• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Milloin on poliisi pysäyttänyt viimeksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BlackCat
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Yleensä mopottimen selässä pysäytetään jokunen kerta joka kesä (täällä koulutuskeskuksen vieressä kun asun), mutta tänä vuonna ei vielä kertaakaan.

Viimeisin oli kotilon kanssa muistaakseni viime alkutalvesta kun kävin parturissa. Sama partio pysäytti ja puhallutti mennen tullen. Tätipoliisia jo vähän nauratti kun sanoin, että uskokaa tai älkää, en tässä valillä ottanut parturissa mitään.

Äitienpäivänä Vanhalla Tuusulantiellä puhalluttivat. Päätyi oikein kuva lehteen. Nyt on siis mustaa valkoisella, että on ajettu selvinpäin.
biggrin.gif

Heinäkuun lopussa, 23 km/h ylinopeutta. Puhallus ja kirjallinen huomautus. Tähän mennessä elämäni ainoa pysäytys prätkällä tien päällä. Niin ja  puhallus pari kertaa laivasta ulos ajaessa.

vuosi tuosta taitaa olla aikaa. silloinkin keskusteltiin siitä että mikäs se nopeusrajoitus olikaan. minä kun olen aina ollut huono noiden numeroiden kanssa´
smile_org.gif

eipä ole koskaan liikenteessä puhallutettu, ei edes sakotuksen yhteydessä. tiedä sitten mistä tuokin johtuu.

Eilen minulla kohtaaminen poliisin kanssa Tampereella. Olin kävelemässä päin punaisia ja Setä-sininen pysähtyi kohdalle. Alkoi valittamaan kaverilleni, että pitäisi muka odottaa vihreää valoa. Brittiläinen kaverini oli hivenen kummissaan. Hän ei puhu kovin montaa sanaa Suomea eikä myöskään käsittänyt miksi poliisisetä halusi torua tyhjän kadun ylittämisestä. Ihan kaikki lakeja en silti rikkonut, sillä heijastinhan minulla on aina heilumassa.

Miten teitä noin vähän pysäytellään
omg.gif
Tuntuu, että mun persettä hiillostas vaan kiusakseen. Aina kun poliisin näkee ne pysäyttää mut jos samaan suuntaan ovat menossa
mad.gif

Minua kyllä pysäytellään lähes joka vuosi, ja puhallutetaan samalla, aina olen nollat puhaltunut, vaikka sinivuokot eivät sitä meinaa uskoakaan. Eikä ylinopeussakkojakaan ole tullut enää moneen vuoteen, ihme kyllä...

Olisiko ollut 2004 kun puhalluttivat ratsiassa (stadissa vanhan inter-continentalin edessä), kun olin tulossa duunista prätkällä ~klo 05.00.
Autolla viime keväänä, kun ajoin ruuhkassa päin punaisia...

Apaut kuukausi sitten. Lähdin ihan vittuillakseni ohittamaan maijaa lain sallimissa rajoissa. Transportteri kruisaili arviolta 70km/h Vanhalla Hämeenlinnantiellä. Edessä erittäin pitkä suora, joten näkyvyys oli enemmän kuin mainio. Siinä sitten meikäläinen lähti lailliseen ohitukseen eli vauhtia oli GPSn mukaan tasan 80 km/h. Kyllä siinä muuten oltiin aika pitkään rinta rinnan, jonka jälkeen smurffit päättivät pysäyttää meikäläisen tien sivuun.

COP " Oliko tuo nyt fiksu ohitus ? "
Minä " Niin fiksu kuin laki sallii... "
COP " Nooh..." poliisi lähti takaisin autolle ja jotain näpräili aikansa.

Sen jälkeen virkavalta tarkasti kaikki mahdolliset sakotuksen paikat kotilosta, mutta niitäpä ei tuossa autossa ollut. Siinäpähän sitten jatkettiin matkaa samaan malliin. Hienoa väkeä nuo påliisivoimamme.
Ei kai vaan konstaapelisediltä unohtunut tieliikennelain säännös, jonka mukaan ohitettavan tulee edesauttaa ohitusta antamalla tietä ja hidastamalla vauhtia. Kouluun kouluun, sellaiset sedät.
No ompa mielenkiintoinen säännös
wink.gif

Toissapäivänä, eka kerta elämässä mopolla puhallusratsiaan ja siinä mietin että "ai kas, varmaan pitää kypärä saada pois päästä" Kauheesti autoja perässä ja ei kun tien sivuun kuoriutumaan että takaa pääsee ohi.

Sanoin poliisisedälle "heeeeetkineeeen" kun näpräsin.
Ja hän:  "ja ei edes pikalukkoa".....

Nolla, tietenkin.
Piti oikein katsoa täältä koskas se viimeksi olikaan, no tänään taas, sama juttu. Aika tahtia?
omg.gif

autolla 3 viikkoa sitte, puhallus ja nolla.
moottoripyörällä toukokuun lopulla, tarkka syyni -> ei valittamista. paitsi pienehköstä ylinopeudesta, mutta tais konstapoika ymmärtää ettei aina pysy ihan sallituissa lukemissa nopeus...

Viime perjantaina pysäyttivät. "Hieman" eturengas karkasi asfaltista kiihdytyksessä, ni ilmeisesti se herätti poliisien kiinnostuksen. Pitkä puhuttelu, mutta varoituksella pääsin.  
thumbs-up.gif
nyt mennään rauhallisemmin, kuten setä sinisille lupasin.  
sport05.gif

Ed: Ei muuten edes puhalluttaneet.

Back