• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Milloin on poliisi pysäyttänyt viimeksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BlackCat
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
olikos tuossa ihan hetki sitten vuonna -95 , ajoin perkeles autolla(Nissani oli) 6km liikasen kovaa,,,
Juu se oli siitä Luolajan risteyksestä kun lähdin ylämäkeen siihen talleille ja tuli sitten se poikien auto sieltä mäjen takaa vastaan,mutta harmitti kyllä ettei ollut enempää vauhtia:D

No ei ole kuin kolme viikkoa. RIdasjärvellä Hyvinkään ohitustiellä lykkäsivät pillin suuhun. Eniten harmitti se että takanani BMW:llä tulleelle kaverille ei tehty mitään. Ilmeisesti Honda-kuskit ajaa eniten kännissä
tounge.gif

Mopolla ei ole pysäytetty kertaakaan, pikkuautolla ja isolla aina sillointällöin, jälkimmäisellä alkukesästä Joutsan lentokentälle. Kolmen auton letkasta olin viimeinen kun ne kaksi ehtivät juuri ohittaa minut, mutta lähdin ensimmäisenä, sakkoja nolla
smile_org.gif
Oli hyvät poliisit, asenne ja mieliala kohdallaan.
Lainaus keskustelusta:

-(Nais)Poliisi (kävelee autoletkan läpi ja kertoo mitä tapahtuu): Miks helvetissä teillä kaikilla on aina rööki huulessa kun teidät pysäytetään? (nauraa samalla)
-Minä: (yhdyn nauruun ja sytytän tupakkia samalla) Alkaa pelottaa kun te ilmestytte näkysälle, ties vaikka mitä kaikkea löydätte sellaista mitä itse en nähnyt kuormaa tehdessä..

Ja hetken päästä kun kuormatila on katsottu:
-P: Mikähän se mahtaa olla tuo referenssi noissa valoissa?
-M: Ei kyllä aavistustakaan mutta ei tässä talossa noita ole kyllä juurikaan tuunattu koskaan
-P: Jaaha, no ei se kyllä joulukuuselta näytä eikä mua kyllä kiinnosta paskaakaan ne referenssit.

withstupid.gif
mutta eikös alkoholi vaikuttaa tasapainoaistiin? Elikkä jos henkilö on maistissa niin eihän sitten hänellä pysy prätkä pystyssä saatikka liikenteessä?

withstupid.gif
mutta eikös alkoholi vaikuttaa tasapainoaistiin? Elikkä jos henkilö on maistissa niin eihän sitten hänellä pysy prätkä pystyssä saatikka liikenteessä?
Tuo riippuu niin paljon ihmisestä ja siitä miten paljon on tottunut sen alkoholin kanssa läträämään. Itse kun en paljon juo niin minulla alkaa jo pienetkin promillemäärät olemaan semmosia, että kävelystä tulee hieman huteraa puhumattakaan sitten, jos pitäis pyörän selkään hypätä. Enpä ole kokeillut enkä tule kokeilemaan, koska rattijuoppoutta ei tueta. Toiset on taas sit niitä, että pystyy vetää kevyyen sen yli 4 promillee eikä tunnu vielä missään, se on vaan niin tapauskohtaista. Tietenkään ne refleksit,tarkkaavaisuus ja reaktioajat ei oo lähellekään normaalia tuossa neljässä promillessa vaikka kaveri vaikuttaisi ihan selvältä.

Kerran olen polkupyörällä ajanut kunnon tumuissa ja se reissu ei päättynyt hyvin
crazy.gif

Kotilolla Pääsiäisenä ottivat moottoritiellä ruuhkajonosta, joka liikkui ohituskaistalla kaikki samaa nopeutta, välistä ja väittivät vauhdiksi 130km./h. 100km./h. alueella.
Olivat mitanneet Lempäälän kohdalla takaapäin sillanpielestä.
Ei ollut paljon sanomista>lappu käteen...

Vi...tti varmaan musta isohko Audi kaiken maailman japsikoppien välissä.
mad.gif

Kyllä siitä alkaa olemaan kolme vuoota kun viimeksi pysäyttivät ja iskivät pillin suuhun. Aika harvassa on olleet pysäyttämiset.

Hyvä on kun puhalluttavat!

Saadaan ees joku ajokunnoton pois liikeenteestä.

13.8. Küritzin poliisi pysäyttänyt lasertutkalla mitatun (lievän) 103 /70 ylinopeuden vuoksi.  Saivat nopeuden vain toisesta pyörästä. Vähän aikaa keskusteltiin mukavia, maksoimme kiltisti nuoremman rikemaksun 35 Euroa ja matka jatkui....
sport05.gif
sport05.gif
sport05.gif

Olisittepa kuulleet keskustelun kypäräpuhelimissa kun Polizei juoksi tikkareiden kanssa pusikosta eteen!
crazy.gif

Saksan poliisi  on saanut uudet uniformut, värit muuttuvat sinisiksi.  
Dann sind die Bullen immer Blau!  
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

viime viikon keskiviikko iltana pistivät puhaltamaan..edellisestä puhalluksesta onkin sitten useempi vuosi aikaa..
aika harvakseltaan tullu vastaan puhalluratsioita,ehkä niitä vois olla enemmänkin

Lauantaina pysähdyin poliisin juttusille Tampereella Sorilan Teboilin ja Jyväskylän tien välillä. Tuo poliisi heilui varoituskolmion kanssa joten ajattelin että parempi kai pysäyttää. Korjailivat siinä kolarin jälkiä ja poliisimies totesi kohteliaasti että: -Jos tuo kohta tuntuu jotenkin superliukkaalta niin viittitkö pysähtyä ja kertoa, niin koitetaan tehdä asialle jotain.

Poistuin paikalta takapyörä sutien, ei vaiskaan, mut hyvä palvelu täällä päin Suomea
smile_org.gif

Perjantaina pysäytti ja paijas piätä. Saatto olla kyllä ihan omaa hölmöyttäkin mutta pikainen repäisy 90@30 ja himmaus... Tai näin ne ainakin kovasti väittivät. Ehkä oli ehkä ei.

Puhaltelut ja torumiset ja matka jatkuu. On muuten vauhti hidastunut tuosta nyt, joten meni aika hyvin mielestäni kiitos vaan ja terkkui sinisille pojille.

Sunnuntai aamuna olin autolla liikkeellä ja sain puhaltaa kaksi kertaa lähellä kotia.
Siltä toiselta mä jo kysyin että onko sulla parempi pilli
smile_org.gif

Viime kesänä tervehtivät vastaantulevat savolaispolliisit oikein sinipuna valojen kanssa. Istuttivat maijan takapaksiin ja kirjoittivat vielä muistoksi 264€ lappusen. Sen jälkeen oon yrittänyt vältellä heikäläisten seuraa.

Eilen kun olimme tulossa kotilolla Pärnusta kohti Tallinnaa. Viimeinen ns. moottoritiepätkä ennen Tallinnaa nopeusrajoitus 110 km - siltätyö jossa nopeusrajoitukset 90,70 ja 50 ja sitten normaalit nopeusrajoitukset, mutta ei ollutkaan, vaan olivat pystyttäneet 90 km rajoituskyltin johonkin mitä en huomannut ja sitten 112 km tutkaan. Seuraamukset - puhuttelu ja hyvää matkaa, sellainen tarina tälläkertaa.
wink.gif

Heinäkuussa -08 puhallusratsia Ranualla. Hyvä, että pitävät vähän syrjemmässäkin pillisulkeisia.

Ööö... niin, eihän siitä ole kuin 26 vuotta aikaa kun ajelin Suzukin PE 400 siviili saabin ohi oikealta puolelta (tosin oli kääntymässä vasemmalle) ja hieman siinä kiihdytin ja peräänhän he lähtivät ja pysäyttivätkin. Yrittivät sitten syyttää pakoon lähtemisestä, mutta sanoin että ei olisi ollut mikään suuri ongelma koska siihen ei olisi tarvittun kuin runsas satametriä lisää ja käännös oikealle ja partio olisi jäännyt betoniporsaiden taakse ihmettelemään. Sakot tuli ylinopeudesta, mutta kohtuullisesti noin sata € nykyrahassa.

Nykyisin ilmeisesti pitävät kotarikuskia läpeensä rehellisenä ja lainkuuliaisena kansalaisena kun ei kiinnosta pysäytellä.

Back