• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Millaisia sakkoja / tuomioita olette keränneet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JONiE
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Piikillä ensin 60 alueella 86, 120 egee sakkoja (täydet päiväsakot siihen aikaan mun tuloilla) Seuraavana keväänä 80 alueella 120, kortti pois kolmeksi viikoksi, samat täydet päiväsakot ja komisarion nuhtelu poliisilaitoksella.

Lisäks autolla parit parkkisakot.

Elikkäs otsikko kertoo kaiken
tounge.gif

Itse tyrkkäsin tuossa illansuussa itseltäni kortin pois,
vähän harmillisesti kävi kun lähdin köröttelijää ohittamaan ja se ohituskiihdytys hieman venyi..
blush.gif
Noh, ylinopeus kuin ylinopeus, oma vikahan se oli, ei voi muita syytellä kuin itseään.
confused_orig.gif

80-alueella 147km/h, siitä miinustetaan se 3km/h niin tulee se 64km/h ylitystä, eli törkeäksi liikenteen vaarantamiseksi menee.

Kortti lähtee vissiin ainakin kolmeksi kuukaudeksi hyllylle.
Soittelevat perään sitten kuin kerkiävät.

(ja valmiiksi niille jotka alkavat **ttuilemaan niin tiedän että oma moka ja tyhmää käytöstä, mutta niin mukavaa kun edessä on tyhjä tie
smile_org.gif
)

Mitenkäs teille on käynyt jos on käynyt?
No eipä tosta kenenkään pitääs vittuilla, enämpi vituttaa sun puolestasi. Joskin Järjen käyttö on sallittuu .
wink.gif

Motoilua vuodesta 1974, eikäs ainuttakaan sakkoa ole tullut Bikellä, autolla kyllä jokunen . Eikä muuten oo korttiikaan napattu pyörän seläsä . Autolla kerran kuukaudex .

Saarimäen "Sepe" vainaa oli kyllä AIKAS lähellä ottaa multa lapun veke joskus vuonna 1978, kun ajoin Kangasalan vanhaa tietä hänen mukaansa n. 150 km/h ja rajoitus oli 50 tai 60 km/h .

Joskin Seppo sai mut kiinni vasta huoltamolla Kangasalla, kun olin tankkaamassa, enkä ollut ees huomannu että Seppo olis peräsä ollut, kysäsin vaan kohteliaasti, että milläs mittasit mun nopeuden, kun hänellä silloin ajossa ollut kasipuokki Guzzi ei taida ees kulukee niin paljoo ?
biggrin.gif
Itellä silloin 550Gt Suiza Ram Air, joka kulki aikas tuhdisti modattuna liki parisataa .
wink.gif

Länsiväylälle lipsahti nelisen kymppiä yli rajoituksen. Takarenkaassa roikkui volvo jotä 'väistin'. Eli kiihdytin ja menin sitten oikealle liikenteen sekaan. Keskialueella oli parkissa maija joka sai lukemat ylös. Mukavia heppuja, sain pitää kortin kun ei muuta pahaa tullut tehtyä. Toinen poliisi kertoi itsekin ajevansa pyörällä ja sanoi että kyllä näkivät että siinä oli auto takana. "Sulla kävi huono tuuri kun olit siinä edessä".

Kalliiksi tuo tuli.

Kevarilla satasen alueella jotain 125km/h ja kerran mp:llä samanlainen tilanne. Niin, ja kerran olen saanut pysäköintivirhe maksun...

(Kotilolla olen suhauttanut kameraan ja kortinkin pois, mutta en mainitse niitä nyt tähän keskusteluun.)

tounge.gif

vähän harmillisesti kävi kun lähdin köröttelijää ohittamaan ja se ohituskiihdytys hieman venyi..
blush.gif
Noh, ylinopeus kuin ylinopeus, oma vikahan se oli, ei voi muita syytellä kuin itseään.
confused_orig.gif

80-alueella 147km/h, siitä miinustetaan se 3km/h niin tulee se 64km/h ylitystä, eli törkeäksi liikenteen vaarantamiseksi menee.

(ja valmiiksi niille jotka alkavat **ttuilemaan niin tiedän että oma moka ja tyhmää käytöstä, mutta niin mukavaa kun edessä on tyhjä tie
smile_org.gif
)

Toissakesänä sama, mutta ylinop. 62km/h.

3kk ja 1 viikon oli kortti hyllyllä ja 750e napsahti sakkoa
thumbs-up.gif
Olikos sulla mitään rötöksiä alla tässä? :]
Ihan mukavasti sakkoja tuostakin.. pitää sit ilmoitella tänne että miten kävi..
lookaround_orig.gif

-118@80 piikillä pari vuotta sitten, 115e sakkoa. Tuli kallis fantapullo perkele.
-Mopon kyydissä ilman kypärää, 30e sakkoa.

Jep, onhan tuo zetti muutaman kerran roikkunut nimismiehen kuivausnarulla ja videoita tullut takapenkillä ketseltua... Pahin osui kohdalle XX:llä kun piipaa auton videon kulmassa näky 219 heidän koslansa vauhdiksi ja mun mopotin hävisi horisonttiin hetkessä. Kehuivat kulkua ja erilaisiata sattumuksista johtuen sain rapsuja vain keskinopeuden perusteella joka oli 169. Tulihan siitä paritonnia mätkyjä, mutta onneksi sillon maksettiin vielä mummonmarkoilla. Nyt en ole 5 vuoteen saanut sakon sakkoa vaikka en kyllä ikinä pahemmin seuraile nopeussuosituksia. Vauhti maksaa !

Tapasin muuten tuossa viimeviikolla papparaisen iältään 85 - oli alamäessä 60 rajoituksella kotilo mennyt 83 - papparaisella oli kohtuutulot kun sai 11 tonnin lapun (Eur). Eli vois asiat huonomminkin olla ?

Mitenköhän, ottaako sakottaja tulot kuluvalta vuodelta vai edellisen vuoden mukaan?  
blush.gif
Menee viimesimmän verotustietojen mukaan.  
nixweiss.gif

Yleensä hyvä näin  
062802jumpie_prv.gif
Tähän pieni täydennys => menee viimeisimmän hyväksytyn verotuksen mukaan. Tällä hetkellä oletettavasti vuosi 2006. Kesän aikana taitaa korjatut verotiedot tulla kotiin, siitä ei mitään käsitystä, miten nopeesti ne on poliisilla käytössä.

Aika kirjavaa on toi mistä sakkoja jaetaan, välillä selviää huomatuksella, tai sitten on joutunut vaihtoehtoisesti tukemaan valtion taloutta (sama rike).

Millasilla vuosituloilla noi 1 k €:n sakot tulee tosta ~40 kmh ylityksestä? Kuulostaa jo senverran kovilta sakoilta, että saa siinä vähän tulojakin olla.

Joitakin vuosia sitten ensimmäisellä suzukillani 60 alueella 101 tutkaan ilman korttia,sakkoja 870 euroa ja kortti kuivahti 3kk posliinilaitoksella.

Tulipas tämä topikki hyvään saumaan.

Nyt on Espoolaisilla ja Helsinkiläisillä turvallisempia kilometrejä tiedossa, sillä Rooroo siirtyy käyttämään PK-seudun kehuttua julkista liikennettä..

Tuusulanväylällä ajeltiin piittamattomalla tavalla seurauksena kortin haltijan hetkellinen vaihtuminen. 148 @ 100 ja lomarahat menetetty. Zetin kohtalo selviää 4.6 klo 10.00.

Hyvää tuuria, koska n. 10 minuuttia aiemmin Tampereen väylällä kokeiltiin toisen vaihteen huippunopeuksia...

Ilta-Sanomien stadin uutispalstaa pitää tarkkailla..

Tänään aamulla Helsingin Lauttasaaressa,65km/h 40 alueella,14 päiväsakkoa 336€,olin sitten viimenen ajoneuvo joka liputettin sivuun,olivat juuri vaihtamassa paikkaa.Prätkäkyttä selitti toiselle kytälle,et mun pyörässä on vakionopeuden säädin,tiedä sitten,mut kyl mä oon ainakin säätänyt kyseisestä potikasta tähän asti kahvalämppäreitä.
biggrin.gif

tounge.gif

blush.gif
confused_orig.gif

smile_org.gif
)

Toissakesänä sama, mutta ylinop. 62km/h.

3kk ja 1 viikon oli kortti hyllyllä ja 750e napsahti sakkoa  
thumbs-up.gif
Olikos sulla mitään rötöksiä alla tässä? :]
Ihan mukavasti sakkoja tuostakin.. pitää sit ilmoitella tänne että miten kävi..  
lookaround_orig.gif
Vuonna -00 autolla saadut ylinop. sakot ja sitten olikohan -02 sain rätkällä sakot eli yhteensä 2 sakot oli "alla" ja kyllä muisti niistä muistuttaa, etenkin syyttäjä
icon_rolleyes.gif

Niin ja kummatkin ylitykset oli luokkaa 10-20km/h

Back