• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Millä öljyillä ajelette milleläiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SeTTi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vaihdoin milleen Motulin 5100 15w-50 öljyt. Laatikko toimii kankeasti kylmänä, eikä kytkin irroita kunnolla.

Nyt mietin sitten, että mitkä öljyt kannattaisi koneeseen laittaa, olisiko hyvä vaihtoehto esimerkiksi: Bel-Ray EXP 20w50 Semi-Synthetic Motorcycle Motor Oil?

Joku edellisistä omistajista, oli myös saanut pilattua koneen kyljessä olevan propun avauskelvottomaksi, tulisiko sitä kautta vielä paljon vanhaa öljyä pois koneesta? Mietin myös, että saisiko siihen hitsattua vaikka mutterin kiinni, että saisi vaihdettua uuden propun tilalle?

no, mä nyt sitten päädyin delvacciin ja laatikko ja kone toimii niin kuin pitää , kaikki helvetin motulit ja castrolit voi mun puolesta painaa suohon, lähinnä laatikossa ton öljyn vaihdot delvacciin hoksasi, meinas mennä järki aiemmin vaihteiden takkuamisen kanssa (vapaa hakusessa).

no, mä nyt sitten päädyin delvacciin ja laatikko ja kone toimii niin kuin pitää , kaikki helvetin motulit ja castrolit voi mun puolesta painaa suohon, lähinnä laatikossa ton öljyn vaihdot delvacciin hoksasi, meinas mennä järki  aiemmin vaihteiden takkuamisen kanssa (vapaa hakusessa).
Tänään 200km lenkki ja kiukaassa on BelRayn EXP 20w50 ja
vaihteet toimii tosi huonosti ja vapaa löytyy vasta pitkän polkimen hämmentelyn jälkeen. Vähän ripeämmässä kiihdytyksessä ei kolmonen mene kuin toisella yrityksellä.
Taitaa Delvacci MX mennä seuraavaksi koneeseen.

no, mä nyt sitten päädyin delvacciin ja laatikko ja kone toimii niin kuin pitää , kaikki helvetin motulit ja castrolit voi mun puolesta painaa suohon, lähinnä laatikossa ton öljyn vaihdot delvacciin hoksasi, meinas mennä järki  aiemmin vaihteiden takkuamisen kanssa (vapaa hakusessa).
Tänään 200km lenkki ja kiukaassa on BelRayn EXP 20w50 ja
vaihteet toimii tosi huonosti ja vapaa löytyy vasta pitkän polkimen hämmentelyn jälkeen. Vähän ripeämmässä kiihdytyksessä ei kolmonen mene kuin toisella yrityksellä.
Taitaa Delvacci MX mennä seuraavaksi koneeseen.
Kylmänä vapaan kytkeytyminen on edelleen hieman kankea ja olen todennut että taitaa olla tämän mopon fiitseri (oli öljyt mitä hyvänsä), mutta kun kone kunnolla lämpiää niin ei ole _ikinä_ laatikko toiminut näin hyvin, vapaa löytyy helposti, vaihteet napsahtelee nätisti paikalleen eikä ole mitään välivapaita löytynyt.

En ole kyllä ikinä välivapaita löytänyt, vaikka on testattu Bel-Ray EXPit, Castrolin GPSsät ja talvella oli Delvaccia jolla sitten lämpimäksi huristelin. Nyt on Motorexit, vapaan löytyminen tuntuu hiukan haasteelliselta toisinaan mutta eipä haittaa.

Kyllähän tuo Vac hintansa puolesta houkuttaa.

Back