Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.
Käytät vanhentunutta selainta. Se ei välttämättä näytä tätä tai muita verkkosivustoja oikein. Sinun pitäisi päivittää tai käyttää vaihtoehtoista selainta.
Tuunatulla 1963 mallisella Pappa-Tunturilla aloitin n. vuonna 1980 ja tuolla ajelin ajokortti-ikään saakka. Isompiin kakspyöräsiin (viissatku Kawa) siirryin sitten vasta 1996.
laitoin että isommalla, mutta eihän se er-5 paljon moposta poikkea
Tosin kyllä ihan eka laite jolla olen ajanut oli honda monkey joskus ala-asteiässä ja myöhemmin kokeilin joitain kavereiden mopoja, mutta ei niitä voi oikein ajamiseksi laskea, jos heittää lenkin parkkiksen ympäri.
Älysin juuri että olen lapsesta lähtien näköjään ollut yammu immeinen.
Aloitin, kiitos iskän, 8 vuotiaana Yamahalla, olisko ollut tuo YZ..
88 vuoden monkey tuli joitain vuosia myöhemmin ja harmittaa vieläkin kun möin poies.
16 vuotiaana kevarikortti, heti ikään tullessani Yamaha XJ ja viimevuonna tuli perheeseen vielä Drag Star.
XV tulee kunhan rahaa tulee
-89 sain synttärilahjaksi vm-84 Helkama Raisu CR:n. Sillä tuli ajeltua sitten vuoteen -94, jolloin koitti kevari-ikä, ja isän kanssa puoliksi ostettiin Suzuki TS125R vm. 90.
Sitten -96 tuli autokortti, ja pyöräily jäi 10:ksi vuodeksi.
Mopokuume kuintenkin paheni joka kevät, ja toissa kesänä ostin vm.89 Suzuki 750 GSX-F:n.
Siitä alkoi taas elämä
Mopolla tämä alkoi, tosin se mopo piti sitten "virittää" aika tavalla. Vaihtui S1:seen 85cc läppis, ilmanputsari, kaasari, tehoputki, välitykset, mäntä yms...
Taisi olla joskus 1964 -65 Jlo moottorilla oleva Helkama, sitten heti perään Solifer Export ja Tunturi Sport 1967. Oli hieno mopo, kromattu tankki ja kaikki. Ensimmäinen moottoripyörä olisko ollut hippi ja happokesä 1969 oli EMW 350 ja Simmson heti perään, sitten tulin Gilera. Siitä sitä on jatkunut, pieni pakollinen tauko välillä.
Melkein viisikymppisenä Rykkösellä, usko pois ollaan moikattu tuhansia kertoja tien päällä. Olin juuri ratsiassa muutamien poikasten kanssa, polliisi pyysi papereita ja puhaltamaan. Kun otin kypärän päästä kaveri katteli minua ja pyörää vuoron perää ja tokaisi: toivottavasti jatkat matkaa tästä molemmat renkaat asvaltilla, että kyllä se vielä minultakin sujuu, näkö vaan alkaa jo huonontua.
No joo, vaihdevikaisen mopon isäntä hommas silloin aikoinaan(about 13-14 kesäisenä), ei suostunut uutta hommaan vaikkei peli toiminutkaan(samperi soikoon, kuuli kyllä kunniansa). Viime kesänä "oikean" kortin hommasin sit vihdoin ja viimein
Ikinä ei ole ollut juurikaan kiinnostusta pyöriin. Koskaan ei ole tullut edes mopolla ajettua, mutta jostain se pyöräkuume iski alku kesästä ja pitihä se kortti sitten hommata ja ekaks pyöräks tuli nytten tuollanen 600 cebari