• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Minkä näistä ny ostais ekaks mopoks.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja thenuke
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
kannattaa miettiä että tostakaan rimpulasta joka on melkien 10v uudempi kuin yksikään alkupään ehdokkaista niin tuosta ei vaihdossa saisi 1500e enempää hyvityksenä uuteen.
Tarkoitin sitä että jos liike ostaan tuon pyörän niin se ei maksa siitä enemmpää.
Kantsis kokeilla myyntihalukkuutta hyvällä 3000e tarjouksella.
Suomalainen on sellanen et ei ole pakko myydä mutta mieluummin annan ilmaseks liikkeelle kuin jollekin matti meikäläiselle hyvään hintaan.
Ja tämäkö on kirjoihin kirjoitettu fakta? En ole pyörää liikkeeseen tarjonnut, mutta liikkeiden pyyntien perusteella ( esim. 1) vähän epäilen lausumaasi... Kilometrejä on tietty vähemmän, mutta ehdottamasi hinta on alle neljäsosa edellä olevasta pyyntihinnasta
nixweiss.gif
. Luulisin, että pyörä on kuitenkin maan halvin --04 CBF600S
smile_org.gif
.

Myisitkö itse neljä vuotta vanhan ja ehjän pyörän 1500 euroon?
en myisi mutta ei minun ole pakko myödä.
Se on sillee et jos haluaa realisoida kun ei kaupaksi muuten mene niin siinä seisoo todellinen hinta.

Viime vuonna mä maksoin mun -06 xx hondan laukuil ja härpäkkeillä 3000km ajettuna 10000e.
myyjä sai rahat käteen.

20 sika tarjousviestiä kerkesin lähettää kun tärppäsi...taaas:D
osalta tuli toki pohjaapalaneita vastauksia suurin osa ei vastannut mitään mutta aina porukassa joku on jolle eurot kelpaa siinä tilanteessa.

Ihme ettei kukaan ole vielä kehoittanut tonnista hakemaan, kun kuussatanen jää kuitenkin pieneksi heti??  
tounge.gif
Juu usein sitä heti ekaksi pyöräksi tarjotaan täällä. Itse tein juuri tuon, että ajelin ekan vuoden 600:lla ja tälle kaudelle vaihtui 1000:seen, kun se 600:nen jäi "pieneksi". Ratkaisuun olen ollut tyytyväinen. Kyllä oli paljon helpompi ajettava tuollainen 600F cebari alkuunsa kuin 1000RR blade. Ehkä nuorempana olisin ottanut heti 1000:sen, mutta en sitten tiedän olisinko tässä kirjoittamassa, jos niin olisi joskus käynnyt.

Ihme ettei kukaan ole vielä kehoittanut tonnista hakemaan, kun kuussatanen jää kuitenkin pieneksi heti??  
tounge.gif
Kyllä oli paljon helpompi ajettava tuollainen 600F cebari alkuunsa kuin 1000RR blade.
Heh, tos joku kesä sit vuokrasin kaverilta pariks viikoks 1100XX:n .. Joo'o.. Joo'o.. Meikällä on sen 164cm pituutta ja painoa 60kg ni olihan sitä vähän vähän hiessä kun sitä pihassakin käänti lähtösuuntaa kohti. Ja meinas hiostaa sekin jos piti ahtaissa tiloissa pyöritellä hitaassa vauhdissa =)
Mutta muutoin ei ollu mitään probleemia sen kanssa. Hemmetin hyvältä se tuntu matkaa ajaessa kyl, kaupungissa ny ehkä vähän kankeammalta tuntu juup.

Mutta potkua liikaa? emmä tiä.. Ton parin viikon jälkee ku palautin mopedin ni tuumasin että ..kyllä tähän turbon kärsis laittaa.. ;D
Vaan en ny tosiaan kuitenkaan halua mitään ihan mahotonta rakettia ekaks omaks mopediks. Mistä sitä tietää vaikkei koskaan alkaiskaan kaivata räjähtävämpää voimaa? (joop.. melkeinpä voisin nauraa päin omaa naamaani..)

Liikkeessä istuskelin tuollasen 1000RR bladen päällä
smile_org.gif
Huvitti se ajoasento hieman kyllä. Kun kuvittelin itseni jossain keskustassa huristelemassa sillä.. Mutta aijai ku maittas jossain radalla tuollasta ajaa. Niin tai vaikka liikenteenseassa ~200-300km/h? ois seki varmaa kivaa mut henki pia lähtee ja kortti kans :-(

kannattaa miettiä että tostakaan rimpulasta joka on melkien 10v uudempi kuin yksikään alkupään ehdokkaista niin tuosta ei vaihdossa saisi 1500e enempää hyvityksenä uuteen.
Tarkoitin sitä että jos liike ostaan tuon pyörän niin se ei maksa siitä enemmpää.
Suomalainen on sellanen et ei ole pakko myydä mutta mieluummin annan ilmaseks liikkeelle kuin jollekin matti meikäläiselle hyvään hintaan.
Ja tämäkö on kirjoihin kirjoitettu fakta? En ole pyörää liikkeeseen tarjonnut, mutta liikkeiden pyyntien perusteella ( esim. 1) vähän epäilen lausumaasi... Kilometrejä on tietty vähemmän, mutta ehdottamasi hinta on alle neljäsosa edellä olevasta pyyntihinnasta
nixweiss.gif
smile_org.gif
.

Se on sillee et jos haluaa realisoida kun ei kaupaksi muuten mene niin siinä seisoo todellinen hinta.

Viime vuonna mä maksoin mun -06 xx hondan laukuil ja härpäkkeillä 3000km ajettuna 10000e.
myyjä sai rahat käteen.

osalta tuli toki pohjaapalaneita vastauksia suurin osa ei vastannut mitään mutta aina porukassa joku on jolle eurot kelpaa siinä tilanteessa.
Onneksi niin köyhä en ole, että olisi pakko myydä yhtään mitään.

Sikatarjoukset ja hyvä mäihä jostain konkurssipesästä, niin mikä ettei. Kirjoitat kuitenkin, että liikkeet eivät antaisi hyvityksenä -04 pyörästä 1500 euroa enempää vaihdossa uuteen. Tämä ei ole ainakaan minun kokemuspohjalta totta.

nixweiss.gif
smile_org.gif
.

myyjä sai rahat käteen.

Onneksi niin köyhä en ole, että olisi pakko myydä yhtään mitään.

Sikatarjoukset ja hyvä mäihä jostain konkurssipesästä, niin mikä ettei. Kirjoitat kuitenkin, että liikkeet eivät antaisi hyvityksenä -04 pyörästä 1500 euroa enempää vaihdossa uuteen. Tämä ei ole ainakaan minun kokemuspohjalta totta.
no mene kysymään.
69000 ajettu pappamallinen cbr ei mikään teini suosikki ja vanhemmatkin motoristit ostavat mieluummin litrasen.
Sieltä se mopon todellinen arvo alkaa hahmottua.

Itellä on CBR 600 F, juurinkin toi -95 vuoden PC31. Ihan ensipyöräksi piikin jälkeen hommasin muutaman vuoden tauon jälkeen, ja oon ollu tyytyväinen.

Tossa sun -95 ehdokkaassa hieman arveluttaa noi jälkiasennetut emmeet ja vaihdetut katteet, niinkuin aiemmin on jo mainittu, saattaa liike EHKÄ karsastaa niitä hieman. Tästä en ole varma, mutta epäilys on vahva.

CBR:rän tunnettu "ominaisuus" on rallattava nokkaketju, mistä on täälläkin paljon mainintaa. Honda Talk osiossa on ihan oma ketjukin ko. mopottimelle, joten sieltäkin voi vilkaista ja kysellä aiheesta.

Mutta mutta, vaikka se olikin automainos, niin eiks hondamies lue tex willereitä ku muut menee oopperaan..? ;)

Tässä kohtaa suosittelisin lähempää tuttavuutta Hondaan.

Niin joo, matkaakin voi toki ajella. Allekirjoittaneella mahtuu viikon kamat tankkilaukkuun ja takapenkille. Takapenkillä on vanha reppu josta hihnat leikattu irti. Tämä repaleinen hirvitys pysyy sitten paikallaan kuusikoukkuisella mustekalaverkolla. Mopo näyttää aika karulta, mutta kaikki pysyy kyydissä kiivaammassakin vauhdissa.. ;)

Jos saat tosiaan tommosen 7 v uudemman kawan gpz:n 3500 niin ihan selvä juttu. Ninpaljon vähemmän rassaamista. Noissa 92-96 jne pyörissä tulee varmasti jotain rassasusta parin tuhannen km välein. Sitten se alkaa vituttaa ja ajot vähenee. Ota uudempi.

kyllä se näin on että jos suurin osa yli 90 luvun pyöristä joutais romuksi ja saatais kantaa uudistettua kun olisi mahdollista hinnoitella laitteet paremmin.
nyt ikälopusta paskasta saa maksaa itsensä kipeeksi vaikka kampe joutaisi jo varaosiksi.
on löysää ja väljää ruostetta ja vaikka mikä paikka rallattaa.
laakerit olleet loppu vaikka kuinka kauan mutta juuri äsken vaihdettu väljiin laakeripesiin.
suomi on oikea romun kerääjän aarre aitta

älä oo noin negatiivinen
lookaround_orig.gif

ostajahan päättää mitä haluaa maksaa ja mistä.
ite katon ensin km lukemat ja yleiskunnon jotka sitte lasken yhteen, tottakai ulkonäköki on tärkee että miellyttää omaa silmää...

en kyllä mitää yli 45000 ajettuja ostais mut se on mun oma kriteeri vaikka voihan niitä ruuvattujaki olla
033102ass_1_prv.gif

nii ja se helpottaa tietenki että tietää mitä haluaa, tiedän että seuraava mopo on suzukin sv 1000 sitten kun alkaa nykyinen oleen liikaa ajettu
062802moto_prv.gif

sv oli hyvä pyörä jopa hauskempi kuin rr...ja ne äänet.
Kulutus oli alhainen ja asento sopi mulle hyvin.
saispa niitä vielä uusina saattasin jopa hankkia sellasen.

Lainaampa vähän keskustelua, kun itselläni mietinnässä lähestulkoon samat vaihtoehdot ja olen nyt kallistunut CBR:n tai VFR:n puoleen eniten.

Pyörä tulee pääasiassa kaupunkipyörittelyyn, joten CBR voisi olla ehkä siksi parempi vaihtoehto, mutta VFR kiinnostaa kuitenkin enemmän moottorin luonteensa takia.

Minkäslainen on vanhemman VFR:n istumakorkeus, kun pituutta löytyy vain 172cm?

Pyörä tulee pääasiassa kaupunkipyörittelyyn, joten CBR voisi olla ehkä siksi parempi vaihtoehto, mutta VFR kiinnostaa kuitenkin enemmän moottorin luonteensa takia.

Minkäslainen on vanhemman VFR:n istumakorkeus, kun pituutta löytyy vain 172cm?
Koeajelemalla saat asiaan vähän enempi selvyyttä
smile_org.gif

Oletan että et oo ajanut noita vielä kun kyselet istuinkorkeudesta.

Muista sitten sekin että kyl noita mopedeja yleensä aina vaihdettua saa jos mieli tekee, ettei tää valinta ole loppuelämän kysymys.

Itse tänään ny sitten päätin päästää itseni pähkäilystä ja ostin -95 CBR:n.
VFR:ää en käynyt koettamassa vaikka tarkotus oli. Oli kuitenkin sen verran kalliimpi että maksetaan näitä lainoja ensi pois ja katotaa sit kalliimpia pyöriä.

Istuinkorkeus.. No en jaksa uskoa et juur missään hakemassas pyörässä ois ongelmia istuinkorkeuden kanssa sun pituudella.. Ite oon 164cm. Ehkä tota CBR:ää vois vaikka iha askartelun vuoks madaltaa pikkuse ni onpaha helpompi sit päällä istuen liikutella jos pitää vaikka ylämäkee peruuttaa tai jotain :-)

Penkki tuntuu nii ohkaselta että en tiä rohkenisko siitä lähtee mitään siivuja ottamaan pois :o
Täytyys varmaan niitä koiranluita vaihtaa jos..

Niin ja vielä kertaalleen kiitän kaikkia ketkä täs jotain kommentoi mun mopon haku viestiin. Jees, ja elkää ajako nii perässä kiinni ku joku tänää tuli :/ ahistaa samallailla ku joku auto hiillostaa
smile_org.gif
ehkä se oli vaa sen läheisyyden kaipuuta, en tiä.

Nuista vaihtoehdoista CBR 600F. Valittu vuosikymmenen parhaaksi pyöräksi ainakin Brittien Bikessa.

Jos noissa vanhoissakin VFR:ssä on se VTEC moottori niin karttaisin itse sitä kuin ruttoa, vaikka joku täällä moista kehuikin.
veetekki tuli kasisataseen vfr;n muistaakiseni vasta 2001...
ja taas joutuu muisteleen , et jaappanin markkinoilla idea ois otettu nelisatases käyttöön hieman aiemmin..no näitä ei taidettu eurooppaan tuodakkaan..
mites täs muistelmia kirijoottas ku mitää ei muista ihan selevästi...

mikx muuten tota veetekkiä pitääs varoa?

Back