• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Minkä näistä ny ostais ekaks mopoks.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja thenuke
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Noista ei kukaan, paitsi ennustaja honkkeli osaa sanoa mihin tulee kalliimpaa rempaa jatkossa, kaikissa on vielä semmoset kilometrit mittarissa että pitäisi olla huolettomia edessä, tosin vanhoja ovat kaikki joten ei niiden historiasta/tulevaisuudesta voi olla satavarma.
Tuossa hintaluokassa jo yleisten kulutusosien kunto ja tuntuma koeajolla kandee ottaa tosissaan, jos kulutusosat kunnossa ja ajossa tuntuu hyvälle (ehjä edes sillähetkellä) ota se.

Kawa kestää siinä missä sebaritkin, varsinkin kun siihen on jo remppaa tehtykin.

Mahtaako tuo 80tkm huolto olla mitenkään poikkeava? venasäädöt taitaa kuulua. Niin tuo venavälykset ois hyvä jos ois kohtuullisen ajansisällä tarkastettu..

edit: jos vaa valuuttavarannot riittää, katselisin itse silti lähempänä 2000 lukuja olevia vuosimalleja kun 1990..
Se aika kans hapettaa vehkeitä kilometrien lisäksi.

Mä ite harkitsisin vielä esim Hondan VFR:ää..Saman ikäisiä ja hintaisia löytyy, mutta aivan eriluokkaa ajossa!
Juuh, kato jos löydät VFR:n tyyppiä RC36, noissa ratasvetoinen jakopää eli ei tarvitse murehtia jakoketjusta ja sen kilkkeistä ja saapi päälle vielä hienon rattaiston vihellyksen.

Ei kummempia lastentauteja, mukavan vääntävä ja sopivan tehokas helppohoitoinen kone (joskin aika ahdas paketti mutta niin kai ne kaikki...). Tukeva runko ja kantaa myös kuormaa, kaksipäällä laukkujen kanssa voi pitää helposti kakkosella alkavia nopeuksia.

Tinkaa tuo -95 cebari 3000e, niin oiskohan se sitten siinä
062802moto_prv.gif

Jos 3500e lähtöhinta on ok, niin eikö joku tällainen olisi jo parempi --click-- ?

Njoo :-) Oiskohan mun suunnitelma nyt sitten toistaseks se että jos se ZZR tuntuu hyvältä.. niin säästän mukavasti rahaa ja o sit helpompi vaihtaa vaikka uudempaan ens vuonna.
Jos sen omistaja päättää olla myymättä(arpoo hiukan..)

Niin tingin tuota -95 cebaria tuohon 3000euroon kenties vedoten siihen lappeenrannan pyörään.. jos ei taivu niin ens vkonloppuna junalla lappeenrantaan ja mopolla takasi
smile_org.gif

Kiitos kaikille muillekin keskusteluun osallistuneille
vinkki vinkkinä ei noi paljoo toisistaan tässä paperilla eroa.
Teet sillee että tarjoilet yhteen yhtä toiseen toista summaa kyl sieltä joku tärppää muistat vaan että nyt on ostajan markkinat eikä sinun ole pakko ostaa mitään pyörää noista.

Mä ostelin aikasempia mopoja aina sillee että lähettelin viestejä mitä maksan jos mopo on kunnossa ja mielyttää itseä.
Joka kerta on tärpänny enkä todellakaan tarjoa sellaisista mitään mitä en varmasti halua.
Joko myyjä vastaa tai ei vastaa ihan sama mopoja on ihan vitusti.

kannattaa miettiä että tostakaan rimpulasta joka on melkien 10v uudempi kuin yksikään alkupään ehdokkaista niin tuosta ei vaihdossa saisi 1500e enempää hyvityksenä uuteen.
Tarkoitin sitä että jos liike ostaan tuon pyörän niin se ei maksa siitä enemmpää.
Kantsis kokeilla myyntihalukkuutta hyvällä 3000e tarjouksella.
Suomalainen on sellanen et ei ole pakko myydä mutta mieluummin annan ilmaseks liikkeelle kuin jollekin matti meikäläiselle hyvään hintaan.

ku kerta itelles olet pyörää ostamassa ni kyllä sää joudut ite asian ratkasemaan..täältäkään sitä viisastenkiveä ei löydy..valitettavasti..katos ku met oomma kaikki asiantuntijoita ja kehumma omaa
biggrin.gif

nyrkkisääntönä sanoisin käytettyä ostettaessa, mitä vakiompi, sitä parempi...tot.näk.. nuo röpötykset johtuu juuri yleensä noista "viripalikoista". edelleenkin väitän, että pyörä lähtee tehtaalta kokonaisuutta ajatellen parhaassa mahdollisessa kokoonpanossa.paha on mennä pilipalipalikoilla mopoa parantelemaan. eri asia taasen jos haetaan jotakin tiettyä ominaisuutta.

minkä merkin valitset..melko makuasia. ei 10-15 vuotta vanhassa mopossa ole nimi ole mikään tae paremmuudesta..yksilöitä ja tapaus kohtasia.

jos samaan hintaluokkaan löytyy vfr niin kandeehan sekin tsekata..missään ei kuitenkaan ole julkistettu tutkimusta, jonka mukaan vfr;n omistajat olisivat muita onnellisempia.

Tervetuloa takaisin motoristien iloiseen joukkoon. Mulla oli myös abauttiarallaa 20v väliä tän harrastuksen kanssa ja sit menin ja ostin itte ittelleni 50v lahjaks Kawasaki ZRX-1200 mopottimen, enkä ole hankintaani päivääkään katunut. Noita taitaa muutamia löytyä markkinoillta, ihan vaan vinkiks, jos tosipyörää oot hakemassa.
062802jumpie_prv.gif

Mun neuvo on. 1. jalat ylettyy maahan ! ja 2. siinä selässä istuessa susta tuntuu että sun "ekos" kasvaa silmissä !!!
Thats it. se on sun mopos

Suomalainen on sellanen et ei ole pakko myydä mutta mieluummin annan ilmaseks liikkeelle kuin jollekin matti meikäläiselle hyvään hintaan.
mun mielestä tää on juuri tosin päin..eli mielummin maksetaan liikkeelle vähän enempi,kuin ostetaan yksityiseltä.
yksi syy voi olla ku melkonen osa pyöräkaupoista tehdään rahoitusyhtiön kautta...mut sekään ei riitä porkkanax ku alat myymään pyörääs.

750 kuutioinen VFR -94 3800e löytys jyväskylästä.
Mielelläni tosiaan kahtosin sen mopottimen tästä keski-suomesta..
nettimoto-linkki

Tuotakin täytyneis käydä kokeilemassa sitten
smile_org.gif

Kiitos taas vihjeistä.

Samankaltanen tarina oli itselläki, piikkisen jälkeen nyt 25vuotiaana tuli hommattua isompi kun oli vihdoinkin varaa ostaa muutaki ku käytetty starttimoottori.

Ihan vain ideana, oletko katsonut varttikatettuja tai ihan nakuja? Sieltäkin voisi löytyä edullinen ratkaisu harrastuksen aloittamiseen. Itse olen ollut tyytyväinen Suzuki Banditin omistaja, toimii hienosti ja pystyy ajamaan välillä vähän pidempiäkin lenkkejä ilman sen kummempia ongelmia. Aina välillä tosin tullut mieleen ajatus isommasta (600 nykynen) mutta tovin tuumailun jälkeen olen moiset ideat hylänny ainakin tältä kesältä, kunhana tässä oppisi ensin uudelleen ajamaan "hyvin"
cool.gif

Mun neuvo on. 1. jalat ylettyy maahan ! ja 2. siinä selässä istuessa susta tuntuu että sun "ekos" kasvaa silmissä !!!
Thats it. se on sun mopos
Kyllä joku niistä pyöristä tuntuu omalta ja se on se oikea.

BajaHillin osto-opas, täältä löytyy aika hyvä lista siitä, mitä pitäis renkaiden potkimisen lisäks tehdä.

Niin, ja onnea hyvän harrastuksen valinnasta!
thumbs-up.gif

kannattaa miettiä että tostakaan rimpulasta joka on melkien 10v uudempi kuin yksikään alkupään ehdokkaista niin tuosta ei vaihdossa saisi 1500e enempää hyvityksenä uuteen.
Tarkoitin sitä että jos liike ostaan tuon pyörän niin se ei maksa siitä enemmpää.
Kantsis kokeilla myyntihalukkuutta hyvällä 3000e tarjouksella.
Ja tämäkö on kirjoihin kirjoitettu fakta? En ole pyörää liikkeeseen tarjonnut, mutta liikkeiden pyyntien perusteella ( esim. 1) vähän epäilen lausumaasi... Kilometrejä on tietty vähemmän, mutta ehdottamasi hinta on alle neljäsosa edellä olevasta pyyntihinnasta
nixweiss.gif
. Luulisin, että pyörä on kuitenkin maan halvin --04 CBF600S
smile_org.gif
.

Myisitkö itse neljä vuotta vanhan ja ehjän pyörän 1500 euroon?

Mä voin lähteä sun kaveriksi joku ilta renkaita potkimaan,jos haluat,voihan olla,että neljä silmää näkee paremmin kuin kaksi
smile_org.gif

Nuista vaihtoehdoista CBR 600F. Valittu vuosikymmenen parhaaksi pyöräksi ainakin Brittien Bikessa.

Jos noissa vanhoissakin VFR:ssä on se VTEC moottori niin karttaisin itse sitä kuin ruttoa, vaikka joku täällä moista kehuikin.

Oman kokemukseni mukaan vehkeestä riippumatta löytyy aina joku kuski joka lähtee heti kylmiltä täydellä kaasulla on kyseessä sitten muskeliauto tai mp ja sitten ollaan
omg.gif
bawling.gif

suotta kannata pelokkaita pelotella

Vaikeaahan se on oikeastaan mistään näistä sanoa että mikä olisi sitten paras vaihtoehto. On ajettu sitten 5tkm, taikka se 80tkm, samaan tapaan se saattaa levitä tuonne tien päälle. Onpahan vaan turvallisempi olo, kun ei ole pyörällä ajettu paljoa.

Ihme ettei kukaan ole vielä kehoittanut tonnista hakemaan, kun kuussatanen jää kuitenkin pieneksi heti??
tounge.gif

Nuista vaihtoehdoista CBR 600F. Valittu vuosikymmenen parhaaksi pyöräksi ainakin Brittien Bikessa.

Jos noissa vanhoissakin VFR:ssä on se VTEC moottori niin karttaisin itse sitä kuin ruttoa, vaikka joku täällä moista kehuikin.
Sitä pitikin kysyä että osaiskohan kukaan vaekkapa ihan kokemuspohjalta kertoa että millasiakohan eroja vois kuvitella huomaavansa näiden CBR:n F2 & F3 versioiden väliltä? eli -91 on mallia F2 kun -95 F3..

Huomenna vihdoinkin pitäis natsata ainakin tän -91 cebarin koeajo.
Ja epäilyttää että näillä lenkeillä painuu päähän niin suuresti se tuntuma pyörään että pystyy helposti sit todeta eroja jos ne nyt sit ei sattus suuria olemaan, mitä epäilen.

Back