• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

minkä potan valitsisit...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maza
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Airoh SV55S? Aurinkovisiiri vakiona ja bluetooth optiona...eikä maksa paljon.

Okei, kiitoksia. Alanpa metsästää tuota C2:sta. Onko vielä tietoa mistä Shuubertin C2 uudenmaan alueelta löytyisi?
Todennäköisesti tilaan Saksasta, mutta jos hintaero ei ole suuri niin voisihan sitä välillä tukea kotimaan yrittäjiäkin.
Täytyy nyt kuitenkin ensin käydä testaamassa, sopiiko kuuppaan. Koeajo jää nyt väliin, mutta jos se on hyväksi todettu niin eipä väliä.....

C3:sta muistelen lukeneeni jostain, että siinä etuosastaan tasaiseen visiiriin jäisi vesi ja örkit "kellumaan" ja että parannuksia C2:een ei olisi ihan hinnan perusteeksi.
No, olimitenoli, iso pää vaatii kunnon suojan, pää edellä kuitenkin putoan jos kolahtaa.
En ole oikeen ulkonäönkään perusteella ikinä tykänny shubertista... mutta viime kesänä sattuneesta syystä kokaisin kaverin C3:sta ja olin kyllä aika myyty...

Siis ite olen vannoitunut umpikypärän käyttäjä (RX7 Corsair), mutta jos tulis avattava kuuppa ostoslistalle niin C3 olis ehdottomasti se minkä hyllyyn tulisi
thumbs-up.gif
Kevyt ja hyvä käyttää ja ainakin ku valettu mun päähän + integroitu visiirikin oli toimiva.

Aina ei kannata uskoa sokeesti noihin testeihin vaan koittamaan ja testaamaan omaan päähän omassa käytössä, sillä se oikea potta löytyy!

Hyppää viikonloppuna junaa ja osta Lahdesta, eiköhän sieltä messutarjouksena löydy. Itsellä ollut käytössä jo vuosia, tosin ensi kesä mennään jo C3.lla.
No, perskeleen perskeles. Luulin selkeyttäväni itselleni valintaa, mutta näinhän se meni; lisää malleja tsekattavaksi.
Se on sitten tosiaan lähdettävä Lahteen viikonloppuna, eipä silti, muutenkin kiva mennä. Menee vaan kuumemittari tappiin kun nytkin on jo vähän lämpöä.

En nyt kovin leukava ukko ole, mutten yhtään avattavaa ole löytänyt, missei leuka ottaisi alaosaan kiinni. Säveltäjän ostaisin, vaan ei käy. Shoeit sun muut olen testannut, Nolania ei ole silmiin sattunut. Mikä muuten on nykyisin se poliisien käyttämä merkki ja malli ? Siellähän on erimuotoista kaljupäätä ja kaikilla taitaa olla samaa merkkiä. Kertokaapas, niin yritän huomenna Lahdessa kuikuilla.
eikös noilla setäsinisillä oo X-LITE
nixweiss.gif

En nyt kovin leukava ukko ole, mutten yhtään avattavaa ole löytänyt, missei leuka ottaisi alaosaan kiinni. Säveltäjän ostaisin, vaan ei käy. Shoeit sun muut olen testannut, Nolania ei ole silmiin sattunut. Mikä muuten on nykyisin se poliisien käyttämä merkki ja malli ? Siellähän on erimuotoista kaljupäätä ja kaikilla taitaa olla samaa merkkiä. Kertokaapas, niin yritän huomenna Lahdessa kuikuilla.
eikös noilla setäsinisillä oo X-LITE  
nixweiss.gif
"skoudemalli" X-Lite 1002

X-Lite_X-1002.jpg

= painava, huonosti istuva, meluisa, aurinkovisiiri ei toimi, itelle en ikinä ottais
biggrin.gif

Terveiset Lahdesta Jo nyt älyttömästi väkeä. Muusta sitten shown jälkeen. Kokasin sen X-liten, Shoei Multitecin, Cabergin, Säveltäjän pari mallia ja lopuksi Nolanin ja Marushin. Lopputulos: Nolanilla yhdessä mallissa on irroitettava leukaosa ja Säveltäjällä muistaakseni J 1 ? Joka tapauksessa semmosella leukaraudalla. Nämä pari viimeistä tuntuivat hyviltä ja näkökenttääkin on. Loppujen lopuksi ne ovat kuitenkin vain avokypäriä leukasuojalla. Mitäs mieltä näistä kummajaisista ollaan. En ole huomannut keskustelua. Turvallisempia ilmeisesti kuitenkin ovat kuin avopotat.

Terveiset Lahdesta Jo nyt älyttömästi väkeä. Muusta sitten shown jälkeen. Kokasin sen X-liten, Shoei Multitecin, Cabergin, Säveltäjän pari mallia ja lopuksi Nolanin ja Marushin. Lopputulos: Nolanilla yhdessä mallissa on irroitettava leukaosa ja Säveltäjällä muistaakseni J 1 ? Joka tapauksessa semmosella leukaraudalla. Nämä pari viimeistä tuntuivat hyviltä ja näkökenttääkin on. Loppujen lopuksi ne ovat kuitenkin vain avokypäriä leukasuojalla. Mitäs mieltä näistä kummajaisista ollaan. En ole huomannut keskustelua. Turvallisempia ilmeisesti kuitenkin ovat kuin avopotat.
Itse pääsen vasta sunnuntaina ja vähän arveluttaa mahtuuko sisään, täytyy laittaa old spaissia..
Noissa irroitettavissa leukasuojissa käy ensin mielessä, jotta irtoaako oma leuka suojan mukana kun kolahtaa asfalttiin. Toisaalta, onko "kiinteät" sitten sen lujempaa kiinni, enpä tiedä.
Veikkaisin oman ongelmani olevan myös juuri tuossa edellämainitussa; mahtuuko leuka liikkumaan kypärässä vai ottaako kiinni. Eipä auta muu kuin sovitella sunnuntaina.
Täytyypi kyseskellä jos siellä sattuu olemaan valmistajien edustajia, jotta aikovatko tulevaisuudessa tuotekehittelyssä ottaa huomioon pitkäleukaiset; eli sama malli kahdella eri leukapituudella. Vai olisiko sitten noihin irrotettaviin malleihin tarjolla vaihtoehtona eri pituuksia.
PS. kerran on mennyt leuka poikki ja 7 vko pilliruokaa ilman hampaiden pesua, hyi saatana

Joo, tuli käytyä messuilla testaamassa nuo kypärät. BMW jäi kokeilematta. Ainoa mikä tuntui toimivalle ja mihin leuka mahtui hyvin oli tietenkin tuo Shuberthin C3 ja hintaahan on reilusti. Ei auta, se on hommattava sellainen.
Tuntui kyllä tosi hyvältä ja helppokäyttöiseltä; myös aurinkovisiiri toimi"portaattomasti". X-litessä jäi heti visiiri jumiin joten se jäi heti pois laskuista. Nolan muuten hyvä, mutta ei aurinkovisiiriä, kiinnitys renkailla eikä leuka mahtunut.

Schubert C2:een ei minun leuka mahtunut. Kokeilin sen jälkeen BMW System V:n ja Multitec:n joista Shoie tuntui paremmalta päässä joten ostin sen. Tyyväinen olen ollut. Noista kahdesta ainakin Moto1:n juttusarjan mukaan BMW on hiljaisempi.

Todennäköisesti tilaan Saksasta, mutta jos hintaero ei ole suuri niin voisihan sitä välillä tukea kotimaan yrittäjiäkin.
Jos Saksasta Schuberthin tilaat, niin riski saada liian iso tai pieni potta on olemassa. Kun itse olin ostamassa Schuberthin J1 kypärää, kokeilin kolmea numeroltaan samankokoista kypärää. Eivät sitten käytännössä olleetkaan samankokoisia. Suosittelen sovittamista ja sitten ostamista ja se ei oikeen onnistu nettikaupoilla.
tounge.gif
Tinkaamalla liikkeessä saatat saada Suomesta halvemmalla. Mä ainakin sain..
wink.gif
Jep, oikeassa olit. Tilasin loppujen lopuksi c3:sen kotomaan liikkeestä ja haluamaani väriä en olisi ulkomailta saanut yhtään halvemmalla. Ainahan jossain voi olla tarjouksia, mutta niissäkin mitä löysin, ei ollut oikeata väriä/kokoa.

Jos Saksasta Schuberthin tilaat, niin riski saada liian iso tai pieni potta on olemassa. Kun itse olin ostamassa Schuberthin J1 kypärää, kokeilin kolmea numeroltaan samankokoista kypärää. Eivät sitten käytännössä olleetkaan samankokoisia. Suosittelen sovittamista ja sitten ostamista ja se ei oikeen onnistu nettikaupoilla.
tounge.gif
Tinkaamalla liikkeessä saatat saada Suomesta halvemmalla. Mä ainakin sain..
wink.gif
Jep, oikeassa olit. Tilasin loppujen lopuksi c3:sen kotomaan liikkeestä ja haluamaani väriä en olisi ulkomailta saanut yhtään halvemmalla. Ainahan jossain voi olla tarjouksia, mutta niissäkin mitä löysin, ei ollut oikeata väriä/kokoa.
Niin vielä, jos hyllyssä ei ole kuin esittely/kokeilukappale sopivaa kokoa niin taitaahan tilattu kypäräkin tulla ulkomailta liikkeen toimesta (tai uusi laatikossa). Eli pointtina, olisiko syytä ostaa aina juuri se kappale jota on sovittanut?

Sehän se etu kaupassa käynnissä on, että voi ottaa matkaan sen sopivimman, eikä arpoa jälkikäteen. Näin minä tein eilen J1:n kanssa.

Tulipa sitten ostettua Shark evoline. Tärkeimpänä kriteerinä täydellinen avopotta ominaisuus, kun ajelee matkamopolla ison katteen takana, on hyvä välillä tuulettaa. Visiiri vaikuttaa melko ohuelta muihin merkkeihin verrattuna, eikä sen auki saaminen yhdellä kädellä ole ihan niin helppoa mitä mainosvideo antaa ymmärtää, vaan vaatii hiukan voimaa ja ripeän töytäisyn (helppoa kuitenkin).  Jotta leukasuojan saa auki, täytyy ensin avata vähän visiiriä ennen kuin leukaosa nousee taakse. Leukaosan takaisin laittaminen on melko helppoa yhdellä kädellä, mutta vaatii lopuksi töytäisyn taaksepäin lukittuakseen kunnolla.

Yritin viritellä pottaan Scala Rideria, mutta tulee veitselle töitä, koska isokorvaisena en saa mitenkään kaiuttimia paikalleen niin etteikö painaisi. Täytynee kovertaa jonkinlainen kolo sisustukseen. Koloa ei kannattane kovertaa kuitenkaan kypärän kiinteään osaan, vaan siihen poskipalaan, koska poskipaloja tulee myyntiin erillisenä vielä kesän aikana. Tämä tietenkin siksi, ettei vaikuta takuuseen (5v.) Hyvää on se, että sisukset saa kokonaan irti pesua varten.

Potta on pirun painava, mutta ainakin matkamopon ajoasennossa melko tasapainoisen tuntuinen. Kyykyssä voi ajoasento alkaa pidemmän päälle rasittamaan niskaa tällä potalla. Muuten ainakin minun päähäni hyvin istuva ja mukavan tuntuinen kapistus, eikä ainakaan vielä kaduta, saa nähdä miten sitten ensimmäisen pitkän ajopäivän jälkeen.

Back