• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Minkälaisia laukkuja sporteissa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gixxer03
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko kellään tiedossa mitään edullisia tankinkorkkiin kiinnittyviä laukkuja?
Toi täälläkin mainittu Bag connection on sellainen. On vähän ilmassa joten ei edes naarmuta tankkia. Katsele Heinon sivuilta.

Edit: jaa mutta ehkä se niinkään ole edullinen.
+1

Jokaisessa tankkilaukkuketjussa tätä systeemiä tulee hehkutettua, mutta kyllä se vaan on niin teknisesti ylivoimanen ratkasu, että aina jaksaa ihmetyttää, miten joku edes miettii muita vaihtoehtoja.

biggrin.gif

Onko kellään tiedossa mitään edullisia tankinkorkkiin kiinnittyviä laukkuja?
Toi täälläkin mainittu Bag connection on sellainen. On vähän ilmassa joten ei edes naarmuta tankkia. Katsele Heinon sivuilta.

Edit: jaa mutta ehkä se niinkään ole edullinen.
+1

Jokaisessa tankkilaukkuketjussa tätä systeemiä tulee hehkutettua, mutta kyllä se vaan on niin teknisesti ylivoimanen ratkasu, että aina jaksaa ihmetyttää, miten joku edes miettii muita vaihtoehtoja.

biggrin.gif
Näinhän se on...mut kai jotkut vaan viitsii väsäillä hihnojen, magneettien, taikka niiden kamalien nahkakortsujen kans...

Sanokaas rearbagin omistajat, miten sitä sadesuojaa käytätte? Toki laukku itsessään pitää sadetta, mutta likaantuu ikävästi.

Tuossa eilen sateessa tutkin sadesuojaa, ja totesin, etten sitä saa kyllä laukun päälle millään. Korkeintaan niin, että laukun etupäästä taaksepäin (katsottuna niin, kuin se on pyörän päällä) pujottaisin sen, mutta sitten kiinnitys ei onnistu. Pitäisi tehdä reiät suojaan. Neuvoja?
Itse ymmärsin ohjeista että mukana tullut suoja on sisäkassi aroille tavaroille. Eli ei ollenkaan suojus itse laukulle.
Juu näin on. Eli se on sisäkassi joka pitää kamat sateelta suojassa. Itse laukkuhan on sellaista materiaalia ettei se pahemmin vety läpi. Kohtuullisessa sateessa tullut ajettua laukun (Speedbag wide) kanssa ja pikkasen vettä päästää varmaan vetoketjun kohdalta, mutta ei mennyt sisäkassin sisälle.

ostin baksterin cargobäkin ja on ollut 2000 km kyydissä enkä antais pois /vaihtais mihinkään.
Huomattavasti sirompi kuin speedbäki ja istuu paremmin kuin rearbäki tai speedbäki.

Itellä käytössä tuo Bags-connectionin Speedpack wide laukku. Mahtuu vaikka koko omaisuus mukaan. Ainahi yksi hyvä puoli lisää, että sen isoimman laukun saa mukaan vaikka lähtee muuallehi ja muulla kuin pyörällä reissuun. Tosiaan takakate on huvä peitellä jollain muovilla ettei lukot tee naarmuja. Kiinnitys systeemiä voisi ehkä hiiukan kehittää, mutta eipä nuo vielä tippunu kertaakaa kyydistä poisa.

Hyvä ostos mielestäni.

Sanokaas rearbagin omistajat, miten sitä sadesuojaa käytätte? Toki laukku itsessään pitää sadetta, mutta likaantuu ikävästi.

Tuossa eilen sateessa tutkin sadesuojaa, ja totesin, etten sitä saa kyllä laukun päälle millään. Korkeintaan niin, että laukun etupäästä taaksepäin (katsottuna niin, kuin se on pyörän päällä) pujottaisin sen, mutta sitten kiinnitys ei onnistu. Pitäisi tehdä reiät suojaan. Neuvoja?
Itse ymmärsin ohjeista että mukana tullut suoja on sisäkassi aroille tavaroille. Eli ei ollenkaan suojus itse laukulle.
Juu näin on. Eli se on sisäkassi joka pitää kamat sateelta suojassa. Itse laukkuhan on sellaista materiaalia ettei se pahemmin vety läpi. Kohtuullisessa sateessa tullut ajettua laukun (Speedbag wide) kanssa ja pikkasen vettä päästää varmaan vetoketjun kohdalta, mutta ei mennyt sisäkassin sisälle.
Ahaa. Itellä kun ei ohjeita tullut mukana. Ostin käytettynä, niin sitä ei tullut mukana. Vielä en kyllä ole saanut tavaroita kastumaan, vaikka en ole tätä suojusta käyttänyt. Todella hyvin tuo pelkkä kassikin pitää vettä.

Hieman vain ruvennut miettimään, että olisiko tuo cargobag kätevämpi. Vaikka se on hieman isompi, niin eipähän tarvitsisi ottaa tankkilaukkua lisäksi mukaan. Mutta, tähän asti tuo on kyllä ollut mieluisa ratkaisu. Se cargo on melkoisen kokoinen tuohon verrattuna, eikä taida olla niin hyvä sateen kestävyyskään.

Mutta, kyllä bags connection osaa hommansa. Nyt kun olen nähnyt, miten laadukkaita laukkuja voidaan tehdä, on moni laukku alkanut näyttämään mitättömältä tuohon verrattuna.

Back