• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Millaista kypärähuppua käytät?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mpuputti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
silkkihuppu(oxford),liukas pinta,sujahtaa kypärä mukavasti päähän ja pitää muotonsa paremmin kun puuvillainen.

Rukka air system, wind stopper huppu. Tuollaisen olen hyväksi itselleni todennut.

IXS silkkihuppu. Erittäin mukava päässä, eikä enää oikein osaa ajamaan lähteäkkään ilman kypärähuppua. Suojaa myös pieneltä vedolta kaulaa, mutta syksyksi pitäis varmaan ihan tuollainen windstopper hankkia.

Finnsvalan racing huppu. Ei mitään pahaa sanottavaa. Pysyy nää pallokorvatki hyvin kurissa
biggrin.gif

Bikers windstopper. Muuten hyvä, mutta otsan kohdalta jää lähes aina 'solmuun' ja painaa kivan jäljen ajolenkin aikana.

Dainesen silkkihuppu oli pikkasen kyllä pettymys kun on lukenut tätä hypetystä näistä silkkihupuista mut parempi nyt kuitenkin kun puuvillaversio.

buffin nimeen meillä vannoo 4 kypärän käyttäjää, pysyy hiukset pois silmiltä eikä jää sauman jälkiä otsalle. Puuvillahuppua joskus kokeillu, mutten tykännyt yhtään
confused_orig.gif

Louisin silkkihuppu on cool, Motovelhotkin näitä myy
hmmm..onkos ihan aetoa silkkiä vaiko nykyään kaikkien käyttämää "keinosilkkiä"?? joskus omistin aedon silkkisen hupun,mut nykyään kun sellasia ei mistään löydy
sad_orig.gif

niin ja noi nykyiset keinosilkkihuput on kyl iha
033102ass_1_prv.gif
minä joudun matkustamaan työn takia aika paljon ja kerran löysin mainion huppumallin (puuvillaisen) jonka sitten nappasin matkalle mukaan ja ollessani neuvottelemassa pari päivää, teetin kaukomaan vaatturilla oikeasta silkistä huppuja "kotitarpeeseen"..
Onneksi on vielä muutama kaapissa josta voi käyttää kun nykyinen hajoaa..

Hintaa tuli hupulle naurettava 5 mk/kpl. Ei ole inhoittavia saumoja vaivoina, koska ne ovat hyvin matalat (siis saumat) ja huomaamattomat...

Aitoa silkkihuppua ei taida valmistaa mikään "teollinen" tuottaja enään.

Scottin kelkkailuun tarkoitettua huppua. Aika paksua materiaalia, mutta mun mielestä käytössä yllättävän hyvä. Äkkiseltään tuntuis, että pää räjähtäis kuumuudesta tuollaista käyttäessä, mut ei siinä jostain syystä edes paljoa hikoile.

Buff tai silkkihuppu, molemmat hyviä.

Ja tosiasiahan on, että kun on tosissaan kuuma ilma niin hiki tulee oli päässä mitä tahansa (tarkoitan ulkopuolella).
tounge.gif

finsvala racing kylmemmille (< n13-15C), louisin puuvilla tai coolmax muilla keleillä.

finsvala on hintava, mut ehdottomasti hintansa väärti, 6-0. Ei ota kylmä kaulaan tai niskaan, eikä oo kauhee pussi/möhkäle kauluksen alla, vaan istuu kuin tavallinen kypärähuppu.

Toi Louisin puuvilla versio on paras puuvillainen mitä oon löytänyt, kohtuu hinnalla. Kuluttanut ainakin parikymmentä erilaista (myös sillikkisiä) räteiksi pyöräillessä ja lasketellessa ja motoillessa ennen noita, lopulta toi on mun valinta... Tukeva neulos, kestää pesuja virumatta, hyvät litteät saumat. Sen verran edullinen et reissuun aina mukaan 3-5. voi vaihtaa tauolla kuivan, jos on kuuma tai kostee keli, eikä itketä verta jos hukkuu.

coolmax tukevampi, paksumpi ja hengittää vähän paremmin kosteutta, lämpimämpi.

Noi olen itse kokenut parhaiksi/tarpeeksi hyviksi.

Ihan perus puuvilla huppu, kestää paremmin venymättä mitä keinosilkki joka on ihan muodoton hetken päästä. Hintakaan ei päätä huimaa voi vaihtaa useammin kun "silkkisen"

Finnsvala racing, aivan yberhyvä !! Aivan omassa luokassaan!!
Tuulenpitävä kaulusosa ja verkkokangasta päälaella.
Sama huppu talvella kelkkaillessa ja nyt kesällä pyöräkäytössä.
Suosittelen

Back