• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Minkäslaisilla hanskoilla käännätte ja vaihdatte?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja moukku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Neopreenihanskat jäi narikkaan parin käyttökerran jälkeen, hengittää yhtä hyvin kuin muovipussi. Eikä olleet erityisen lämpimätkään. Parempi soveltuvuus olisi joku vesijetti/surffaus yms. käyttö.

Kylmällä mennään sähkölämmitteisillä hanskoilla ja yli 10 asteen lämmössä vaihtuu ixs:n halpis wannabe racer hanskoihin jotka on helteelläkin siedettävät.

Niin, ja tuskin neopreeni rukkasilla kannattaa pahemmin kaatuilla.
Minkähän merkkiset neopreenihanskat oli kyseessä? Itsellä löytyy mp-asun- ja nexon neopreenihanskat, eikä kummatkaan ole ollut hiostavat. Ja on käytetty joka kelillä.

MP-asun Summer hanskat kuumille ja kuiville keleille. Scott -merkkiset neopreenihanskat sateelle ja viileille keleille.

66-366-.jpg

Tommosilla mentiin viime kesä ja ainakin aloitetaan kausi.
Ihan hyvät hanskat ollu joka säälle. Ihan kauheessa kaatosateessa en "päässyt" testaamaan.

Kuivalla ja lämpimällä kelillä A-starssin GP Tech - on myyten ihan hirmuisen miellyttävät hanskat!

Kylmällä reilunkokoiset MP-Asun nahkahanskat kovilla suojilla ja alle Bikers'sin Gore-Tex alushanskat - kun nahka on hyvässä öljyssä niin ei pikku sadekaan haittaa

Märälle kelille on sitten Sweepin muka-vettäpitävät muovipussihanskat -  
033102ass_1_prv.gif

Näitten lisäksi löytyy sekalainen määrä vanhoja nahkahanskoja ja ainakin yhdet tekstiilihanskat joiden _piti_ olla lämpimät ja vedenpitävät -  
033102ass_1_prv.gif
niillekin

Br, Mikko

Ensi kesänä tällaisilla:
Rukka_xtrafit.jpg

Toivottavasti ovat hyvät...  
thumbs-up.gif
Oikeastaan olen vähän pettynyt noihin Rukan hanskoihin: gorehanskat, joissa ei ole etusormessa visiirinpyyhintä, kämmentuntuma ei ole kovinkaan hyvä ja sateella kylmät. Eniten tulee ajettua Heldin kengurunnahkaisissa joissa ei ole kalvoa mutta pyyhin etusormessa ja kestävät kastumatta pikkusateen. Mielestäni markkinoilta ei löydy lainkaan kunnon hanskoja, joissa olisi hyvä kämmentuntuma (jos on kahvalämppärit kaikki ylimääräinen kämmenpuolella vain haittaa) ja kunnon eristeet sitten siellä rystysen puolella
wink.gif

Mielestäni markkinoilta ei löydy lainkaan kunnon hanskoja, joissa olisi hyvä kämmentuntuma (jos on kahvalämppärit kaikki ylimääräinen kämmenpuolella vain haittaa) ja kunnon eristeet sitten siellä rystysen puolella
wink.gif
Tuollaisten perään tuli viime vuosi messuista alkaen katseltua, mutta eipä löytynyt ei. Vaikka mulla ei lämppäreitä olekaan, niin en sisäpinnalle tuntuman menetyksen takia todellakaan kaipaa mitään ylimääräistä. Edellisessä mopossa oli kahvoissa lämppärit ja niillä kävi ohkasilla hanskoilla puolestaan niin, että käsi sisäpinnalta "tulessa" ja ulkoa jäässä. Eipä sekään järin fiksulta tuntunut.

Tietääkö joku sellaiset hanskat, joissa olisi ohut pääosin yksinkertaista nahkaa oleva sisäpinta ja ulkopinnalla jonkinverran fylliä/kerroksia? Suojaavuudesta ja yksinkertaisesta sporttisesta ulkonäöstä plussaa.

Rukka X-trafit hanska on ihan prrkeleen hyvä. Ei kalvollista hanskaa pysty ikinä vertaamaan ns ratahanskaan jossa on kenguru kämmen. Omasta mielestä paras kalvohanska!!! Ja visiirin pyyhkimiseen käytä paperia ja vettä
smile_org.gif

Lämpimillä keleillä vuorettomat nahkahanskat (Dainesen RS-3), joissa on mielestäni erinomainen tuntuma. Sateella/viileällä kelillä laitan käteen vedenpitävällä kalvolla varustetut vuorelliset hanskat. Jos on kylmää niin noiden alle menee tarvittaessa ohuet puuvillaiset alushanskat.

Suosittelen noita alushanskoja, jos sormet eivät muuten tarkene. Kannattaa vain varmistaa että mahtuvat hanskoihin kunnolla sisälle. Mikäli sisälle ei jää yhtään ilmavaraa, noista on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Triumphin Roadster hanska käytössä (löytyy ainakin Triumphin sivuilta vaatetuksista). Pirun hyvä hanska 50e:lla, vastaavat hanskat on muilta olleet 150e hujakoissa. Kylmemmillä keleillä olen käyttänyt sisällä ohuita puuvillahanskoja (myydään tiskihanskojen sisään käytettäväksi yleensä).

Pitäisi ostaa nyt yhdet pidemmällä varrella olevat koska noissa on lyhyt varsi.

bristol_2008219125011.jpg

Nää oli viime vuoden ainoina hanskoina käytössä, eiköhän noilla mennä tämäkin vuosi. Joulukuussa noilla tuli kyllä jo vähän vilponen
tounge.gif

Onko kellään kokemusta näistä hanskoista? Pitäisi uudet lämpimän kelin lapaset ostaa kohtapuoliin. Meneekö rahat ihan hukkaan jos sijoittaa noihin?

Mulla on tollaset Akuma merkkiset kengurunnahka rukkaset,kämmen puolelta tosi ohuet,hyvä tuntuma.Kahva lämppärin käyttöä kyllä vaativat kylmällä/sateella.Olen kokeillut kyllä ohutvuorisia tekstiili hanskoja,mutta toistaiseksi hankinta saa jäädä.

Astarin SP-1:llä mennään lämpimillä keleillä ja viime vuonna oli liiterin tumput kylmille keleille, mutta sen verran jääty nakit, että hain messutarjouksella Rukan Pluto hanskat - lämpimät on, ainakin Corollan ratissa, kun niitä koitin
biggrin.gif

Ensi kesänä tällaisilla:
Rukka_xtrafit.jpg

Toivottavasti ovat hyvät...  
thumbs-up.gif
Oikeastaan olen vähän pettynyt noihin Rukan hanskoihin: gorehanskat, joissa ei ole etusormessa visiirinpyyhintä, kämmentuntuma ei ole kovinkaan hyvä ja sateella kylmät. Eniten tulee ajettua Heldin kengurunnahkaisissa joissa ei ole kalvoa mutta pyyhin etusormessa ja kestävät kastumatta pikkusateen. Mielestäni markkinoilta ei löydy lainkaan kunnon hanskoja, joissa olisi hyvä kämmentuntuma (jos on kahvalämppärit kaikki ylimääräinen kämmenpuolella vain haittaa) ja kunnon eristeet sitten siellä rystysen puolella
wink.gif
Joo, kovasti pojat kylillä puhuvat että hanskat olisi se vaikein varuste löytää... Kuivaharjoitteluna nuo ovat minulle kyllä tuntuneet hyvältä, enkä itse kyllä kaipaa visiirin pyyhintä hanskaat. Sellaisen voi virittää vaikka hihansuuhun, niin saa isomman pinta-alankin siihen. Toivottavasti sopivat minulle, vahvasti ainakin luotan siihen.

Jeps, vaikka noissa omissa uusissa Pluto hanskoissa on toi pyyhin, niin eipä sillle ole itellä käyttöä. Pään kääntö sivulle riittää putsaamaan visirin riittävästi.

Triumphin Roadster hanska käytössä (löytyy ainakin Triumphin sivuilta vaatetuksista). Pirun hyvä hanska 50e:lla, vastaavat hanskat on muilta olleet 150e hujakoissa. Kylmemmillä keleillä olen käyttänyt sisällä ohuita puuvillahanskoja (myydään tiskihanskojen sisään käytettäväksi yleensä).

Pitäisi ostaa nyt yhdet pidemmällä varrella olevat koska noissa on lyhyt varsi.
No tänään hain sitte pidempivartiset:
Halvarssons Dino

80e maksoi tarjouksessa Bike Worldissa Tampereella. Vaikuttaa ainakin hyviltä. Hetkeen ei kyllä pääse demoon.
dino1_b.jpg
dino2_b.jpg

Vanhemmat hanskat on muistaakseni IXS:n jotkut Hipora-kalvolla olevat ja viime kesänä (08) ostin Halvarssonin Dino-malliset, jotka ovat ohuemmat ja tuntumaltaan paremmat. Dinon käsiin laitto on hieman työläämpää useiden tarranauhojen takia.

Back