• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mistä ajohanskat kylmille keleille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja puruskai
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo harmi  - monet on kai suunniteltu käytettäviksi kahvanlämppärien kans (ohuet kämmenet ja paksummat päältä) tuntuman säilyttämiseksi. Sormikasmalliset on yleensä kylmemmät kuin kintaat.

Mun noi on sellaiset kolmisormialien malliset, eli peukku erikseen ja loput kahdessa osassa. Sisähanska on 5 sormikas, mikä on vähän hullua, kun siinä minusta vähän idea katoaa. (Sormet ei lämmitä toisiaan.) Täytyy miettiä jos ostaisi seuraavaksi koko tumpun. Peukalollahan noita vilkkuja sun muita käytetään.

Hylkeennahkarukkaset

Tuosta lämpöiset rukkaset vaikkapa ajohommiin
smile_org.gif
Mulla on hyljekengät ja -rukkaset
cool.gif
Tänä talvena pitää täydentää kokoelma vielä hyljekarvalakilla. Lämpimiä ja hyvinhengittäviä kamoja nuo hyljejutut.

Hyjekarvalakki päässä ku posottaa
062802moto_prv.gif
saattaa virkavalta innostua pysäyttelemään ainakin näillä leveyksillä
tounge.gif

kahvalämppärit

itte kokeilin erilaisia sisähanska , ulkohanska , lasketteluhanska virityksiä ja ratkaisu oli muutaman kybän lämppärit.

vielä kun joku keksis sellasen peukalon lämmittimen mikä on moottorikelkoissa niin hyvä, tosin en tiedä pitäiskö se liimata hanskan peukaloon vai mihin.

Kahvanlämppärienki kans tarttee kuitenki lähellä nollakelejä paksuselkäiset hanskat tai kintaat. Tuommoset kohtuu paksut sormikkaat ei ainakaan mulla pelkästään taho riittää pidemmillä lenkeillä. Käsien sisäpuoli tarkenee, mutta ulkopuoli alkaa jäätyyn - varsinki pikkurilli. Aika paljon toki nuo lämppärit auttaa. Riippuu varmaan myös minkälainen kate on toki.

Hieman erilainen mielipide ittellä lämppäristä.

Stormin lämppärit ostin jossa asteikko 1-5
Jos pitää 5:lla niin ei voi pitää rukan core hanskoilla kiinni kahvoista, on meinaan niin pirun kuumat.

Tossa just tulin pärrälenkiltä ja ulkona palatessa 7C ja lämppäri oli kakkosella, jolloin oli hyvä.

Ainoastaan peukku meinaa kylmetä , mutta jos peukaloa painaa kahvaa vasten niin homma bueno toistaiseksi.

Onko mun pärrässä latausjännite 17v (en oo mitannu) kun noi lämppärit mun mielestä riittää kyllä pakkasille noilla suht ohuilla core hanskoilla.Tosin releellä suoraa akusta 2,5mm johdot , joten voihan joku pilata lämppärin tehon lämmittämällä johtoja eikä kahvoja.

Edit: pitää kokeilla pakkasilla miten käy , kai sitä joku kuulas syysaamu löytyy.

Hieman erilainen mielipide ittellä lämppäristä.

Stormin lämppärit ostin jossa asteikko 1-5
Jos pitää 5:lla niin ei voi pitää rukan core hanskoilla kiinni kahvoista, on meinaan niin pirun kuumat.

Tossa just tulin pärrälenkiltä ja ulkona palatessa 7C ja lämppäri oli kakkosella, jolloin oli hyvä.

Ainoastaan peukku meinaa kylmetä , mutta jos peukaloa painaa kahvaa vasten niin homma bueno toistaiseksi.

Onko mun pärrässä latausjännite 17v (en oo mitannu) kun noi lämppärit mun mielestä riittää kyllä pakkasille noilla suht ohuilla core hanskoilla.Tosin releellä suoraa akusta 2,5mm johdot , joten voihan joku pilata lämppärin tehon lämmittämällä johtoja eikä kahvoja.

Edit: pitää kokeilla pakkasilla miten käy , kai sitä joku kuulas syysaamu löytyy.
Mulla on kanssa nuo Kosot Stormilta ja lämpee niin maan perusteellisen kuumaksi.
biggrin.gif
Täysillä ei voi pitää varmaan edes pakkasilla kun +5 asteessakin riittää kakkospykälä, +10 korvilla pidän ykkösellä. On kyllä todella tehokkaat ja hyvät lämppärit, ja halavat.
062802jumpie_prv.gif

Mullaki lämpenee kuumaksi - ei kärsi pitää suurimmalla teholla lämpöjä, mutta silti jäätyy kädet ulkopuolelta. Paksuilla hanskoilla tietty tilanne korjaantuu. Kate kai ohjaa viimat peukalon ohi, mutta pikkurilleille meinaa tuulla kovempaa.

Sama homma mulla oli edellisiessä pyörässä Oxfordin lämppäreille - hyväthän ne lamppärit on olemassa ja käytän niitä aina viileämmillä keleillä.

Edit: Ei käsiä palele yleensä pahasti alle lyhyilla (mutu) 50 kilsan matkoilla, mutta sen jälkeen alkaa tuntumaan.

Aamulla oli +1 ja kokeilin piruuttani ajella vanhoilla laskettelusormikkaillani duunia kohti, merkkiä en muista kun on kulunut pois, eipä palellut nakit.

LGST.jpg

39,00e Eurobikerissä, ihan hintansa väärtit  
sport05.gif
Täytyy sanoa et on oikeesti aivan paskat hanskat... ei koskaan mukavat joko hiki tai sitten kylmä, eivätkä istu
sad_orig.gif

Mitkäköhän ihan oikeesti olis hyvät?

kun ei ne kalliitkaan aina ole hyvät...viittis ostaa, kokeilla ja heittää roskiin...
Näissä hommissa pätee samat kriteeerit kuin naisen valinnassa...
biggrin.gif
.

Jos ei ole aiottuun käyttötarkoitukseen sopivan mallinen ja
kokoinen..... ei toimi ei...
tounge.gif
.

Tuon Raintechin kanssa tulee niin helposti haksahdettua
"pieni ja hikinen" linjalle. Todellisuudessa sulla onkin
sitten kylmä, nihkeä ja epämukava..... eikä "ajo maistu".
"Reunavuodotkin" sitte vielä kiusaa
biggrin.gif
. Eli varsiosaa ei saa
tiiviiksi ja vilu hiipii sieltä armottomasti sisään.
(tämä on aika hassu homma jota ei niin tule ajateltua)
Itsellä on monen hanskan "lämpimyys" parantunut parilla
pykälällä heti kun on äkännyt tuon varsiasian.

Jos tuo kuvanmukainen tumppu ei istu käteen, ei se
höpöttämällä muutu kenenkään käteen istuvaksi.
Jos taas malli on sopiva, tarpeeksi iso.... siis oikeesti, tarpeeksi iso, johon heittää kevyen puuvillasormikkaan
sisään, mennään kyllä pikkupakkasillakin vielä siedettävästi
noilla hinnoilla.

Toki, rahalla aina saa, mutta silloinkin on syytä olla
"oikea malli ja koko".

Nostetaanpas ketjua. Kiinnostaisi nuo lämmitettävät hanskat. Ei tarttis asentaa pyörään mitään. Toimivatko akulla vai jollain virran ulosotolla pyörästä? Mistä saa, onko valikoimaa, mitä maksaa?

Rukka Atlas, eli **nämä lapaset** ovat olleet tämän syksyn kourassa menestyksellä.
Voin komppaa näitä.Viikko sit ostin ja ei oo kylmä viel ollu. Yks sade tosin vast takana. En oo laittanu lämppäreit päälle viel näil hanskoil  
nixweiss.gif
On teillä kuumat kädet - Rukka Atlaksia en voi todellakaan suositella kylmän kelin (+5...+10 astetta) hanskoiksi, sormenpäät aivan jäässä kun ajaa duunia pidemmälle ja kun ajelee myös hieman kovempia nopeuksia. Kun tonne väliin änkee ohuet villahanskat niin silloin on ihan siedettävän lämpöiset, mutta tällöin kyseiset hanskat alkaa olemaan aika tönköt.

Tällä hetkellä mulla ei ole kahvanlämppäreitä eikä "tuulisuojia".

On teillä kuumat kädet - Rukka Atlaksia en voi todellakaan suositella kylmän kelin (+5...+10 astetta) hanskoiksi, sormenpäät aivan jäässä kun ajaa duunia pidemmälle ja kun ajelee myös hieman kovempia nopeuksia. Kun tonne väliin änkee ohuet villahanskat niin silloin on ihan siedettävän lämpöiset, mutta tällöin kyseiset hanskat alkaa olemaan aika tönköt.

Mää olen vedellyt motareita pakkasellakin ilman kahvalämmityksiä noiden kanssa ilman nakkien jäätymäti.

Mää olen vedellyt motareita pakkasellakin ilman kahvalämmityksiä noiden kanssa ilman nakkien jäätymäti.
Nää on näköjään niin yksilökohtaisia asioita. Mä kun vedin +5 asteessa 70km moottoritietä niin tuli fiilis että sormet joutuu varmaan amputoimaan ellei ne tipu itsestään
biggrin.gif
Niin ja välissä oli jo villahanskat.

Itse ostin neopreen hanskat ja todella hyvät.kalastusliikkeestä saatavana erillaisia. Ei tule tuuli, vesi, mikään läpi. Tossa linkki saa tutustua ketä kiinnostaa. http://www.varuste.net/tuotteet2.asp?_id=6819&nimi=Neopreenihanskat

Nää on näköjään niin yksilökohtaisia asioita. Mä kun vedin +5 asteessa 70km moottoritietä niin tuli fiilis että sormet joutuu varmaan amputoimaan ellei ne tipu itsestään
biggrin.gif
Niin ja välissä oli jo villahanskat.
Kaikkien "lämpimien" hanskojen perusasioita:

-Omaan nakkinippuun sopiva.
-Riittävän iso koko. (talvihanskassa on vaan oltava tilaa)
-Varsiosan tiiveys (sopivuus hihansuihin yms.)

Useimmat yleisesti "paskoiksi" luokitellut hanskat muuttuvat
monissa tilanteissa ihan siedettäväksi kun ym. asiat ovat kohdillaan.

"Hyvät" taas suorastaan erinomaisiksi.

Toisaalta..... Periaatteessa hyvä tuote ei vaan toimi, jos
ym. asiat eivät muoti-makuseikkojen vuoksi toteudu.

Vedenpitävyys onkin sitten hieman toinen juttu, varsinkin
yhdistettynä edellisiin asioihin.

Kai siinä kohtaa pätee ihan raaka "normisetti".

Mikä maistuu, myös maksaa.

Ihan kokemuksesta.... kun "halpishanskaa" saa joskus suorastaan ilmaiseksi, on tullut kokeiltua
biggrin.gif
.

Sama hanska... numeroa suurempana ja varsiosa
tiiviinä ja hihansuihin sopivana..... onkin samoissa keleissä
ihan oikeesti huomattavasti lämpimämpi.

Sanoisin että jokaisella on oma verenkierto eli lämpöiset hanskat ei ole kaikille sama.
Itselläni menee kesähanskat koko kauden (sateella toki käytän sateenpitäviä).
Vaikea on sanoa mikä on paras kullekkin.

Back