• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mistä ajohanskat kylmille keleille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja puruskai
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Louis:n tarjouskorista löysin BKS Gore-Tex hanskat, joissa Thinsulate vuori. Hyvin on kädet pysyneet kuivana, ja nakupyörälläkin tarkenee ilman kahvalämppäreitä. Hintaa oli joku 39e, aika hyvin ovat jo hintansa haukkuneet.

about satkulla saa myös lämmitettävät hanskat.

en nyt muista valmistajaa, mutta yamaha centerillä niitä hypistelin.

LGST.jpg

39,00e Eurobikerissä, ihan hintansa väärtit
sport05.gif

sisähanskojakin kannattaa kokeilla.itse ostin jotkut IHMEHANSKA nimiset ohkaset villalapaset joita en oo vielä kokeillu mutta uskoisin mummun kutomien olevan paremmat
biggrin.gif

Rukka Atlas, eli **nämä lapaset** ovat olleet tämän syksyn kourassa menestyksellä.
Voin komppaa näitä.Viikko sit ostin ja ei oo kylmä viel ollu. Yks sade tosin vast takana. En oo laittanu lämppäreit päälle viel näil hanskoil  
nixweiss.gif
Itse ajelen kylmällä Rukka Mars hanskoilla. Ilman visiiripyyhintä mutta väri saattaa sopia paremmin tärisevän mopon tyyliin.

http://www.rukka.com/lfashio....ocument

Kiitos kaikille vinkeistä! Nuo Scottin Warrior Goret lähti tilaukseen. Vaikuttavat päteviltä ja (toivottavasti) vesitiiviiltä
biggrin.gif
Sen verran isot otin että mahtuu villasormikkaat sisään. Ja kevväämmällä pitää nikkaroida kahvanlämppärit.

Olin tuolla Jänkhällä Jytisee tapahtumassa ja oli vaikka minkälaista sormikasta mukana, mutt ylivoimaisesti parhaat oli Scott-moottorikelkka rukkaset.
Scott

Rukkaset olis hyvät mut jätin ne pois pähkäilystä kun tuossa mopossani on aika paljon nappuloita tangossa.. radion ja vakionopeudensäätimen peukalokäyttöisiä namikoita on neljä kappaletta ja ei onnistu rukkasissa niitten käyttö... vilkkujen ja valojen käyttö ehkä vielä onnistuisi..

Ohuet lateksipinnoitetut "tyköistuvat" työhanskat nahkaisten kalvottomien ajohanskojen alle, niin tarkenee hieman paremmin..  
talktohand.gif

Itse suosittelen kyllä lämpimästi niitä kahvanlämmittimiä, eivät ole kovin kalliit, ja melko helppo asentaa, eikä mene montaa tuntia.

Omasta mielestä on vaan niin käsittämättömän paljon parempi ajaa suht ohuilla hanskoilla, ja säädellä lämpöä sitten tarvittaessa napista. Paksut hanskat kun tuppaavat itsellä kastumaan hiestä, jonka jälkeen yllättäen aika viileät.

Aavistuksen asian vierestä mutta hanskat ja sade tähänkin liittyy. Kovalla sateella kun tuppaa vesi hitaissa vauhdeissa valumaan ajotakin hihan vartta pitkin hanskan sisälle niin kuinka elätte tällaisen ongelman kanssa? Ongelmanhan ratkaisis jos hanskassa olisi myös hihan sisälle tuleva osuus mutta tällaista ei taida kaikissa hanskoissa olla, oletteko keksineet ongelmaan muuta ratkaisua kuin pitää vauhdit 80+ puolella?

Itellä on Richan vedenpitävät hanskat jostain alelaarista pidempiin repäisyihin, ei erityisen lämpimät mutta hiostavat, ihan ok pärjännyt tosin kun välillä sormia jumppaa. Nyt kylmien kelien tultua pitäs katella jotain ohutta hanskaa vielä noiden alle lämmittämään.
Sateella hanskan varret laitetaan hihan sisäpuolelle,ei hihan päälle.Vaikka olis sadehanskat.

Viime syksynä tuli hommattua Rukka Pluto "kylmänkelin" ajokäsineiksi. Viime vappuna tuli testattua käsineet, niin sadetta (n. 800km lähes yhtäjaksoisesti) kuin viileyttä vastaan ja täytyy sanoa jotta on HYVÄT. Toki kahvalämppärit oli kaverina. Ja kuten joku jo kertoi, hanskan varsi hihan sisään, niin homma toimii.

Olin tuolla Jänkhällä Jytisee tapahtumassa ja oli vaikka minkälaista sormikasta mukana, mutt ylivoimaisesti parhaat oli Scott-moottorikelkka rukkaset.
Scott
Jep. Yhdyn mielipiteeseen. Monenmoista hanskaa on mullaki ollu ja aina on jossain vaiheessa vilu tullu.
Mulla on nyt hankkijan kumirukkaset KLIK irroitettavalla vuorella. Kestää 100% vesisateet ja on lämmin. Matka-ajossa n.10h reissuilla monesti kylmillä keleillä testattu. Rukkasen varren pituuteen kannattaa kiinnittää huomiota, että on tarpeeksi pitkä, jotta saa sen hyvin takin hihan alle.

Eilen kokeiltu nahkarukkasia thinsulate-vuorella ja vielä lisänä villasormikkaat alla. Kyllä tarkeni! Sadetta nuo rukkaset eivät välttämättä pidemmän päälle pidä..
Ajelin joskus fillarilla noissa rukkasissa talvipakksissa ja kyllä tarkeni. Tatsi nyt ei ole ohuiden nahkasormikkaiden tasoa mutta tourinkia kyllä ajaa

Itsellä on vasemmassa kädessä keskisormi haljennut ja siinä ei siksi ole normaalia verenkiertoa, siitä syystä ei kannata turhaan arpoa vaan olen tehnyt seuraavasti kylmillä keleillä.
Mukana on kahdet hanskat, kädessä Sinisalon hyvin istuvat kesähanskat ja penkin alla on Rukka Mars hanskat, pyörässä on kahvanlämmittimet.
Menneellä viikolla kun kävin Nuorgamissa oli pakko laittaa kahvapussit lisäksi, eli siis Lapinkeikka vedettiin Rukan hanskoilla, kahvapussit ja lämmöt päällä.
Tosin kahdessa päivässä matkaakin tuli 3400 kilometriä...

Back