• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Minkä merkin öljyjä ootte käyttäny?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kawa636
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Teboilin superbikea olen käyttänyt niin busassa kuin yamahan kusiaisessakin - hyvin on skulannut. Miksei tuo toimis kwaakussakin
smile_org.gif

Teboilin superbikea olen käyttänyt niin busassa kuin yamahan kusiaisessakin - hyvin on skulannut. Miksei tuo toimis kwaakussakin
smile_org.gif
Samoin. Ei vaan viimeksi löytynyt kuin 20w/50, joka on turhan jööttiä. Onko 10/40 poistunut? No, laitoin sit Kendallin synteettistä, kun sain halvalla™
cool.gif
Hyvin toimii kaikki rasvat mitä oon kokeillu, bläkkärissä.

smile_org.gif
Samoin. Ei vaan viimeksi löytynyt kuin 20w/50, joka on turhan jööttiä. Onko 10/40 poistunut?
Hmmh, miten muistelisin et toi uusin laatikko mitä mulle tuli ois ollu 15w/50. Eka kannu on matkalehmässä ollu sisälläkin jo jokusen tonnin ja kivasti toiminu.

ajattelin seuraavaksi kokeilla motonetin motox 15w-40 heavy duty öljyä näytti olevan 20L pönttö alle 50€
biggrin.gif
062802moto_prv.gif
Älä missään nimessä laita heavy dutyä. Tuo merkintä tarkoittaa, että öljy sisältää paljon moottoria kuluttavia lisäaineita.
tiedätkö että myös delvac luokitellaan ns. heavy duty=raskaan kaluston öljyksi, tosin yleisemmin käytetään sanaa dieselöljy! olen käyttäny tuota jo kolmessa pyörässä ja no problemo(en nyt tarkota tuota motox öljyä), pyörät ovat toimineet sekä vaihteistoltaa että moottoriltaan nätimmin kun ns. mp-öljyillä
smile_org.gif

Hmmh, miten muistelisin et toi uusin laatikko mitä mulle tuli ois ollu 15w/50. Eka kannu on matkalehmässä ollu sisälläkin jo jokusen tonnin ja kivasti toiminu.
Just tota 15W-50 mullakin on ollut, sitä on ollut myös 10W-40 versiona jota en ole enää hyllyillä nähnyt, jos nyt en kovasti etsinytkään. Hyvin toiminut jammussakin, laatikko pelaa lähes yhtä hyvin kuin Iso D:llä....

062802moto_prv.gif

Just tota 15W-50 mullakin on ollut, sitä on ollut myös 10W-40 versiona jota en ole enää hyllyillä nähnyt, jos nyt en kovasti etsinytkään. Hyvin toiminut jammussakin, laatikko pelaa lähes yhtä hyvin kuin Iso D:llä....

062802moto_prv.gif
Juu oletten varmaan oikeassa. Olishan se käynyt varmaankin, mutta millä sitä köyhä hifistelis jos ei öljyillä
biggrin.gif

jooh, käsittääkseni se 10/40 on poistunut. Noh, ihan sama - itsellä joku 20 litraa tota 15/50:sta nyt joten pitänee ajella ne eka poies...

ajattelin seuraavaksi kokeilla motonetin motox 15w-40 heavy duty öljyä näytti olevan 20L pönttö alle 50€
biggrin.gif
062802moto_prv.gif
Älä missään nimessä laita heavy dutyä. Tuo merkintä tarkoittaa, että öljy sisältää paljon moottoria kuluttavia lisäaineita.
tiedätkö että myös delvac luokitellaan ns. heavy duty=raskaan kaluston öljyksi, tosin yleisemmin käytetään sanaa dieselöljy! olen käyttäny tuota jo kolmessa pyörässä ja no problemo(en nyt tarkota tuota motox öljyä), pyörät ovat toimineet sekä vaihteistoltaa että moottoriltaan nätimmin kun ns. mp-öljyillä
smile_org.gif
Tiedän, juuri siitä syystä en heavy duty öljyä käyttäisi kuin työkoneissa. T. Voiteluainetehtaalla työskentelevä...
jos olet asiantuntija niin valaisisitko meitä kymmeni jopa satoja delvacilla ym vastaavilla öljyillä ajavia että mitä siinä niin haitallista on? ja miksi sitä ei voisi käyttää? luulisin että täällä aika moni olis kiinnostunu tietämään asiasta faktoja
smile_org.gif

No ei minunkaan kaikkia työpaikan "salaisuuksia" parane ruveta huutelemaan netissä. Mutta yksinkertaisesti heavy duty = paljon moottoria kuluttavia lisäaineita. Kyllä se vain niin on, että raskaan kaluston öljyt on tehty raskaaseen kalustoon ja pyöräöljyt on erikseen ja en ole täällä markkinoimassa kalliita pyöräöljyjä. Minulle on ihan sama mitä öljyä porukka pyöriinsä laittaa, mutta en kyllä yhtäkään käytettyä pyörää lähtisi ostamaan jossa myyjä kehuu käyttäneensä delwaccia tms.

biggrin.gif
062802moto_prv.gif
smile_org.gif
Tiedän, mutta ei se sitä sulje pois, että kone kuluu taatusti enemmän käytettäessä heavy duty öljyä. Näyttää näissä öljy keskusteluissa unohtuvan se kaikkein tärkein; öljyn tehtävä on suojata moottoria kulumiselta. Oman duunipaikan labra ei voinut suositella heavy duty vaihteistoöljyä edes Meganen vaihdelaatikkoon. Juuri siitä syystä en heavy duty öljyä käyttäisi kuin työkoneissa T. Voiteluainetehtaalla työskentelevä...
Siis kuka on puhunut vaihteistoöljystä? siis kyseessä on ihan normi moottoriöljy, ei kai kukaan laita vaihteistoöljyä moottoriin, vaihteisto öljythän on viskositeetiltaan jotain yli 70w-90->!

Satavarma kevään merkki!!!
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Nyt tästä alkaa taas luotettava, pitkäkestoinen vääntö ilman vaihtoväliä....
tounge.gif
tounge.gif

Väännetään nyt vielä rautalangansta.
HEAVY DUTY = PALJON MOOTTORIA KULUTTAVIA LISÄAINEITA
oli se sitten vaihteistoöljyä tai moottoriöljyä.

Varma kevään merkki! Ens viikolla lähtee lumet!
Eli heavy duty öljyt syö motin nopeemmin kun muut kurat joita myydään ns. merkki öljyinä 15€/litra? Pikkasen ihmetyttää että sitten kannattaa raskaan kaluston sellaisia paskoja öljyjä edes käyttää kun niitten rekkojen ja kuorma-autojen pitää nykyään 24/7 olla liikkeellä ja kuskit vaan vaihtuu, mahtaa olla koneet väljiä jo kuukaudessa? Vai? Saatoin tietenkin ymmärtää väärinkin jotain...

Juupas...

biggrin.gif
062802moto_prv.gif
smile_org.gif
Tiedän, mutta ei se sitä sulje pois, että kone kuluu taatusti enemmän käytettäessä heavy duty öljyä. Näyttää näissä öljy keskusteluissa unohtuvan se kaikkein tärkein; öljyn tehtävä on suojata moottoria kulumiselta. Oman duunipaikan labra ei voinut suositella heavy duty vaihteistoöljyä edes Meganen vaihdelaatikkoon. Juuri siitä syystä en heavy duty öljyä käyttäisi kuin työkoneissa T. Voiteluainetehtaalla työskentelevä...
"Öljyn tärkein tehtävä on suojata moottoria kulumiselta " .
Mitäs helvettiä : joku kuulemma valmistaa semmosta öljyä joka kuluttaa moottoria vähän saatanasti ? Ei jummarra .

Eipä mun tarkoitus ollut tulla tänne vitt*ilemaan.
Mutta olisko niin että 16 litrainen kuorma
- auton v8 dieselmoottori vaati öljyltä "hieman" parempia karstan poisto ominaisuuksia kuin litranen nelisylinterinen pärränmoottori. Nuo lisäaineethan pääosin laitetaan pitämään moottori puhtaana.
Anteeksi jos aiheutin pahennusta.

Back