• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Minkä ikäisenä kannattaisi jo lopettaa ajelu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anttari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
biggrin.gif
juupa juu...jos läheiset huomaa ettei perusasiat ja huomio toimi niin kannattanee keskustella varovasti, jos itse huomaa ettei taivu nostamaan jalkaa että pyörälle pääsis annan ihan itse pyörän pois..
Tapasin tänä kesänä ihanan pariskunnan jossa rouva 64 ja mies 70, rouva sanoi että nyt oli pakko lopettaa itse ajaminen kun vuosien ajo tehnyt jo käsissä reuman niin pahaksi ja hän siirtyi vaan miehensä kyytiläiseksi  
cool.gif
mies 70 v ihan hyvässä kondiksessa vaikkakin sanoi myös että hiukka nivelet vaivaa mutta katsotaan kesä kerrallaan jes! siinä on asennetta ja ymmärrys kohdallaan omaan ajamiseen. sen verran letkeästi rouvan kanssakin rokattiin että voidaan me hiukan nuoremmat ottaa mallia..pojalleni olen sanonut että jos alan torppailemaan ihan miten sattuu enkä edes huomaa sitä itse, niin ota heti puheeksi ja tee jotain, muuten otan pyöräni myös vanhainkotiin mukaan..voihan olla että otan muuten vaan rekvisiitaksi että tuolla minä joskus jne...elvistelen kaiken maailman papparaisille siellä  
wink.gif

Juu, se on tulevaisuuden versio siitä: "Kyllä määki sillo Jaawalla ajelin..." Papat vaan muistelee muinaisia Hayabusiaan ja nuoriso meinaa nukahtaa nuihin alitehoisten mopedien muistelutulvaan.

"Jopas on hieno mopo. Paljonkos sillä pääsee?"
"Mmmm.."
"Oli mullakin Busa aikoinaan, alle kahrensaran ei oikein ajeltu ku ruuhkasa etupyörä pystysä. Oli ne aikoja, ne"
"Huoh.."
jne, jne.

Muuten olen sitä mieltä että moottoripyörää ei saisi antaa alle 30-vuotiaille, ja ikämiessarjassa (+35) ei enää ole mopon päälle asiaa...
wink.gif

ei vaiskaa.

potkuhousu->polkumopo->kolmipyörä->polkupyörä->mopo->kevytmoottoripyörä->moottoripyörä->kolmipyörä(trike)->nelipyörä(rullatuoli)->oma autonkuljettaja(hautaustoimisto)
biggrin.gif
kynttila.gif
kynttila.gif
kynttila.gif

Mä lopetan ajelun sit ku siltä tuntuu ja ei enää huvita pukea ajokamoja päälle. Sillä se päivä tulee joskus ettei jaksa/pysty kumartumaan ja vetämään ajosaappaiden vetoketjua kiinni.
062802moto_prv.gif

Muistan muutamaa vuotta takaperin kun menin pizzeriaan, niin katsoin ihaillen Kawan 12R:ää siinä edessä. Sisällä odotti sitten kaveri jolla oli 1-osainen nahkapuku päällä. Ikää miehellä oli kasvoista päätellen ainakin 60v. Kieltämättä teki vaikutuksen
buttrock.gif
Koskakohan näitä hypersportteja alkaa näkymään Kustaankartanon vanhainkodin parkkiksella
tounge.gif
Ihan normaali ilmiö briteissä jossa viis-kuuskymppiset papat vetää uusilla kilokyykyillä ratapäiviä.... Noh saman saarivaltakunnan vakuutuskäytännöillä nuoremmilla ei ole kunnon vehkeisiin varaakaan.

biggrin.gif
juupa juu...jos läheiset huomaa ettei perusasiat ja huomio toimi niin kannattanee keskustella varovasti, jos itse huomaa ettei taivu nostamaan jalkaa että pyörälle pääsis annan ihan itse pyörän pois..
Tapasin tänä kesänä ihanan pariskunnan jossa rouva 64 ja mies 70, rouva sanoi että nyt oli pakko lopettaa itse ajaminen kun vuosien ajo tehnyt jo käsissä reuman niin pahaksi ja hän siirtyi vaan miehensä kyytiläiseksi  
cool.gif
mies 70 v ihan hyvässä kondiksessa vaikkakin sanoi myös että hiukka nivelet vaivaa mutta katsotaan kesä kerrallaan jes! siinä on asennetta ja ymmärrys kohdallaan omaan ajamiseen. sen verran letkeästi rouvan kanssakin rokattiin että voidaan me hiukan nuoremmat ottaa mallia..pojalleni olen sanonut että jos alan torppailemaan ihan miten sattuu enkä edes huomaa sitä itse, niin ota heti puheeksi ja tee jotain, muuten otan pyöräni myös vanhainkotiin mukaan..voihan olla että otan muuten vaan rekvisiitaksi että tuolla minä joskus jne...elvistelen kaiken maailman papparaisille siellä  
wink.gif
Kiitos Mimmu
Eka päivänä eläkkeelle ja pohdin millä nyt päiväni täytän.
Meikeläinen kun on jo viiskasi. Eli siis liian vanha melkein mihin
vaan. No sunnuntaina pakkaan mopon päälle kamaa kuukau-
deksi ja lähden niihin paikkoihin joissa olen käynyt ja joihin
nyt on aikaa tutustua. Ei aikatauluja,jos ei matkanteko hu-
vita parkkeeraan vanhan raihnaisen ruumiini vaikkapa Alek-
sandin terassille Pärnussa ja otan pari viskiä kuuntelen vielä
laillisessa iässä olevia mopoilijoita. Minä kun muutan palvelu-
taloon en voi mopoa ottaa mukaan koska olen sen testamen-
tannut Allulle (tyttärentytär). Siis nyt on ajettava. Jos ei jal-
ka nouse enää satulaan käyn tallilla hitsailemassa portaat.
On tässä vanhenemisessa puolensa, jos aika riittää saan ajel-
la vielä monta vuotta.

Joo, kai sitä itsekin kloppina piti viisikymppisiä jo ihan pappoina.. mutta kyllä se nyt tuntuu hassulta kun joku ihan tosissaan luulee, että sen ikäisenä ei enää ajaa jaksaisi. Tai ettei pää käänny liikennettä seuraamaan. Tai että reaktiot on jo niin hitaat, ettei ehdi risteyksessä bussin alta pois
biggrin.gif
Ethän sää oo viä lähelläkään viittäkymppiä, ethän
biggrin.gif

Eilen alastarolla oltiin lopettelemassa, kun pihaan törmäsi vanha pakettiauto kärryn kanssa ja pari mielestäni lähempänä 70:tä kuin 60:tä olevaa pappaa rupesi vääntämään vanhoja kisapyöriä ulos kärrystä. kehuivat vuodesta 55 jo aloittaneensa harrastusta.
smile_org.gif

Kommenttina jaksamiseen, oli, että aina tämä kotiolot voittaa
062802moto_prv.gif

propsit!

JakeT.

Eilen alastarolla oltiin lopettelemassa, kun pihaan törmäsi vanha pakettiauto kärryn kanssa ja pari mielestäni lähempänä 70:tä kuin 60:tä olevaa pappaa rupesi vääntämään vanhoja kisapyöriä ulos kärrystä. kehuivat vuodesta 55 jo aloittaneensa harrastusta.
smile_org.gif

062802moto_prv.gif

propsit!

JakeT.
buttrock.gif
..tuossa on tavoitetta itsellekkin.....

smile_org.gif

062802moto_prv.gif

propsit!

JakeT.
Oodi elämälle
Kuinka äkkiä kaikki vuodet menevät menojaan.
Vielä eilen olit nuori ja energinen, kaikki oli helppoa ja tajunta
otti vastaan uusia haasteita. Perustit perheen, kasvatit lapset,
maksoit velat. Nyt olen harmaisiin verhoutunut vanha ukko.
Koko elämän jana täynnä onnistumisia ja epäonnistumisia.
Eipä ole lapsia ja lastenlapsia lukuunottamatta mitään jolla voin pullistella. Eilen matkustimme vanhan sussarin kanssa yh-
dessä lääkärille ja väsynyt matkamies sai viimeisen piikin. Mon-
ta kertaa on lähdetty yhdessä neljäntoista vuoden aikana mil-
loin mihinkin. Nuorempi koira makaa jaloissani ja kaipaa kaveriaan. Näin se elämä jatkuu. Kannattaa nauttia elämän
maljasta, kun se on vielä täynnä, sinne ei saa lisäystä kun
se vähenee.
Älkäämme mestaroiko vanhojen elämää, se on jokaisella edes-
sä.
Anteeksi surullisuuteni ja tekstin apatia, kaipaan kaveriani.

Oodi elämälle
Eipä ole lapsia ja lastenlapsia lukuunottamatta mitään jolla voin pullistella. Eilen matkustimme vanhan sussarin kanssa yh-
loin mihinkin. Nuorempi koira makaa jaloissani ja kaipaa kaveriaan. Näin se elämä jatkuu. Kannattaa nauttia elämän
se vähenee.
sä.
Anteeksi surullisuuteni ja tekstin apatia, kaipaan kaveriani.[/QUOTE]
kauniisti kirjoitit,surusi puit sanoiksi.Ei sitä anteeksi pidä pyytää....Jotain uskon tietäväni,koska meidän koira aikoinaan piikitettiin sairauden vuoksi.Eihän siitä itkusta silloin meinannut loppua tulla.Mutta elämä jatkuu.

smile_org.gif

062802moto_prv.gif

propsit!

JakeT.
Oodi elämälle
se vähenee.
sä.
Anteeksi surullisuuteni ja tekstin apatia, kaipaan kaveriani.
Kun meiltä lähti sakemanni useita vuosia sitten, vieläkin tuntuu ja on ajoittain ikävä. Kesti vuosia ennen kuin kärsi mitään siitä puhua.

Kyllä sen huomaa itsestään. Suurimmat vaikeudet eivät ole tien päällä - kyllä hyrrävoimat siitä huolehtii -, vaan parkkipaikalla ja tallisssa. Kun ei enää jaksa eikä osaa pidellä möppiä pystyssä ja sitä tönäillä, on aika lopettaa. Mulla taitaa läheltä liipata, on jo kaksi kaatoa parkissa ja kaksi esteisiin tökkäystä tällä kaudella. Vielä jatkan, mutta laitoin jo puig-kaatotatit. Autoilussa ei tällaista fysiikan testausta olekaan, kait kotiloon täytyy siirtyä seuraavaksi . Viimeksi ajellaan sitten Harley-Parkisonilla.

nevada
zetorin satulassa

Ryhmä: VIP Jäsen
Liittyi: Maalis. 2006 Lähetti: Heinä. 23 2006,18:45

--------------------------------------------------------------------------------
Tylyttäjälle ( ei provo)
Tämä on vain minun näkemykseni.
Sinun ikäisenäsi ajaminen oli helppoa ja ajaminenkin sujui pal-
jon paremmin, toimi refleksit, näkö ja kuulokin oli kunnossa.
Väittäisin, että kolmissakymmenissä alkaa taantuma, joka vai-
kuttaa kaikkeen, jopa ajotaito menee koko ajan alamäkeä ja
ainaskin minä olen jo 25 vuotta kokenut jokaisen päivän jäl-
keen työni muuttuvan raskaammaksi ja vastuullisemmaksi.
Stressi seuraavan päivän selvittämisestä ilman henkilövahin-
koa on melkoinen. Sanoin , että olen onnellinen mies kun en
ole tappanut tai vammauttanut ketään ja pääsen eroon työs-
täni ilman omantunnon paineita. Vrt. rekkakuskin elämää Kon-
ginkankaan onnettomuuden jälkeen. Varsinkin tuo turma vai-
kutti minuun todella paljon ja teki varmaan tiukkapipoiseksi.
Valitettavasti ei ikä sitä helpota.
Viime viikollakin lensi mato-onki järveen kun särjet ruokkivat
itsensä minun madoillani.

--------------
Osa-aikainen maanviljelijä, mielipiteeni ovat omia ei välttä-
mättä oikeita, kun kuulun kukkahattuihin

Lueppas ajatuksella tuo ylläoleva. Ei tuo kolmenkympin raja-
pyykki ole minun keksintöäni. Sen ovat huomanneet liikenne-
alan asiantuntijat ja lääkärit. Eikä se muutos nyt yhdessä päi-
vässä tapahdu. Asia koskee kaikkia toimintoja, niin henkisiä
kuin ruumiillisia. Itsestänihän minä puhun ja tuntemuksistani.
Jos Sinulla on paremmat geenit ole tyytyväinen. Ymmärränhän
minä, että vaikka kirjoittaisin kuivasta kesästä haluat provo-
soitua ja väittää vastaan.
En kyllä ymmärrä miksi haluat mielipiteitäni käyttää kassarana.
Minähän olen monta kertaa myöntänyt olevani mopon selässä
Sinuun nähden pelkkä noviisi. Viiden vastauksen ohjelmassa
tuli mieleen lapsien peli "upota laivaa", et koskaan vastannut
siihen. Liikuit vain alueella jonka tunnen läpikotaisin tällä het-
kellä. Ala kehittyy koko ajan ( ammattiliikenne) ja vuorenvar-
masti tulen sitä harrastuspohjalta seuraamaan. Jos ja kun täy-
tän 70 vuotta menetän ajokortistani ammattiliikenteeseen oi-
kuttavat kirjaimet- väärin. Oikea ikä olisi 65.
Kun päivä sarastaa, käännän mopon keulan Ikaalisista kohti
makasiiniterminaalia ja pidän kuukauden ( jos ilmat sallii ja luo-
ja suo jatkan sitä vielä kuukaudella) kesäloman ja ajelen mihin
mieli tekee. Teen kypäräni sisällä tiliä menneestä ja pidän ne
asiat omassa tietoisuudessani. Vaimolle kyllä niistä juttelen.
Meillä on 40 vuoden yhteinen retki takana ja voin kyllä kai-
kille kertoa sen olevan paras jakso koko elämässäni. Parempaa
elämänkumppania en olisi voinut saada. Enkä kaveria.
Toivon Sinullekkin seesteistä elämää ja arvostusta todellisille
arvoille.
nimimerkillä: onnellinen mies

56 v, 6 pv:n lapin metsätieturnee takana ja kyllä pe..se puutin ihan kuin nuoremmillakin, mut ei mun takia tarttenu mitään erillisiä nitrotaukoja pitää. Eli toistaiseksi kaikki hyvin, jalka nousee satulan yli, vatsa ei estä (vain vähän haittaa  
tounge.gif
) ajosaappaiden solkia kiinnitettäessä, mut muuten vielä menee muitten mukana, jonon jatkeena.    
buttrock.gif

Eikun antaa palaa....  
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Back