• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Missä pestä pyörä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dellas
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mistä löytyy huoltoasema tai vastaava paikka täältä Helsingistä missä sais ton pyörän pestyyn painepesurilla.??

Esimerkiksi Malminkartanossa on Vihdintien varressa sellanen pesupaikka jossa on 3 hallia varustettuna poletti automaateilla joista tulee myös pesuaine ja vahakin tarvittaessa ja kyseisessä paikassa on myös liuotin suihku juttu jos sitä tarvii lisäksi. Muistaakseni 2 eskoa poletti ja silla tais saada 6 minuuttia vettä... tai pesuainetta, ihan miten vaan.

Malminkartanonkujan päässä, olisikohan numero 3 --> Kartta

Kannattaa mennä arkisin päiväsaikaan, niin ei tarvii pahemmin jonotella. Jonotus toimii ihan sillä periaatteella että katsot ketä siellä sinua ennen parkkipaikalla oottelemassa. Yleensä kun olen käynyt siellä, kun pihaan olen ajanut ja jos yksikin halli on tyhjä, niin olen ajanut suoraan sisään ja sitten vain kassalta, sieltä pesulinjan puolelta poletteja ostamaan.

Ulkoapäin katsottaessa oikeanpuoleisin "yleisölle" tarkoitettu pesuri ei mielestäni anna vettä niin hyvällä paineella kuin kahdessa vasemmanpuoleissa pesupaikassa. Että kannattaa valita niistä jompikumpi.

liuotin suihkupullo ja harja. sitten odotat sadetta. suihkuttelet liuotinta jo kastuneeseen pyörään ja vähän harjailet, sitten vain huuhteluajelu.

Sörnäisten rantatiellä on kanssa pesurit. Landelta tullessa tien oikealla, stadista tullessa vasemmalla puolella.

Esimerkiksi Malminkartanossa on Vihdintien varressa sellanen pesupaikka jossa on 3 hallia varustettuna poletti automaateilla joista tulee myös pesuaine ja vahakin tarvittaessa ja kyseisessä paikassa on myös liuotin suihku juttu jos sitä tarvii lisäksi. Muistaakseni 2 eskoa poletti ja silla tais saada 6 minuuttia vettä... tai pesuainetta, ihan miten vaan.

Malminkartanonkujan päässä, olisikohan numero 3 --> Kartta

Kannattaa mennä arkisin päiväsaikaan, niin ei tarvii pahemmin jonotella. Jonotus toimii ihan sillä periaatteella että katsot ketä siellä sinua ennen parkkipaikalla oottelemassa. Yleensä kun olen käynyt siellä, kun pihaan olen ajanut ja jos yksikin halli on tyhjä, niin olen ajanut suoraan sisään ja sitten vain kassalta, sieltä pesulinjan puolelta poletteja ostamaan.

Ulkoapäin katsottaessa oikeanpuoleisin "yleisölle" tarkoitettu pesuri ei mielestäni anna vettä niin hyvällä paineella kuin kahdessa vasemmanpuoleissa pesupaikassa. Että kannattaa valita niistä jompikumpi.
http://www.autopesucenter.fi/ Jossa ti- hallit

Pesupalvelu samassa talossa

Mistä löytyy huoltoasema tai vastaava paikka täältä Helsingistä missä sais ton pyörän pestyyn painepesurilla.??
Et kai tosissasi aio pestä pyöräparkaa painepesurilla?
omg.gif

Herttoniemen shellillä ja onkos se sitten ruskeasannan shelli se siinä tuusulan tien varrella... Sitten espoossa oli joku neste siinä länsiväylän vieressä mutta ei tule nyt tarkemmin mieleen.

omg.gif
Painepesuri on yksi parhaista pyöränpesuvälineistä, kunhan sitä käyttää järkevästi, eli ei suihki sillä laakerita, liittimiä, katkaisijoita ym.

Ne kohdat joista lika ei järkevällä painepesurin käytöllä irtoa voi sitten puhdistaa/jynssätä muilla välineillä.
Sitäpaitsi painepesurilla irtoaa kaikki pöly ja "irtolika" niin ei naarmuunnu katteet ym. maalatut osat kun niitä jynssää sienellä, ym.

Painepesurista paras on sellainen josta vettä tulee paljon mutta ei kovin kovalla paineella / hienona sumuna (= pesurissa reipas tuotto ja iso suutin), useimmat huoltoasemapesurit kuuluvat kutakuinkin tähän sarjaan.

Kiitos kaikille!! Näyttäs löytyvän noita paikkoja, Hertsikan Shellillä tuli käytyy kyselemässä mut siellä koneet menee huoltoo/vaihtoon!!
NO hätä!sain kuitenkin mopedin pestyä,vahattua ja
veryangry.gif
kaadettua!! Nyt pyörää komistaa 8cm korkee skraadu katteessa!!!
bawling.gif

Kiitos kaikille!! Näyttäs löytyvän noita paikkoja, Hertsikan Shellillä tuli käytyy kyselemässä mut siellä koneet menee huoltoo/vaihtoon!!
NO hätä!sain kuitenkin mopedin pestyä,vahattua ja  
veryangry.gif
kaadettua!! Nyt pyörää komistaa 8cm korkee skraadu katteessa!!!
bawling.gif
Noinkin valitettavasti käy aina välillä, itsekin olen saanut pyörän "kyljelleen" mitä käsittämättömimmillä tavoilla
sad_orig.gif

No, mut on sentään puhdas, eikä pieni skraadu oo paha, jos ei mitään muuta hajonnu.

Nimim. itsellä kun oli härveli viimeksi kyljellää (tosin aika monta kertaa "katon" kautta ympäri), niin seuraus oli vissiin 4,5k egeä oleva lasku
sad_orig.gif

Vahingot jäi ainoastaa siihen skraaduun. Saan kiittää sitä kakkoskakkosen pätkää mitä vasten pyörä jäi nojaamaan.
Joten tänään kakkoskakkoselle! pari
033102beer_1_prv.gif

omg.gif
Niin ja painepesuria voi myös käyttää järkevästi, eli ei suoraan laakereihin jne. Niin ja ei kait sitä aina ole pakko käyttää niitä täysiä paineita?
confused_orig.gif
Melkein kaikissa on myös säätö jolla sen saa vähemmäksi (paineen), jopa pienemmäksi kuin mitä vesiletkusta tulee suuttimen kanssa normaalisti.

Omasta mielestä paras paikka mopon pesuun on TI-halli vuosaaressa.
Löytyypi sitä lampea vastapäätä, vanhan ostarin risteyksessä.
Ei tarvitse puljata sekuntipelillä kuten poleteilla, vaan pesee rauhassa ja käy maksamassa tiskille. Ottaa vaan omat pesuaineet, sienet ja vahat mukaan reppuun ja pesun jälkeen vahaa mopon siinä parkkiksella. Hiukan ehkä tyyriimpi kuin polettipeli, mutta huomattavasti mukavempaa ja kiirettömämpää.

Suosittelen
buttrock.gif

Vanha ketju...

Mites onko tietoa tuosta Shell Vantaa Ruskeasannan itsepesu paikoista että voiko yhden poletin aikana vaihtaa tuota pesua?

Esim ensin pesee ja sitten lopuksi vaihtaa huuhteluun saman poletin aikana. Itse töpeksin (ehkä) jotenkin kun sitä kokeilin niin lakkas toimimasta kokonaan. Piti laittaa uusi poletti että sai huudeltua :(

Re: Missä pestä pyörä?

tube68 sanoi:
Vanha ketju...

Mites onko tietoa tuosta Shell Vantaa Ruskeasannan itsepesu paikoista että voiko yhden poletin aikana vaihtaa tuota pesua?

Esim ensin pesee ja sitten lopuksi vaihtaa huuhteluun saman poletin aikana. Itse töpeksin (ehkä) jotenkin kun sitä kokeilin niin lakkas toimimasta kokonaan. Piti laittaa uusi poletti että sai huudeltua :(
Kyllä pystyy. Ihan hiton kivaa olisi jos pystyisi pysäyttämään ajan ja veden tulon

Back