• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Missä peset pyöräsi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DJHJ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
WKurki sanoi:
Kyllä sen voi painepesurilla pestä, käyttää vaan maalaisjärkeä: ei suoraan pyörän stefoihin läheltä, ei suoraan pakoputkiin sisälle jne.

Samalla tavalla pesu kuin autossakin, kunnolla ensin huuhdotaan pesurilla ennen kuin lammaskintaalla tai sienellä kajotaan pintoihin. liuotinta käytetään vain niissä paikoissa, mihin tarvitaan, rasva, piki jne. Pesuaineina samat kuin autoihinkin. Saa hifistellä tai mennä market-kamoilla. Maalipinta tykkää aina vahasta ja helpottaa perusylläpitoa sitten muuten.

Ja ainakin itse olen kuivauksen jälkeen käyttänyt moottorin lämpimäksi pesun jälkeen, niin häipyy kosteudet.

OK, kiitoksia elikä painepesuria voi sitten käyttää harkitusti.

Kyllä voi käyttää. Kovin lähelle ei kannata sohottaa herkkiä paikkoja kuten sähkölaitteet ja sinne missä on stefoja kuten pyörän akselit, jotkut varoo myös ketjuja mutta kurapyörässä nekin tulee välill pestyä paineella. Jos ketjuja lutraa niin silloin on paras käydä samantien ajamassa että vedet poistuu ketjuista ja öljytä ne sen jälkeen. Myös tarroja kannattaa varoa, jotkut lähtee aika herkästi irti ja toiset ei muulla kun teräaseella väkivalloin.

Polettipesurit on paineeltaan aika vaatimattomia ja niiden kanssa en ole juurikaan varonut muuta kun harkitusti sähkölaitteita, niissä ei suutinpaineet ole sitä luokkaa että vesisuihku menisi stefojen läpi. Sitten kun otetaan parempi pesuri käyttöön niin joutuu vähän jo kattomaan mihin sillä sohii:;):

Bandit227 sanoi:
Pihalla puutarhaletkulla. Tehokkaat painepesurit ei sovellu mp pesuun. :no:

Ainakin Nilfiskiin saa säädettävän suuttimen ja autopesusuuttimen niin niillä pesu hoituu "hellästi" sitä paitsi jos vähän järkeä käyttään niin ihan hyvin painepesurilla esipesut ja huuhtelut tekee.

Tehokkaallakin painepesurilla voi aika huoletta pestä pyörää, ei kukaan pakota pitämään pyssyä kiinni pyörässä vaan voi sohotella vähän kauempaa:;):

Bandit227 sanoi:
Pihalla puutarhaletkulla. Tehokkaat painepesurit ei sovellu mp pesuun. :no:

Niin miksi ei ?:blink:

Vanhempien omakotitalon pihassa tulee pestyä. Välineinä painepesuri, lammaskinnas ja kuivaukseen iso mikrokuituliina. Pesuaineena turtlen big orange. Talvella koko paska on käyty läpi savella, dodo juicen lime primellä ja vahaksi pintaan on lyöty pari kerrosta dodo juice rainforest rubia:thumbup: Metalliosiin on hyvä autoglymin metal polish.

Mä oon pessy ihan pihassa. Keskustassa rivarityyppisessä kämpässä asustelen, omaa pihaa ei ole.

Riippuu varmaan tekniikasta, mutta mulla menee nopeammin letkulla kuin painepesurilla.. Pesuaineet suihkepullosta, letkun auki rullaus ja lian pois huuhtelu. Tarvittaessa vähän pehmoharjaa avuksi. Olisi kunnollinen painepesurikin, mutta sitä tulee käytettyä vain auton pesussa. Lousin Procycle pesuaine tuntuu irroittavan paksunkin savikerroksen, niin ei ole tullut painepesuria enää vuosiin käytettyä mp-pesussa.

Tallilla pystyy pesemään. Liuotinpesuaine, letku, ämpäri, autoshamppoo, pesukinnas tai kaks, setti erilaisia harjoja sekalaisina yhdestelminä käytössä eri tarpeiden mukaan.

Asun rivarin päätykämpässä ja autopaikat on aidan toisella puolella. Puutarhaletku ylettää just ja just omalta pihalta mun autopaikalle. :)
Oon yleensä laittanut korkillisen yleispesuainetta ämpärilliseen vettä ja pesusienellä sit sutinut menemään. :)- Sit kuivaus isolla pyyhkeellä ja yleensä pesun jälkeen oon laittanut vähän öljyä ketjuille.

Myös talvisäilytyspaikassa (faijan autotalli) on vesipiste ja letku.

Motoristi1958 sanoi:
Kotipihassa niin mp, kuin kotilopuoli. Ja vaikka kaupungin järjestyssäännöt sanovatkin, että OKT-alueella ei pesua saa tehdä (hulevedet), ei ole vastapäisen asumuksen poliisipoika asiasta mitään sanonut.

Meillä Riihimäellä kotipihassa lutaaminen on luvallista kunhan pesuvedet imeytetään maahan sadevesiviemärin sijaan. Täällä kun osasta kaupunkia sadevedet ohjataan viemäriverkoston kautta vedenpuhdistamolle ja kovilla sateilla juoksutetaan edelleen Vantaanjokeen etelämmässä asuvien iloksi.

Sade pesee. Kahdesti kesässä huollosta tulee puhtaana takas :)
Lisäksi jos sattuu vierailemaan jossain omakotialueella asuvan luona ja letku lähellä voi vähä huljutella

Duunissa, saa olla hivenen tarkkana sen painepesurin kanssa ettei ihan kaikkia tarroja pese pois. Myös rivarin takapihalla joskus letkulla. Joskus Hervannan vanhal bensiksellä ja tuossa Linnainmaan Prisman parkkihallissakin on joku vastaava paikka, en ole vielä kokeillut.

Kerrostalossa tulee itsekin asuttua, mutta tuntemalla oikeat henkilöt elämä helpottuu.
7sRO0Zd.jpg

Diesel käyttöinen painepesuri 500bar. Sillä ei kyllä kannata pyörää pestä :grin:

Tampereen Sammonkadun nesteen polettipainepesurilla tai sitten töissä painepesurilla.

Yleensä isoimmat pölyt/kurat tulee ihan vaan vedellä spruutattua hitokseen.

Töissä painepesurilla tai sitten emäntä sen hinkkaa käsin anoppilassa pienintäkin koloa (ei moloa) myöden! :rakastunut: Vahaa pintaan ja kiillotusta. Ai että.... :p

Back