olen väärässä.

Halvimman vakuutustarjouksen sain Lähivakuutuksesta (ei korvaa ratalipoja ollenkaan!) ja toiseksi halvimman tarjouksen sain Pohjantähdestä - ei tarvi paljon miettiä kumpaan päätyy.  
062802moto_prv.gif

Turvassa on kans halpoja vakuutuksia, siellä on kohtuu ehdot radalle: 3x omavastuu/15% vahingosta.

Keskustelua on käyty myös täällä: http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=25520
Noniin! Kävin pikku rundilla tänään. Pohjantähti EI KORVAA ratalippoja tulevana kesänä, ei millään muotoa. Uudet ehdot astuvat voimaan 1.5, ja koskevat myös sitä ennen solmittuja sopimuksia. Eli taidettu sielläkin tehdä tarjouksia vanhoin ehdoin.

Turva korvaa, 4x omavastuu (4x150). Ja väittivät ettei ole tuota 15% vahingon määrästä sääntöä..... Hmm Tiedä sitten, mutta korvaa nyt kuitenkin!
Jaaah... Täytyypä kysyä asiaa Pohjantähdestä. Itse en olisi ihan 100-varma siitä, että jos ennen 1.5 ottaa vakuutuksen, niin siinäkin muuttuu ehdot. Vakuutusehtojenhan pitäisi olla käsittääkseni voimassa koko vakuutuskauden niillä ehdoilla, kuin ehdot ovat vakuutusta tehdessä. Anyway, nyt lähtee saman tien maili Pohjantähteen ja varalta puhelu ens viikolla perään - tai minä itse.
Niin se Pohjantähtikin menee muuttamaan ehtoja 1.5 - eivät korvaa ratalippoja tulevaisuudessa.  
033102ass_1_prv.gif
Vanhoissa sopimuksissa uudet ehdot tulevat voimaan vakuutuskauden vaihtuessa, eli korvaavat vielä tämän kesän (siis jos on vanha sopimus). Jo tehtyjä sopimuksia ei voi mennä muuttamaan kesken kauden.

Back